۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۳۸۳۷۱۲
مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت درباره نحوه حمایت از تولید ماشین آلات داخلی توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۳۵۴۷۰

ارائه خدمات پس از فروش نکته مهم و کلیدی برای وزارت صمت است/تحویل به‌موقع تولید داخل باید رعایت شود

حمایت ما از تولید داخل کورکوانه نیست| ارائه خدمات پس از فروش نکته‌ای کلیدی برای وزارت است

 

ابوذر جمشیدوند، مدیرکل دفتر ماشین آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، درباره نحوه حمایت وزارت صمت از تولید داخلی گفت: نگاهی که ما در حوزه  ماشین آلات معدنی و راه سازی داریم این است که بتوانیم از توانمندی تولید داخل استفاده کنیم. مطابق قانون حداکثر استفاده از ظرفیت تولید داخل همیشه مورد توجه بوده چون سیاست کلی کشور این است که از منابع و ظرفیت داخل خوب استفاده کنیم و در همین راستا تولیدکنندگان خوبی در سطح کشور ایجاد شدند و این توانمندی و سرمایه گذاری  که امروز شاهدش هستیم با همین مجموعه‌های داخلی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: تولید ۵۰۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی تا پایان سال/ افزایش ۴۰ درصدی تولید را تا به صادرات رسیدن دنبال خواهیم کرد

 

حمایت ما از تولید داخل کورکوانه نیست| ارائه خدمات پس از فروش نکته‌ای کلیدی برای وزارت است

نگاه ما بر تامین نیاز معادن و راهسازی جدی است

 همه کشورهای دنیا تلاش می کنند از میزان خروج ارز جلوگیری کنند و سیاست کلی نظام ما هم این است که ارز را در جایگاه و در موارد و مصارف خاص خودش استفاده بکند.

جمشیدوند ادامه داد: همانطور که همه کشورهای دنیا تلاش می کنند از میزان خروج ارز جلوگیری کنند، سیاست کلی نظام ما هم این است که ارز را در جایگاه خودش و در موارد و مصارف خاص خودش استفاده بکند و طبیعتا  ما هم به این  سمت در حال حرکت هستیم  که از توانمندی های داخل حداکثر استفاده را بکنیم و زیرساخت های تولیدی خیلی خوبی مانند هپکوی اراک در این حوزه ایجاد شده و همین کیک قابل توسعه است. مجموعه هپکو می تواند بیش از دو هزار و هشتصد تا بیست هزار سفارش را  تولید بکند، اما بنا بر سفارش گذاری و اقدامات صورت گرفته هنوز به آن مقدار لازم نرسیده  و نگاه ما بر تامین نیاز معادن و راهسازی جدی است و انتظار داریم این از این توانمندی یا ظرفیت داخلی هم خوب استفاده بشود  و ما هم دنبال اجرای سیاست های کلی نظام  که در این حوزه اقتصادی است، هستیم و اجرای قانون برای ما خیلی مهم است.

بیشتر بخوانید: ۱۵درصد حقوق دولتی باید در استان‌های صاحب معدن هزینه شود،نمی‌شود/مجلس و دولت عوارض و مالیات وضع می‌کنندولی سختی کار معدندار را نمی‌بینند!

وی تصریح کرد: در کنار تولید، بالا بودن کیفیت برای ما بسیار مهم است و تاکید می کنم که این دو تا با هم دیده بشوند. در کنار حمایت از تولید داخل قطعا نگاه ما به این است که کیفیت به عنوان یک عنصرخیلی مهم و کلیدی مورد توجه قرار بگیرد و اصلا به دنبال حمایت کورکورانه نیستیم  تا محصولاتی که دارای کیفیت خوبی نیستند مورد تشویق قرار بگیرند یا حمایت بشوند، بلکه  دنبال این هستیم محصولاتی که  دارای کیفیت خوبی هستند بیشتر در سطح کشور و متقاضیان ما مورد استفاده قرار بگیرد.

 ابوذر جمشیدوند افزود: در کنار کیفیت  موضوع قیمت را هم مد نظر داریم تا برای قیمت رقابت پذیری باشد. ضمن آنکه در کنار موضوع کیفیت و قیمت، توجه به خدمات پس از فروش برای ما خیلی مهم است. ماشین آلاتی که  وارد  کشور می‌شوند یا حتی تولید داخلی هستند باید در طول عمر ماشین پشتیبانی شود و از لحاظ قطعات این موضوع  بسیار مهم است که شاید بعضا در حوزه های واردات  خیلی توجه جدی صورت نگیرد، ولی خب نگاه ما این است که خدمات پس از فروش هم در حوزه واردات و هم در حوزه  تولید داخل به عنوان یک رکن کلیدی توجه بشود.

 

حمایت ما از تولید داخل کورکوانه نیست| ارائه خدمات پس از فروش نکته‌ای کلیدی برای وزارت است

اگر تولید داخل آن شرایط لازم و الزامات را  نداشته باشد و یا حتی امکان تولیدش در کشور نباشد طبیعتا ما دنبال این هستیم که بستر تهیه آن را از مسیر دیگری فراهم کنیم.

باید بحث تحویل به موقع رعایت بشود

مدیرکل دفتر ماشین آلات وزارت صمت خاطر نشان کرد: هرچه بتوانیم تولید داخل را  در سطح کشور توسعه بدهیم طبیعتا میزان حمایت حداکثری خدمات پس از فروش هم می تواند بیشتر انجام بشود و نهایتا هم اتفاق نظر بر این است که در حوزه تولید داخل بحث تحویل به‌موقع رعایت بشود،. یعنی  زمان هایی که قرار است تحویل صورت بگیرد خیلی طولانی نباشد و این فاصله  مطابق قراردادهایی که منعقد می شود، رعایت شود.

 جمشیدوند در پایان گفتگو با  خبرنگار خطوط تاکید کرد: نظر و سیاست ما این است که از تولید داخلی باید حمایت صورت گیرد، اما در کنارش اگر تولید داخل، آن شرایط لازم و الزامات را  نداشته باشد و یا حتی امکان تولیدش در کشور نباشد طبیعتا ما دنبال این هستیم که بستر تهیه آن را از مسیر دیگری فراهم کنیم.

برچسب ها: ماشین آلات معدنی #صنایع معدنی معدنکاران #وزارت صمت حوزه معدن تولید داخل خدمات پس از فروش
ارسال نظر
آخرین اخبار