۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۴۰۷۷۱۶
اسماعیلی گفت: دولت یک لایحه اصلاحیه آورده بود که ساعت کاری کارمندان دولتی را از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت تغییر دهد که این بحث در کمیسیون بررسی شد و در آخر با نظرات دیگر دوستان ساعت کاری کارمندان دولتی به ۴۰ ساعت در هفته کاهش یافت.  
کد خبر: ۳۵۷۸۶

کاهش ساعت کاری کارمندان دولتی در هفته/ تصویب طرح تعطیلات در اولویت کار است

موافقان تعطیلات دو روزه در کمیسیون اجتماعی مجلس بیشتر از مخالفان/انتخاب روز تعطیل در اختیار دولت قرار گرفت

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در رابطه با کاهش ساعت کاری کارمندان اظهار کرد: در این رابطه دولت یک لایحه اصلاحیه به مجلس آورده بود مبنی بر اینکه ساعت کاری کارمندان دولتی از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت تغییر یابد که این بحث در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد نقد و بررسی قرار گرفت که در نهایت با نظرات اکثر نمایندگاه موافق، ساعت کاری کارمندان دولتی به ۴۰ ساعت در هفته کاهش یافت. 

دولت لایحه اصلاحیه ساعت کاری کارمندان دولتی از ۴۴ ساعت به ۴۲ و نیم ساعت را آورد که این بحث در کمیسیون بررسی شد و در آخر با نظرات دیگر دوستان ساعت کاری کارمندان دولتی به ۴۰ ساعت در هفته کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: دستمزد دقیق کارگران این ماه اعلام خواهد شد/عدد اعلامی رسانه‌ها مربوط به کارمندان است!

اسماعیلی در رابطه با تعطیلی دو روز آخر هفته‌ها نیز گفت: در رابطه با بحث تعطیلات آخر هفته‌ها نیز در نظر کمیسیون به این جمع‌بندی رسیدیم که روزهای پنجشنبه‌ را برای کل کشور تعطیل در نظر بگیریم تا مردم بیشتر از تعطیلات استفاده کنند و این موضوع که دو روز هفته برای کل کشور تعطیل باشد، در کمیسیون رای آورد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بحث دیگر در رابطه با دو روز تعطیلی در هفته این بود که به جای پنج‌شنبه‌ها، روزهای شنبه تعطیل شود که این موضوع را نیز  رای گرفتیم پس از صحبت‌های موافقین و مخالفین نهایتا و در کل تعطیلی شنبه‌ها در کمیسیون رای آورد.

بیشتر بخوانید: مردم زیاده خواه نیستندمی‌خواهند دولت بازار را مدیریت کند/هنوز بازار در اختیار دلالان است

کاهش ساعت کاری کارمندان دولتی در هفته/ تصویب طرح تعطیلات در اولویت کار است

وی افزود: توضیحات کمیسیون در رابطه با تعطیلات را در سامانه هیئت اجرا بارگذاری کردیم تا در دستور کار هیئت قرار گیرد، اما در این میان بحث برنامه هفتم توسعه پیش آمد و بررسی موضوع تعطیلات به تاخیر افتاد. 

کمیسیون اجتماعی مشخص نکرد که روز تعطیل شنبه یا پنج‌شنبه باشد فقط با تعطیلات دو روز در هفتنه موافقت کردیم و انتخاب روز تعطیل را در اختیار دولت قرار دادیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: پس از آن نیز در صحن با رای بیش از دو سوم نمایندگان مجدد این طرح بررسی شد، اما دیگر مشخص نکردیم که دو روز تعطیلی در هفته روزهای پنج‌شنبه و جمعه باشد یا جمعه و شنبه. ما فقط با تعطیلات دو روز موافقت کردیم و انتخاب روزهای پنجشنبه یا شنبه را در اختیار دولت قرار دادیم. در خود صحن علنی هم پیشنهادات زیادی هم برای تعطیلی پنج‌شنبه و هم تعطیلی شنبه به ثبت رسیده است و اگر این طرح طبق پیشنهاد نمایندگان مجلس پیش رود، دولت موظف است آن را اجرا کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: تصویب چنین طرحی در اولویت کار است. انشالله که قبل از سال جدید تصمیمات لازم گرفته می‌شود و از اول فروردین‌ماه چنین طرحی اجرا شود.

برچسب ها: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ولی اسماعیلی تعطیلات موافقان مخالفان دولت نمایندگان کاهش ساعت کاری ساماندهی تعطیلات
ارسال نظر
آخرین اخبار