۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
تعداد بازدید: ۳۴۰۱۳۳
وضعیت فقر در خانواده ها جدی است با شرایط نامساعد اقتصادی یک پدر چطور می خواهد هزینه های گزافی که وجود دارد را پرداخت می کند؟ برخی پدران حتی در هزینه تحصیل فرزندان خود هم درمانده‌اند!
کد خبر: ۳۵۸۵۴

پدران گوشت کیلویی ۵۰۰ هزار تومان هم نمی‌توانند بخرند/ کمک‌های دولت ضعیف است

خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز پدر به سراغ دو کارشناس اقتصاد خانواده در جهت وضعیت اقتصاد خانواده‌ها و پدران پرداخت.

روز پدر

محمد صادق مشایخ، کارشناس اقتصاد خانواده در ابتدا گفت: تولد امام علی(ع) بعد از تولد رسول الله ارزشمندترین روز تاریخ است. به دلیل آنکه امام علی(ع) پدر امت شیعه هستند باید پیرو ایشان باشیم اما متاسفانه هیچ اثری از شخصیت ایشان در کل نظام نمی‌بینیم نه از عدالت نه از اقتصاد درست خبری است. همچنان بانک‌های فساد خلاف قرآن عمل می‌کنند. باید نشان دهیم که پیرو امام علی(ع) هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد به حقوق یک کارمند اضافه می‌کنند ۵۰ درصد تورم ایجاد می‌شود. پدری که ماهی ۱۰ یا ۱۲ میلیون حقوقش است چطور می‌تواند از پس هزینه‌های یک زندگی برآید؟ خودشان اعلام کردند که خط فقر۳۰ میلیون تومان شده است، این چه بازتاب و نشانه‌هایی دارد؟

روز پدر

رئیس کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان بیان کرد: متاسفانه در همچین شبی فقط شرمساری پدران باقی مانده است. یک پدر با وضعیت کنونی چطور می‌تواند جلوی خانواده سرش را بالا گیرد؟

روز پدر

پدران حتی در پرداخت هزینه تحصیل فرزندان خود هم درمانده‌اند!

در ادامه ابراهیم رزاقی، کارشناس اقتصاد خانواده در گفتگو با خبرنگار خطوط مطرح کرد: وضعیت فقر در خانواده ها جدی است با شرایط نامساعد اقتصادی یک پدر چطور می خواهد هزینه های گزافی که وجود دارد را پرداخت می کند؟ برخی پدران حتی پرداخت هزینه تحصیل فرزندان خود هم درمانده اند! تفاوت مزد با هزینه ها بسیار زیاد است. پدران با شرایطی رو به رو هستند که نمی توانند حتی کرایه خانه خود را پرداخت کنند و متاسفانه گوشت کیلویی ۵۰۰ هزار تومان هم نمی‌توانند بخرند.

این شرایط روی جوان‌های کشور هم در جهت عدم ازدواج و تشکیل خانواده تاثیر می‌گذارد. کمک‌های دولت بسیار ضعیف است. پدران با یک وضعیت بغرنجی روبه‌رو هستند.

برچسب ها: پدر پدران و مادران وضعیت کنترل فرزندان ترک تحصیل حقوق هزینه زندگی خط فقر فقر پرداخت حقوق
ارسال نظر
آخرین اخبار