۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: ۳۲۵۳۸۷
امیرالمومنین (ع) می‌گوید کسی که مسئول حکومت جامعه اسلامی شد باید در خط متوسط رو به پایین جامعه زندگی کند تا درد ضعیف را بداند و شب و روز خود را در اختیار آن‌ها بگذارد. باید این مدل سلوک و رفتار در حوزه جامعه ما شکل گیرد.  
کد خبر: ۳۵۸۵۶

وجود حضرت علی(ع) همانند یک چراغ/ مسئولین اگر بخواهند یا علی بگویند باید با علی هم همراه باشند

وجود حضرت علی(ع) همانند یک چراغ

محمد داستان‌پور، کارشناس مذهبی و فعال فرهنگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) گفت: وجود حضرت علی(ع) همانند یک خورشید یا همانند چراغی است که به ما راه نشان می‌دهد خورشید وجود این حضرت قرار است مسیر را به ما نشان دهد.

داستان‌پور گفت: اینکه می‌گویند یا علی گفتیم و عشق آغاز شد یعنی نور در قلب ما زنده می‌شود که آن مسیر را طی کنیم آغاز و پایان هر دو با یا علی همراه است. حضرت علی(ع) بسیار خوش برخورد بودند. هیچ وقت لبخند  از روی لبانشان کنار نمی‌‌رفت. جامعه با باید جامعه‌ای باشد که زمانی کسی از بیرون به آن نگاه می‌کند متوجه محبت آن شود.

یا علی گفتن مقدمه با علی حرکت کردن است

وی افزود: حضرت علی(ع) بچه‌های یتیم را یاری می‌کردند، اما متاسفانه در جامعه ما یک عده هستند که افرادی یتیم دورشان هستند اما دست نوازشی بر روی آنان نمی‌کشند و فقط دم از یا علی می‌زنند. یا علی گفتن مقدمه با علی حرکت کردن است، با علی حرکت کردن هم یعنی اینکه به فکر زیردستان خود باشیم. مسئولین اگر بخواهند یا علی بگویند باید با علی هم همراه باشند.

وجود حضرت علی(ع) همانند یک چراغ/ مسئولین اگر بخواهند یا علی بگویند باید با علی هم همراه باشند

کسی که مسئول حکومت جامعه اسلامی شد باید در خط متوسط رو به پایین جامعه زندگی کند

کارشناس مذهبی و فعال فرهنگی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) می‌گوید که کسی که مسئول حکومت جامعه اسلامی شد باید در خط متوسط رو به پایین جامعه زندگی کند تا درد ضعیف را بداند و شب و روز خود در اختیار آن‌ها بگذارد. باید این مدل سلوک و رفتار در حوزه جامعه ما شکل گیرد. 

داستان‌پور خاطرنشان کرد: در حوزه خانواده هم حضرت علی(ع) عشق به همسر خود می‌‌دادند و با فرزندان خود رابطه دوستانه و محبت آمیز داشتند اما افراد جامعه امروز یا علی می‌گویند اما فرزند خود را با خشم نگاه می‌کنند، چنین رفتاری درست نیست. 

برچسب ها: حضرت علی مسئولین پدر جامعه فقر
ارسال نظر
آخرین اخبار