۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
تعداد بازدید: ۶۳۹۱۸۵
مختاری، یک فعال کارگری گفت: حقوق ۷ میلیون تومانی پاسخگوی یک زندگی ۴ نفره هم نیست. شما ببینید یک کیلو گوشت طی ۴ سال اخیر چه مقدار افزایش داشته و حقوق چه مقدار؟! باید در تعیین حقوق، سبد هزینه خانوار و افزایش حقوق اجاره خانه را بسنجیم.
کد خبر: ۳۶۰۲۷

جامعه حقوق بگیر به دنبال خط فقر می‌دود/حقوق۱۰ میلیون تومانی هزینه ایاب و ذهاب هم نیست! /افزایش قیمت گوشت با افزایش حقوق مقایسه شود

تورم واقعی هیچ موقع اعلام نشده و با جملات بازی می‌کنند/مزد منطقه‌ای حرف بی فکرانه‌‌ای است!

دکتر عبدالله مختاری، فعال کارگری و کارشناس بازار کار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اظهار کرد: در ایران چیزی تحت عنوان افزایش حقوق نداریم. کدام یک از مسئولین و افراد جامعه می‌پذیرند که با ۷ میلیون تومان بتوان زندگی کرد؟ حداقل حقوق یعنی اینکه سبد هزینه خانوار را بتوان تامین کرد. آیا حقوق‌هایی که تا هم اکنون اعمال شده کفاف یک زندگی معمولی را داده است؟! حقوق ۷ میلیونی پاسخگوی یک زندگی ۴ نفره هم نیست. شما ببینید یک کیلو گوشت طی ۴ سال اخیر چه مقدار افزایش داشته و حقوق چه مقدار افزایش داشته است؟! باید در تعیین حقوق، سبد هزینه خانوار و افزایش حقوق اجاره خانه را بسنجیم.

بیشتر بخوانید: دستمزد دقیق کارگران این ماه اعلام خواهد شد/عدد اعلامی رسانه‌ها مربوط به کارمندان است!

حقوق کارگران باید طبق تورم افزایش یابد اما متاسفانه تورم واقعی هیچ موقع اعلام نشده و با جملات بازی می‌کنند. مسئولین می‌گویند ۱۰۰ درصد افزایش حقوق داریم اما حقوق کارگر ۱۰ میلیون می‌شود، بیان این موضوع خیلی گول زننده است.

مختاری گفت: امروزه نیروی کار را به عنوان یک نیروی سربار سرمایه حساب می‌کنیم که باید پایان ماه این مقدار حقوق پرداخته شود، متاسفانه آورده‌های تولیدمان را حساب نمی‌کنیم. جامعه حقوق بگیر به دنبال خط فقر می‌دود و نفسش بریده شده است. وقتی که طرف را در خیابان می‌بینیم از چهره‌اش فقر می‌بارد و خجالت نمی‌کشیم.

بیشتر بخوانید: تاوان سختی برای مقایسه کارمندان با کارگران دادیم/اختلاف بسیار بین میزان معیشت و تورم!

حقوق کارگران باید طبق تورم افزایش یابد

وی افزود: بر اساس قانون، حقوق کارگران باید طبق تورم افزایش یابد، اما متاسفانه تورم واقعی هیچ موقع اعلام نشده و با جملات بازی می‌کنند. مسئولین می‌گویند ۱۰۰ درصد افزایش حقوق داریم، اما حقوق کارگر ۱۰ میلیون می‌شود، بیان این موضوع خیلی گول زننده است. امروزه حقوق ۱۰ میلیون تومان در جامعه هزینه ایاب و ذهاب و خوراک هم نیست. یک بار فکر کنید یک نان آور خانواده چطور هزینه یک زندگی را می‌چرخاند، امروز جامعه ما در بدترین شرایط زندگی می‌کند، اما متاسفانه مسئولین به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند جامعه، نشاط آن و خوراک زندگی است. 

جامعه حقوق بگیر به دنبال خط فقر می‌دود/ حقوق ۱۰ میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب هم نیست!

نگاه به جامعه کارگری به عنوان یک برده!

فعال کارگری به مزد منطقه‌ای اشاره و مطرح کرد: صحبت از مزد منطقه‌ای حرف بی فکرانه‌ای است که زده می‌شود، آیا مسئولین فکر این را نمی‌کنند که اگر در کلان شهرها حقوق بالاتر پرداخت شود، با افزایش مهاجرت، ایجاد حاشیه نشینی و بالاتر رفتن معضلات اجتماعی روبه‌رو می‌شویم. به جای اینکه ایجاد انگیزه در شهرهای کم برخوردار کنیم، چنین پیشنهاداتی را می‌دهیم در صورتی که در قانون خدمات کشوری به کارکنان دولت حقوق طبق شرایط کاری پرداخت می‌شود پس چرا به جامعه کارگری که می‌رسیم قانون‌هایمان جور دیگری نوشته می‌شود.

برچسب ها: جامعه کارگری کشور خط فقر حقوق مسئولین نرخ تورم تورم تعیین مزد منطقه‌ای
ارسال نظر
آخرین اخبار