۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
تعداد بازدید: ۶۱۱۷۱۷
آصفی گفت: با توجه به شرایطی که حاکم است دیگر جامعه به این گونه مناسبت‌ها رغبتی ندارد. قهر جامعه و بی‌تفاوتی نسبت به نسبت به سال‌های دیگر بالاتر رفته است.
کد خبر: ۳۵۹۲۴

قهر جامعه و بی‌تفاوتی نسبت به روز پیروزی انقلاب اسلامی/ ۴۵ سال است درگیر تورم دو رقمی هستیم

قانون حجاب هم به دلیل آنکه ضمانت اجرایی ندارد به قانون متروکه تبدیل می‌شود!

حمید آصفی، روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت دهه فجر مطرح کرد: جامعه ایران در سال ۵۷ دو درخواست تاریخی داشته است. یکی بحث توسعه یک جامعه مرفه و یکی هم بحث آزادی‌های سیاسی و اجتماعی بود. این دو موضوع بهترین سنجه‌ای است که می‌توان گفت آیا جامعه از این روال ۴۵ ساله راضی بوده یا خیر.

 

قهر جامعه و بی‌تفاوتی نسبت به روز پیروزی انقلاب اسلامی/ ۴۵ سال است درگیر تورم دو رقمی هستیم

قهر جامعه و بی‌تفاوتی نسبت به نسبت به سال‌های دیگر بالاتر رفته است. 

آصفی ادامه داد: دولتمردان به راحتی قوانینی برای خودشان درست می‌کنند برای مثال ۷۷ ماده تصویب می‌کنند که شورای نگهبان از آن ۷۷ ماده ۱۴۴ ایراد می‌گیرد این نشان دهنده یک گسیختگی است. با این وجود یک سری قوانین تبدیل به قوانین متروکه می‌شود. قانون حجاب هم به دلیل آنکه ضمانت اجرایی ندارد تبدیل به قانون متروکه می‌شود.

این روزنامه‌نگار افزود: با توجه به شرایطی که حاکم است دیگر جامعه به این گونه مناسبت‌ها رغبتی ندارد. قهر جامعه و بی‌تفاوتی نسبت به سال‌های دیگر بالاتر رفته است. آنقدر که اطلاعات جامعه و سبک‌های زندگی هیچ کدام با چیزهای رسمی حاکمیت همخوانی ندارد. دیگر خود جامعه به سوی ایجاد کسب و کار رفته و از دولت ناامید است.

قهر جامعه و بی‌تفاوتی نسبت به روز پیروزی انقلاب اسلامی/ ۴۵ سال است درگیر تورم دو رقمی هستیم

۴۵ سال است درگیر تورم دو رقمی هستیم

تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی خاطرنشان کرد: در مجموع اگر بخواهیم نگاه کنیم متوجه می‌شویم که ۴۵ سال است درگیر تورم دو رقمی هستیم، ۱۲ سال است که با رشد منفی روبرو هستیم. بخش گسترده‌ای از مردم و طبقه متوسط جامعه بینوا شدند و عملکرد دولت‌های مختلفی که پای کار آمدند در تخالف هم بودند. درست زمانی که جایی برای پیشرفت داشتیم دولت بعدی آمده و شرایط دیگری را رقم زده است. دولت فعلی صرفاً یک نقش آتش‌نشان دارد. 

برچسب ها: پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر تورم مسائل اجتماعی قانون حجاب تاریخی مردم دولت آتش نشانی
ارسال نظر
آخرین اخبار