۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
تعداد بازدید: ۶۵۱۷۳۹
مولوی، کارشناس اقتصادی گفت: سال آینده اگر تورم وجود داشته باشد به عنوان مثال ۳۵ درصد تورم داشته باشیم و تورم در آمریکا ۳ درصد باشد، ریال مستعد کاهش ارزش ۳۲ درصدی است.
کد خبر: ۳۵۹۸۱

علت افزایش نرخ ارز چه بود؟/ رئیس کل و روابط عمومی بانک مرکزی باید پاسخگو باشند

کاهش ارزش ریال ادامه دارد/ هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی این را بگیرد/نوسانات اخیر به دلیل ریسک‌های سیاسی و بین‌المللی بود!

پیمان مولوی، کارشناس اقتصادی و مالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: از سال ۱۴۰۱ مشخص بود که ارزش دلار در سال ۱۴۰۲ در حدود چه قیمت‌هایی است.

ارزش نرخ ریال در بلند مدت و میان مدت مبتنی بر تورم تعیین خواهد شد که هیچ قدرتی متاسفانه نمی‌تواند جلوی این موضوع را بگیرد. باید ببینیم تورم در آینده به چه سویی حرکت می‌کند.

متوسط قیمت دلار در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۵ هزار تومان بود و هم اکنون متوسط قیمت دلار حدود ۵۰ هزار تومان است که در این روزها نرخ ۵۵ هزار تومان و بیشترین روزهای معاملاتی را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: چه کسانی یا نهادهایی برندگان افزایش نرخ ارز هستند؟/سیاست افزایش صادرات از طریق افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی معضل شده است!

علت افزایش نرخ ارز چه بود؟

علت افزایش نرخ ارز چه بود؟/ رئیس کل و روابط عمومی بانک مرکزی باید پاسخگو باشند

مولوی در ادامه به افزایش نرخ ارز اشاره و مطرح کرد: نوسانات اخیر و افزایش نرخ ارز به ۶۰ هزار تومان به دلیل ریسک‌های سیاسی و بین‌المللی بود که روی این موضوع تاثیرگذار است، اما بانک مرکزی می‌توانست قبل از افزایش نرخ ارز ورود پیدا کند اینکه چرا ورود پیدا نکرد و اجازه داد قیمت‌ ارز به ۶۰ هزار تومان هم افزایش پیدا کند، جای سوال است. باید رئیس کل و روابط عمومی بانک مرکزی در این خصوص پاسخگو باشند که چرا چنین التهابی ایجاد شد. اگر قدرت کنترل در کوتاه مدت وجود دارد پس چرا چنین اتفاقی رخ نداد و ما شاهد افزایش نرخ ارز شدیم؟

بیشتر بخوانید: بعید است دلار به کانال ۵۰هزار تومان برگردد!/علت افزایش نرخ ارز؟/ثبات نرخ ارز برای فعالین اقتصادی مهم است

کاهش ارزش ریال با وجود تورم

کارشناس اقتصادی و مالی افزود: تا زمانی که تورم وجود دارد، کاهش ارزش ریال ادامه دارد. در سال آینده اگر تورم وجود داشته باشد به عنوان مثال ۳۵ درصد تورم داشته باشیم و تورم در آمریکا ۳ درصد باشد، ریال مستعد کاهش ارزش ۳۲ درصدی است. ارزش نرخ ریال در بلند مدت و میان مدت مبتنی بر تورم تعیین خواهد شد که هیچ قدرتی متاسفانه نمی‌تواند جلوی این موضوع را بگیرد. باید ببینیم تورم در آینده به چه سویی حرکت می‌کند.

برچسب ها: افزایش نرخ ارز نرخ ارز بانک مرکزی نوسانات ارزی ارزش نرخ ریال تورم آمریکا ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار