۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
تعداد بازدید: ۵۴۸۹۷۸
گودرزی گفت: در بحث ارز دو سیاست وجود دارد؛ یکی بحث نرخ آزاد ارز است، یکی هم بحث تداخل در بازار ارز که هر کدام هم طرفدارانی دارند، اما واقعیت این است که سیاست افزایش صادرات از طریق افزایش نرخ ارز و یا کاهش ارزش پول ملی به یک معضلی تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۵۸۸۳

ایجاد آشوب ذی‌نفعان و صادرکنندگان در بازار ارز!/پیام خوب اقدام بانک مرکزی در حذف نام ایران از لیست سیاه FATF 

برگشت به تعادل‌های اقتصادی، بهترین حالت برای بازار ارز/ اگر این قوانین تصویب شود، تورم کاهشی خواهد بود!

 

حقوقی‌ها با جمع آوری ارز از بازار شرایط بدی را به اقتصاد کشور تحمیل کردند!/قوانین محکم، قابل اجرا و کارشناسی شده برای کنترل تورم نداریم!

کسانی که از افزایش نرخ ارز سود کردند یکی صادر کنندگان بودند که بدون ارزش افزوده اضافه به حاشیه سود بسیار بالایی دست پیدا کردند و یکی هم دولت بود که توانست بخش زیادی از کسری بودجه را با افزایش نرخ ارز جبران کند.

مجید گودرزی، مدرس، کارشناس مالی و اقتصادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اظهارکرد: نرخ ارز کنونی بیش از حد اقتصاد کشور را تحت فشار شدید قرار داده است. کسانی که از افزایش نرخ ارز سود کردند یکی صادرکنندگان بودند که بدون ارزش افزوده اضافه به حاشیه سود بسیار بالایی دست پیدا کردند و یکی هم دولت بود که توانست بخش زیادی از کسری بودجه را با افزایش نرخ ارز جبران کند.

عدم تخصیص ارز یا تاخیر در این امر باعث وقفه و مشکل برای صنایع و تولیدات داخلی می‌شود!

گودری گفت: در بحث ارز دو سیاست وجود دارد؛ یکی بحث نرخ آزاد ارز است یکی هم بحث تداخل در بازار ارز که هر کدام هم طرفدارانی دارند، اما واقعیت این است که سیاست افزایش صادرات از طریق افزایش نرخ ارز و یا کاهش ارزش پول ملی به یک معضل تبدیل شده است. سیاست‌ها بسیار بی‌نظم است. عدم تخصیص ارز یا تاخیر در این موضوع باعث وقفه و مشکل برای صنایع و تولیدات داخلی می‌شود. بانک مرکزی تلاش بسیاری کرده تا بتواند نرخ ارز را تثبیت کند اما این نرخ ۵۰ هزار تومانی غیر واقعی است.

برگشت به تعادل‌های اقتصادی، بهترین حالت برای بازار ارز/ اگر این قوانین تصویب شود، تورم کاهشی خواهد بود!

وی افزود: بهترین حالت برای بازار ارز این است که ما به بحث تعادل‌های اقتصادی برگردیم. وجود نرخ ارز کنونی در بازار یا به دلیل کمبود یا مشکلات سیاسی است. اقدام اخیر بانک مرکزی در حذف نام ایران از لیست سیاه FATF یک پیام خوبی بود. بنده تصور می‌کنم ذی نفعان بازار ارز از جمله صادر کنندگان در این بازار سعی می‌کنند تا جایی که بتوانند آشوب ایجاد کنند.

برگشت به تعادل‌های اقتصادی

کارشناس مالی و اقتصادی مطرح کرد: نرخ ارز کنونی صوری و دستکاری شده است. اگر بنا باشد ما به تعادل‌های اقتصادی برگردیم قطعاً نرخ ارز نرخ واقعی نخواهد بود. برخی حقوقی‌ها اقدام به جمع آوری نرخ ارز از بازار می‌کنند و می‌توان گفت که شرایط بدی را به اقتصاد کشور تحمیل کردند. تمامی شرایط کنونی بستگی به افرادی که در آینده وارد مجلس می‌شوند، دارد، باید ببینیم که چقدر توان اقتصادی و سواد حقوقی دارند و چقدر حاضرند بابت آشفتگی‌هایی که در بازار ارز وجود دارد، هزینه کنند و قانون تصویب کنند.

برگشت به تعادل‌های اقتصادی، بهترین حالت برای بازار ارز/ اگر این قوانین تصویب شود، تورم کاهشی خواهد بود!

 تورم ۴۰ درصدی تمام فعالیت‌های اقتصادی را غیر اقتصادی کرده است!

تورم ۴۰ درصدی تمام فعالیت‌های اقتصادی را غیر اقتصادی کرده است. بسیاری از کمبودها متاسفانه عمدی است  اگر برخی قوانینی که برای اقتصاد کشور لازم است، تصویب شود می‌توان گفت که تورم کاهشی خواهد بود.

گودرزی گفت: در حال حاضر برای کنترل تورم قوانین محکم، قابل اجرا و کارشناسی شده نداریم، تورم ۴۰ درصدی تمام فعالیت‌های اقتصادی را غیر اقتصادی کرده است. بسیاری از کمبودها متاسفانه عمدی است و همچنین بخش بزرگی از تورم، تورم انتظاری است که بسیاری از رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند. اگر برخی قوانینی که برای اقتصاد کشور لازم است، تصویب شود می‌توان گفت که تورم کاهشی خواهد بود.

برچسب ها: بازار ارز تورم اقتصادی آشوب ذی‌نفعان پیام مهم بانک مرکزی دولت کسری بودجه دولت افزایش نرخ ارز صادرکنندگان
ارسال نظر
آخرین اخبار