۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
تعداد بازدید: ۱۷۸۹۶۳
رئیس فیفا گفت: تا پیش از اینکه ایده کارت آبی بین مردم معروف شود، من هم از آن بی خبر بودم. اگر قرار به استفاده از کارت آبی باشد، ایده تبدیل کارت قرمز به کارت آبی ایده خوبی است اما استفاده از هر دوی آن‌ها هیچ توجیهی ندارد.
کد خبر: ۳۶۲۶۰

کارت آبی در سطوح بالای فوتبال استفاده نخواهد شد| حفاظت از ماهیت و سنت فوتبال است

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، چندی پیش برخی رسانه‌ها مدعی شدند که قرار است کارت آبی به عنوان مهمانی ناخوانده وارد دنیای فوتبال شود. بر اساس پیشنهاد قانون‌گذاران هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB)، کارت آبی باید به بازیکنانی که مرتکب خطای مشکوک شوند یا با تصمیمات داور مخالفت کنند داده شده و آنها را به مدت 10 دقیقه از زمین اخراج کند.

قانون جدید فوتبال؛ کارت آبی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ایده کارت آبی خیلی زود با مخالفت اهالی فوتبال مواجه شد و بسیاری علیه آن جبهه گرفتند. حجم مخالفت ها به حدی زیاد بود که قانون‌گذاران را مجبور به کنار گذاشتن آن کرد و حالا جیانی اینفانتینو نیز در مصاحبه‌ای به طور صریح شایعات استفاده از آن را رد کرد.

خداحافظی زودهنگام با قانون کارت آبی در فوتبال

جیانی اینفانتینو در گفتگو با رویترز گفت:از کارت آبی در سطوح بالای فوتبال استفاده نخواهد شد و هیچوقت هم قصد این کار را نداشتیم. فیفا به طور کامل با کارت آبی مخالف است. تا پیش از اینکه ایده کارت آبی بین مردم معروف شود، من هم از آن بی خبر بودم. اگر قرار به استفاده از کارت آبی باشد، ایده تبدیل کارت قرمز به کارت آبی ایده خوبی است اما استفاده از هر دوی آن‌ها هیچ توجیهی ندارد.

رئیس فیفا در ادامه افزود:ما همیشه برای بررسی ایده‌ها و پیشنهادها آماده‌ایم اما چیزی که همواره در اولویت ما قرار دارد، حفاظت از ماهیت و سنت فوتبال است؛ کارت آبی به ماهیت فوتبال ضربه می زند.

برچسب ها: جیانی اینفانتینو فیفا کارت آبی فوتبال
ارسال نظر
آخرین اخبار