۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
تعداد بازدید: ۷۹۷۵۵۶
درویش، رئیس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو گفت: اگر ملاحظات را در ۱۳ بدر رعایت کنیم، هم هموطنان می‌توانند لذت بیشتری از طبیعت ببرند و هم اینکه طبیعت آسیب کمتری می‌بیند.
کد خبر: ۳۶۴۹۳

مهم‌ترین اصل در روز طبیعت/ تمامی هموطنان این موضوع را رعایت کنند

محمد درویش، رئیس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به برخی نکات در خصوص روز ۱۳بدر اشاره و مطرح کرد: اگر ملاحظات را در ۱۳ بدر رعایت کنیم، هم هموطنان می‌توانند لذت بیشتری از طبیعت ببرند و هم اینکه طبیعت آسیب کمتری می‌بیند. مهم ترین اصل این است که جز رد پا چیزی در طبیعت باقی نگذاریم که امیدوارم تمامی افراد این اصل را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: دلایل اصلی کم بارشی‌های ۱۴۰۲؟/فاصله ۲۰ درصدی با میانگین‌های بلندمدت بارش‌ها

زباله‌های باقی مانده خود را آتش نزنید!

بیشترین تخریب‌ها در روز ۱۳ بدر از شکستن شاخ و برگ درختان، آتش‌سوزی‌های غیر عمد و همچنین تصادف جاده‌ای با حیات وحش ایجاد می‌شود.

درویش ادامه داد: هموطنان به این امید نباشند که حتما باید سطل زباله در طبیعت باشد. مواد غذایی که خالی می‌شود با خودشان به نزدیک‌ترین شهری ببرند که سیستم مدیریت پسماند دارد و آنجا زباله‌های خود را تخلیه کنند نه اینکه بریزند داخل یک پلاستیک و آویزان درخت کنند یا اینکه هرگز زباله‌های باقی مانده خود را آتش نزنند و فکر نکنند اگر زباله‌های تر خود را در طبیعت رها کنند پودر خواهد شد یا اینکه باعث جمع‌آوری آفات می‌شود.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین پیامد‌های تغییر اقلیم/اقدامات پیش روی سازمان هواشناسی کشور/چالش جدی دنیا! 

وی افزود: مردم سعی کنند همراه خود گاز پیک نیکی به بیرون ببرند و از سوزاندن چوب‌ها خودداری کنند، حتی اگر گاز پیک نیکی نداشتند، با خودشان زغال ببرند و بعد از اتمام فعالیت خود از خاموش شدن آتش مطمئن شوند. 

مهم‌ترین اصل در روز طبیعت/ تمامی هموطنان این موضوع را رعایت کنند

ضرورت عدم ایجاد آلودگی صوتی در طبیعت

رئیس کمیته محیط زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو مطرح کرد: نکته سوم اینکه هموطنان هنگام رفتن به طبیعت سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا اگر حیات وحشی جلوی خودروی آن ها قرار گرفت بتوانند ماشین خود را کنترل کنند و نکته بعدی اینکه از ایجاد سر و صدا ممانعت کنند، حیوان‌ها شدیداً نسبت به سر و صدا آسیب پذیرند و سیستم شنوایی آن‌ها حساس است حتی ممکن است پرندگان با سر و صدا مسیر‌های حرکت خود را گم کنند، در کل تا جایی که ممکن است وقتی وارد طعیت می‌شوید آلودگی صوتی ایجاد نکنید و نکته آخر اینکه تا جایی که امکان دارد از نزدیک شدن به تالاب‌ها و محیط‌های حساس دوری کنیم.

درویش در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین تخریب‌ها در این روز از شکستن شاخ و برگ درختان، آتش‌سوزی‌های غیر عمد و همچنین تصادف جاده‌ای با حیات وحش ایجاد می‌شود.

برچسب ها: طبیعت روز طبیعت محمد درویش #محیط زیست حفظ محیط زیست
ارسال نظر
آخرین اخبار