۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
تعداد بازدید: ۷۳۳۹۹۹
گودرزی، کارشناس مالی و اقتصادی گفت: قبل از انقلاب حاشیه‌نشینی‌های آنچنانی و سکونتگاه‌های فوق‌العاده سطح پایینی داشتیم به همین دلیل انقلاب اسلامی خواست حاشیه‌نشینی‌ها جمع و به خانه‌دار شدن مردم کمک کند.
کد خبر: ۳۶۵۰۸

گسترش روزافزون پدیده‌های کارتن‌خوابی و پشت بام‌خوابی/  نباید یک خانه متری ۸ تا ۱۲ میلیون تومان ساخته شود و میانگین متری ۷۷ تا ۸۱ میلیون تومان در تهران فروخته شود

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار بود  از جامعه دچار بی‌مسکنی حمایت کند/ حوزه مسکن از بی‌قانونی رنج می‌برد!

مجید گودرزی، مدرس و کارشناس مالی و اقتصادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد: انقلابی که صورت گرفت این بود که قشر مستضعف باید حمایت شوند و نهادهای حمایتی همانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین حساب صد امام شکل گرفت تا براساس کمک هایی که به این حساب می‌شود آن بخش از جامعه که دچار بی‌مسکنی هستند تقویت و حمایت شوند.

بیشتر بخوانید: رانت بزرگ تسهیلات قرض‌الحسنه!/سالانه ۴۰ درصد از قدرت خرید این قشر به دلیل تورم دو رقمی از بین می‌رود!

بنیاد مسکن با توجه به وظیفه‌ای که داشته تلاش زیادی در مناطق محروم برای محرومیت‌زدایی و کمک به نهادهای حمایتی همانند سازمان بهزیستی و کمیته امداد انقلاب اسلامی انجام داده است، منتها شرایط به سمت و سویی رفت که نهاد موفق نبود به طوری که هم اکنون هم شاهد گسترش روز افزون پدیده‌هایی همانند کارتن‌خوابی، پشت بام خوابی هستیم و همچنین خانه‌های اشتراکی هم افزایش یافته است.

گودرزی ادامه داد: ما قبل از انقلاب حاشیه‌نشینی‌های آنچنانی و سکونتگاه‌های فوق‌العاده سطح پایینی داشتیم به همین دلیل انقلاب اسلامی خواست این حاشیه‌نشینی‌ها جمع و به خانه‌دار شدن مردم کمک کند، به هرحال بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام داده اما واقعیت این است که خود بازار مسکن و جذابیت‌های کاذبی که برای این بازار تعریف شده ویرانگر است و از طرفی دیگر اینکه این حوزه ذینفعان قدرتمندی دارد.

بیشتر بخوانید: بانک‌ها از تورم سوءاستفاده می‌کنند!/وام‌هایی که بانک‌های ایران به مسکن می‌دهند از بدترین نوع وام‌هاست

گسترش روزافزون پدیده‌های کارتن‌خوابی و پشت بام‌خوابی 

وی افزود: در تاریخ کشورمان استعماری بزرگ‌تر از زمین و مسکن نداشتیم و همواره هم تلاش شده که این استعمار به بند قانون دربیاید اما متاسفانه موفقیت‌آمیز نبوده است. بنیاد مسکن با توجه به وظیفه‌ای که داشته تلاش زیادی در مناطق محروم برای محرومیت‌زدایی و کمک به نهادهای حمایتی همانند سازمان بهزیستی و کمیته امداد انقلاب اسلامی انجام داده است، منتها شرایط به سمت و سویی رفت که نهاد موفق نبود به طوری که هم اکنون هم شاهد گسترش روزافزون پدیده‌هایی همانند کارتن‌خوابی، پشت بام‌خوابی هستیم و همچنین خانه‌های اشتراکی هم افزایش یافته است. این موضوع نشان‌دهنده این است که نهادهای مسئول در این زمینه موفق نبودند هرچند که این قدم‌ها می‌تواند مثبت ارزیابی شود اما کافی نبوده است.

گسترش روزافزون پدیده‌های کارتن‌خوابی و پشت بام‌خوابی/  نباید یک خانه متری ۸ تا ۱۲ میلیون تومان ساخته شود و میانگین متری ۷۷ تا ۸۱ میلیون تومان در تهران فروخته شود

حوزه مسکن از بی‌قانونی رنج می‌برد!

نباید یک خانه متری ۸ تا ۱۲ میلیون تومان ساخته شود و میانگین متری ۷۷ تا ۸۱ میلیون تومان در تهران فروخته شود. باید قانونی باشد که نیازهای ضروری جامعه را از سودجویی محافظت کند.

کارشناس مالی و اقتصادی تشریح کرد: متاسفانه مافیای مسکن اجازه ندادند حتی یک بند قانونی در حوزه قیمت‌گذاری تصویب شود. در حالی که در اکثر کشورها مسکن قیمت دارد و قابل محاسبه است اما در کشور ما از صبح تا بعدازظهر یک مالک امکان اینکه قیمت ملک خود را هزاران برابر افزایش دهد وجود دارد بدون اینکه مرتکب خلاف و جرمی شده باشد. حوزه مسکن واقعا از بی‌قانونی رنج می‌برد و نمایندگان ما هم در تمام ادوار گذشته مصوبه خاصی برای کنترل و مهار قیمت مسکن نتوانستند داشته باشند. نباید یک خانه متری ۸ تا ۱۲ میلیون تومان ساخته شود و میانگین متری ۷۷ تا ۸۱ میلیون تومان در تهران فروخته شود. باید قانونی باشد که نیازهای ضروری جامعه را از سودجویی محافظت کند.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: نظر بنده این است که باید نمایندگانی که در ادوار گذشته ترک فعل بزرگی انجام دادند و باعث گرفتاری بخش بزرگی از جامعه در حوزه مسکن شدند، بازخواست شوند و دوم اینکه در بحث قیمت‌گذاری منطقه‌ای و تصویب قانون بهای تمام شده کار کنیم تا بتوانیم بازار را به بند قانون دربیاوریم. مردم ما گرفتار بازار مسکن شده‌اند، این بازار نیاز به ساماندهی دارد.

برچسب ها: مسکن جامعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قانون مجید گودرزی مافیای نمایندگان پشت بام خوابی خانه‌های اشتراکی افزایش قیمت کارتن خوابی
ارسال نظر
آخرین اخبار