۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
تعداد بازدید: ۴۱۲۵۰۷
محمدی گفت: دستگاه‌های حاکمیتی ورود پیدا کنند و بابت رفع عوارض و تبعات جبران‌ناپذیر این مدل گفتگویی که آقایان بانکی پور و سایرین با جامعه پیش گرفتند، اقدامات لازم را انجام دهند
کد خبر: ۳۶۳۷۱

صحبت‌های آقای بانکی پور یک بی‌تدبیری است/ یک نماینده متوجه مشکلات جامعه نیست؟/ حاکمیت از مردم عذرخواهی کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، طی دو روز گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه صدا و سیما از کسر 3 میلیون تومان پول از حساب افراد بی‌حجاب خبر داد که این موضوع همه را متعجب کرد و نقدهای زیادی را در پی داشت مثلا احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس در پی این صحبت‌ها گفت: این طرح به هیچ عنوان زمینه اجرایی پیدا نخواهد کرد و از سوی دیگر این اقدامات سبب تنش‌های اجتماعی در کشور خواهد شد. همچنین حمیدرضا علیمی، مداح معروف در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: آقای بانکی پور جوان ایرانی اگر ۳میلیون تومان در حساب داشت شاید بجای پدرش ۱ کیلو گوشت یا مرغ می‌خرید.

آقای بانکی پور که خودش در حوزه‌های تربیتی تحصیل کرده و مدعی هستند باید بدانند که این مسائل با جریمه حل نخواهد شد، موضوع حجاب نیاز به کار تربیتی در جامعه، نیاز به تغییر در نظام ناکارآمد تعلیم و تربیت کشور و نیاز به تامین نیازهای معیشتی جامعه دارد

بیشتر بخوانید: موضوع زنان در جامعه مثل بدنی است که مغز ندارد/دستگاه ریاست جمهوری باید ملی نگاه کند نه محلی و محدود!

یک نماینده متوجه مشکلات جامعه نیست؟

در همین راستا کوروش محمدی، رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران به خبرنگار خطوط گفت: صحبت‌های آقای بانکی‌پور در خصوص کسر 3 میلیون تومان پول از حساب افراد بی‌حجاب واقعا یک بی‌تدبیری است. یک نماینده مجلس متوجه نیست در چه جامعه‌ای دارد زندگی می‌کند؟ یا متوجه حجم افسردگی، غم و اندوه و سختی زندگی جوانان این جامعه نیست؟ خانواده‌هایی که در گیر معیشتشان و در تامین آن به سختی در حال تلاش هستند. برای این جامعه‌ای که نیاز به امید‌افزایی است، برای جامعه‌ای که مشارکت حداقلی در انتخاباتش دارد، نشاط اجتماعی در سطح پایینی است و آسیب‌های اجتماعی‌اش همانند طلاق، کودکان کار و اعتیاد در اوج است، آیا این نماینده متوجه این همه مشکلات نیست؟

بیشتر بخوانید: یکی از اشتباهات این‌است که مسئله حجاب از بعد‌فرهنگی خارج و سیاسی و امنیتی شده‌است!

صحبت‌های آقای بانکی پور در آستانه شب عید چه تدبیر و چه خبر خوشی برای مردم جامعه است؟/ مسئله حجاب با جریمه حل نخواهد شد/ باید بدانیم کلماتی که به کار می‌بریم چه بار و وزنی دارد

لزوم ورود حاکمیت

محمدی ادامه داد: بنده نمی‌دانم یک نماینده چرا نمی‌خواهد متوجه شود یک نگاه تربیتی و یک نگاه علمی به جامعه داشته باشد. طرح چنین موضوعی آن هم در آستانه شب عید چه تدبیر و چه خبر خوشی برای مردم جامعه است؟ مردم انتظار دارند وقتی یک نماینده مجلس وارد می‌شود اعلام کند که از سال آینده اتفاقات نیک در جامعه رخ خواهد داد و بر اساس آن اتفاقات رفاه به جامعه تزریق و مشکلات جامعه اعم از مشکلات اشتغال، ازدواج و مسکن حل خواهد شد و این نظام رایانه‌ای که مردم را اسیر خودش کرده و با حداقل مبلغی که حتی پول حامل‌های انرژی را هم نمی‌تواند تامین کند، طرح چنین موضوعی برای یک جامعه ثروتمندی در مقیاس ایران یک آسیب بزرگ است و نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس ما متاسفانه از کمترین و حداقل استراتژی‌های حکومت‌داری و ارتباط با جامعه خودشان برخوردار نیستند.

جامعه نیاز به تزریق امید دارد

حاکمیت ورود پیدا کند و این مدل گفتگوی آقای بانکی پور را نقد و بابتش از مردم عذرخواهی کند. جامعه نیاز دارد که در یک هفته مانده به شب عید نماینده مجلس جامعه حضور پیدا و بر اساس نیازهای جامعه خبر از اتفاقات نیک و امیدآفرین به جامعه دهد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه بنده این است که واقعا حاکمیت ورود پیدا کند و این مدل گفتگوی آقای بانکی پور را نقد و بابتش از مردم عذرخواهی کند. جامعه نیاز دارد که در یک هفته مانده به شب عید نماینده مجلس جامعه حضور پیدا و بر اساس نیازهای جامعه خبر از اتفاقات نیک و امیدآفرین به جامعه دهد. جامعه هم اکنون نیاز به تزریق امید دارد، امید امروزه بخش مفقودی جامعه ما می‌باشد. اکنون زمانی است که باید با احتیاط با جامعه صحبت کنیم، باید بدانیم کلماتی که به کار می‌بریم چه بار و وزنی دارد. به نظر بنده آقای بانکی پور خطای بزرگی کرده به دلیل آنکه به جامعه ناامیدی تزریق کرده است.

مسئله حجاب با جریمه حل نخواهد شد

صحبت‌های آقای بانکی پور در آستانه شب عید چه تدبیر و چه خبر خوشی برای مردم جامعه است؟/ مسئله حجاب با جریمه حل نخواهد شد/ باید بدانیم کلماتی که به کار می‌بریم چه بار و وزنی دارد

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران ادامه داد: جامعه ایران جامعه مسلمانی است. آقای بانکی پور که خودش در حوزه‌های تربیتی تحصیل کرده و مدعی هستند باید بدانند که این مسائل با جریمه حل نخواهد شد، موضوع حجاب نیاز به کار تربیتی در جامعه، نیاز به تغییر در نظام ناکارآمد تعلیم و تربیت کشور و نیاز به تامین نیازهای معیشتی جامعه دارد و در کنار آن مسائل تربیتی را هم به خوبی پیش برد، مسئله حجاب هم در همین چهارچوب قابل بررسی است. اینکه یک خبر ناامید کننده را با این ذوق و شوق در صدا و سیما به مردم دهید که از بعد از عید همچین اتفاقی رخ خواهد و از حساب‌ها پول کسر خواهد شد، نمی‌تواند هیچ اثر مثبتی در جامعه داشته باشد.

محمدی در پایان مطرح کرد: امیدوار هستم که مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس و سایر دستگاه‌های حاکمیتی و ارکان حاکمیتی ورود پیدا کنند و بابت رفع عوارض و تبعات جبران‌ناپذیر این مدل گفتگویی که آقایان بانکی پور و سایرین با جامعه در پیش گرفتند، اقدامات لازم را انجام دهند و به مردم امید تزریق کنند.

برچسب ها: حجاب جامعه حاکمیت نماینده مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار