۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
تعداد بازدید: ۲۹۴۸۶۵
عرب، مدیرعامل شرکت اعتبارسنحی ارزش‌آفرین اعتماد گفت: صورت‌های مالی شرکت‌ها سفیران خاموش شرکت‌ها هستند پس کمک می‌کنیم تا این صورت‌های مالی اصلاح شود چرا که شرکت تا تامین مالی نشود رشد پیدا نمی‌کند.
کد خبر: ۳۶۷۳۸

رشد اقتصادی برای دانش‌بنیان‌ها با راه‌حلی جدید!/ ادبیات این موضوع در کشور ما وجود ندارد

۷۱ درصد کسب و کارهای دانش‌بنیان در سیستم بانکی وام فعالی ندارند/ به تمامی شرکت‌ها نباید وام داد!

مصطفی عرب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با ارائه توضیحاتی در خصوص شرکت مطرح کرد: دغدغه اعتماد این است که نهاد واسطی بین شرکت‌های کوچک و متوسط عمدتا دانش‌بنیان و نهادهای مالی که قرار است تامین مالی کنند، باشد تا برای نهاد مالی اعتبار سنجی و درجه ریسک را پیش‌بینی کنیم. همچنین به شرکت‌های کسب و کاری که نتوانستند تامین مالی شوند کمک کنیم تا ساز و کاری ایجاد شود و بتوانند تامین مالی شوند.

ارتباط با سلسله‌ای از تامین کنندگان

انتهای سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دانش‌بنیان ۸هزار ۲۶۰ شرکت بودند که حدود دو هفته پیش جشن ده هزارتایی شدن شرکت‌های دانش‌بنیان را گرفتند. در کل سالانه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ شرکت در حال اضافه شدن است.

عرب ادامه داد: عموما تمرکز شرکت‌های کوچک و متوسط یا دانش‌بنیان بر فعالیتشان است. صورت‌های مالی شرکت‌ها سفیران خاموش شرکت‌ها هستند پس کمک می‌کنیم تا این صورت‌های مالی اصلاح شود چرا که شرکت تا تامین مالی نشود رشد پیدا نمی‌کند. ما با سلسله‌ای از تامین کنندگان ارتباط داریم که در این راستا مبتنی بر نیاز شرکت و آسیب‌شناسی که صورت گرفت تامین مالی صورت می‌گیرد.

وی افزود: یک زیست بوم تحت عنوان زیست بوم دانش‌بنیان داریم که فکر کنم اواخر پاییز گزارش مربوط به سال ۱۴۰۲ هم منتشر کنیم. براساس این زیست بوم انتهای سال ۱۴۰۱ شرکت‌های دانش‌بنیان ۸هزار ۲۶۰ شرکت بودند که حدود دو هفته پیش جشن ده هزارتایی شدن شرکت‌های دانش‌بنیان را گرفتند. در کل سالانه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ شرکت در حال اضافه شدن است. تمرکز ما بر اقتصاد دانش‌بنیان است. رشد کمی شرکت‌ها باعث شده که سهم اقتصاد دانش‌بنیان از زیر یک درصد به حوالی دو درصد برسد. هدف‌گذاری هم بین ۵ تا ۷ درصد است که برای این سهم یعنی رشد ۲ تا ۳ برابری باید برای بخش‌های مختلف شرکت‌ها راه‌حل داشته باشیم، با راه حل تامین مالی بخشی از رشد اقتصادی ۵ تا ۷ درصد رخ می‌دهد. 

رشد اقتصادی برای دانش‌بنیان‌ها با راه‌حلی جدید!/ ادبیات این موضوع در کشور ما وجود ندارد

ادبیات این موضوع در کشور ما وجود ندارد

عرب گفت: عبارت اقتصاد دانش‌بنیان یعنی رویکرد جدید یعنی باید تجاری‌سازی برای محصول رخ دهد. در سال ۱۴۰۱، ۷۱ درصد از کسب و کارهای دانش‌بنیان در سیستم بانکی وام فعالی ندارند از طرفی ۳ و نیم درصد شرکت‌های دانش‌بنیان ۸۰درصد منابع را گرفتند. در کل به تمامی شرکت‌ها نباید وام داد برخی از آن‌ها باید بپذیرند در برابر تامین مالی سهام خود را رقیق  کنند که ادبیات این موضوع در کشور ما وجود ندارد.

برچسب ها: رشد اقتصادی دانش بنیان شرکت دانش بنیان مصطفی عرب کسب و کار وام بانکی
ارسال نظر
آخرین اخبار