۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
تعداد بازدید: ۴۵۸۹۵۱
نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با خطوط:
پاشایی بهرام گفت: در حوزه کمبود آب می توانیم از تمامی وزرا سوال کنیم که چرا امروز با شرایط این چنینی روبرو شده ایم.
کد خبر: ۴۲۸۶

معصومه پاشایی بهرام، نائب  رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط در رابطه با کمبود ذخایر آب در کشور با تاکید بر اینکه آب همانند نفت باید ملی شود، افزود: به هر حال باید قبول کنیم که در کشور با کمبود آب روبرو هستیم که لازمه آن مدیریت منابع آب است.
وی عنوان کرد: تمامی وزرا باید به موضوع کمبود آب ورود کرده و با تنظیم نظام نامه، آب را مدیریت کنند.
اصلاح فرهنگ مصرف آب از ابتدای تحصیل
پاشایی بهرام افزود: اولویت مصرف، با مصارف خانگی است باید با فرهنگ سازی استفاده از آب را اصلاح کنیم. در کشور‌های خارجی با تنظیم مصرف آب توانسته اند این موضوع را مدیریت کنند به طور مثال برای نوشیدن آب یک خروجی و مصارف دیگر مثل شستشو خروجی دیگری تعبیه کرده اند.
وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش باید در کتب درسی این را بگنجاند که آب ارزش بالایی دارد و در همه کتب درسی از مقاطع ابتدایی این مهم آموزش داده شود.

آب، همانند نفت باید ملی شود/ ضرورت ارائه الگوی کشت به کشاورزان
چرا صنایع در دل کویر است؟
نائب  رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر صمت باید پاسخگو باشد که چرا صنایع آب بر در دل کویر تاسیس شده است؟ با چه توجیهی این صنعت در آن مکان مستقر شده است؟ در حالی که این صنایع باید در حاشیه دریای عمان و خلیج فارس باید باشد.
وی با اشاره به اینکه صنایع ما در جا‌هایی شکل گرفته است که آب ندارد، تاکید کرد: این موضوع نه از لحاظ پدافند غیرعامل و نه آمایش سرزمینی توجیهی ندارد.
 هرچه سریع‌تر وزیر کشاورزی الگوی کشت را ارائه دهد
نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر کشاورزی باید هرچه سریع‌تر الگوی کشت را ارائه دهد تا بر این اساس مشخص شود که کدام کشاورز چه محصولی را می تواند بکارد. چنانچه بر اساس الگوی کشت پیش رویم قطعا جزو کشور‌هایی خواهیم شد که صادرات محصولات کشاورزی نداشته باشیم ما در واقع با این کار آب صادر می کنیم نه محصول کشاورزی که باید جلوی این کار گرفته شود، مردم و مسئولین می توانند با اتحاد و اعتماد به همدیگر مشکل کمبود آب را حل کنند.
انتهای پیام/

برچسب ها: کم آبی کمبود آب خشکسالی
ارسال نظر
آخرین اخبار