۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۶۸۱۹۹۶
پازوکی گفت: امیدوارم مجلس شورای اسلامی آن را تصویب نکند، زیرا افزایش یکباره از ۴۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون تومان منطقی نیست و این پیشنهاد به دنبال این است که اقتصاد ایران بسته شود. در این بین مردم عادی، دانشجویان و محققانی که می‌خواهند در کنفرانس‌های خارجی شرکت کنند، محدود می‌شوند.
کد خبر: ۴۵۹۹

افزایش عوارض خروج از کشور به ۵ میلیون تومان یک تفکر طالبانی است!

مهدی پازوکی؛ کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خطوط در رابطه با افزایش نرخ عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: چنانچه مبلغ عوارض را در لایحه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان محاسبه کرده باشند امری فاجعه است.
وی ادامه داد: کسی که پول دارد حتی اگر عوارض را ۵۰ میلیون تومان کرده باشند، پرداخت کرده و از کشور خارج می شود، ولی در این بین مردم عادی، دانشجویان و محققانی که می خواهند در کنفرانس‌های خارجی شرکت کنند، محدود می شوند.
پازوکی با تاکید بر اینکه این روش یک تفکر پوپولیستی است، افزود: این طرز تفکر، ایران را به سمت عقب ماندگی سوق می دهد و معنایی ندارد که بخواهند عوارض خروج از کشور را تا این حد افزایش دهند مگر حقوق کارکنان و کارمندان به این حد افزایش پیدا کرده است که بخواهند این روش را اجرایی کنند؟

یک سیاست ضد ایرانی/ایرانیان مقیم خارج تردد را کمتر می کنند

وی با بیان اینکه این روش یک سیاست ضد ایرانی است، تصریح کرد: این سیاست درآمدهای ارزی ایران را کاهش می دهد، زیرا ایرانیان مقیم خارج که برای دیدن خانواده هایشان به ایران می‌آیند سعی خواهند کرد که تردد را کمتر کنند که در نتیجه ارز واردشده به کشور نیز کمتر می شود.
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: این طرز تفکر که با استفاده از اهرم‌هایی مانند افزایش عوارض خروج از کشور مانع از رفتن ایرانیان به خارج شوند یک طرز تفکر طالبانی است.
پازوکی گفت: امیدوارم مجلس شورای اسلامی آن را تصویب نکند، زیرا افزایش یکباره از ۴۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون تومان منطقی نیست و این پیشنهاد به دنبال این است که اقتصاد ایران بسته شود و در این مسیر صنایع متعددی مثب صنعت هوایی کشور نیز لطمه خواهد دید.
به گزارش خطوط؛ مبلغ درآمد دولت از محل عوارض از خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ با توجه به شیوع کرونا حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بود که براساس لایحه بودجه منتشر شده، در سال آینده دولت درآمد هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی را از محل عوارض خروج از کشور پیش‌بینی کرده است.
انتهای پیام/

برچسب ها: عوارض خروج از کشور لایحه بودجه 1401
ارسال نظر
آخرین اخبار