۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۴۰۱۸۸۳
گل‌گهر سیرجان با استفاده از بازیکن گابنی دچار سقوط آزاد در جدول رده‌بندی لیگ شد و استقلال بالاتر از سپاهان در صدر ایستاد.
کد خبر: ۴۷۶۸

کمکی که بازیکن گابنی به استقلال کرد/ آبی‌پوشان بالاتر از سپاهان در صدر جدول ایستادند+جدول

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ۳ شکست ۳ بر صفر را برای گل‌گهر سیرجان مقابل استقلال، پیکان و سپاهان در نظر گرفت تا این تیم ۷ امتیاز را از دست بدهد و سقوطی آزاد را در جدول رده‌بندی تجربه کند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی برابر استقلال به تساوی بدون گل دست یافته بودند، مقابل پیکان یک بر صفر برنده شدند و در مصاف با سپاهان به برتری ۴ بر ۲ رسیدند، اما با قبول شکست ۳ بر صفر مقابل تمامی این تیم‌های ضمن اینکه تفاضل گل ۳+ را از دست دادند تفاضل ۹- را تجربه کردند و در مجموع تفاضل گل ۱۲- نصیب نماینده سیرجان شد و این تیم از رده سوم به رتبه هشتم سقوط کرد. تفاضل گل این تیم هم از ۷+ به ۵- تغییر یافت.

از سویی دیگر استقلال، سپاهان و پیکان برنده شدند تا استقلال ۲ و پیکان و سپاهان ۳ امتیاز نصیب‌شان شود. آبی‌پوشان تهران و زردپوشان اصفهان ۲۲ امتیازی شدند و پیکان هم به امتیاز ۱۵ رسید تا جایگاه‌های این سه تیم بهتر شود. همچنین آلومینیوم اراک، پرسپولیس، مس رفسنجان و فولاد خوزستان نیز یک رده در جدول بالا آمدند.

در این میان این تردید ایجاد شد که با توجه به تفاضل گل بهتر سپاهان نسبت به استقلال و وجود قانون بازی رودررو کدام تیم صدرنشین لیگ برتر است؟ تقابل این دو تیم در تهران با نتیجه یک بر صفر به سود آبی‌های تهران به پایان رسید و با احتساب برتری شاگردان فرهاد مجیدی مقابل زردپوشان اصفهان، صدر جدول با وجود تفاضل گل کمتر نصیب استقلال می‌شود. اگرچه این صحبت به میان آمده قانون بازی رودررو فقط برای انتهای فصل و تعیین قهرمان و تیم‌های سقوط کننده برای جلوگیری از تبانی است.

فراموش نکنیم رأی سنگین کمیته انضباطی درباره تیم گل گهر قابل تجدید نظر خواهی در کمیته استیناف است و اگر این کمیته رأی بر محکومیت گل‌گهر بدهد، رأی قطعی صادر شده و قابل استناد است.

کمکی که بازیکن گابنی به استقلال کرد/ آبی‌پوشان بالاتر از سپاهان در صدر جدول ایستادند+جدول

ارسال نظر
آخرین اخبار