۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
تعداد بازدید: ۱۶۲۸۳۲
پرسپولیس اگر حریف خود را در جام حذفی دست‌کم بگیرد، برای کسب پیروزی همانند استقلال اسیر کابوس خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۶۷

پرسپولیس همانند استقلال اسیر کابوس می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دیدار‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی امروز با برگزاری ۴ دیدار به پایان می‌رسد. مهم‌ترین بازی را پرسپولیس با ویستا توربین تهران برگزار می‌کند و روی کاغذ دیداری آسان در انتظار شاگردان یحیی گل‌محمدی است، اما روز گذشته به دردسر افتادن استقلال برای عبور از حریف دسته دومی زنگ خطر را برای پرسپولیس روشن کرده است.

آبی‌پوشان برای آنکه جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کنند در ضربات پنالتی از سد نود ارومیه گذشتند. گلی که این تیم دسته دومی در دقیقه ۵۹ به ثمر رساند تبدیل به کابوس بزرگی برای فرهاد مجیدی و دیگر استقلالی‌ها شده بود و اگر آرمان رمضانی دقیقه ۸۸ بازی را به تساوی نمی‌کشاند، پرافتخارترین تیم جام حذفی در همان بازی نخست نسخه‌اش در خانه پیچیده می‌شد. مجیدی خوش‌شانس بود که تیمش اسیر انگیزه نود ارومیه نشد و از سیل انتقادات گریخت.

مهر سال ۱۳۹۵ بود که پرسپولیس در مصاف با تیم دسته دومی قشقایی شیراز که دیروز در قامت تیم دوم لیگ دسته یک مغلوب پیکان شد، در ضربات پنالتی از دور رقابت‌ها کنار رفت و حذفی تلخ و تاریخی را تجربه کرد. بررسی اتفاقی که ۵ سال قبل رخ داد و روز گذشته هم می‌توانست برای استقلال تکرار شود، یحیی گل‌محمدی و دیگر اعضای کادر فنی سرخ‌پوشان را به آگاهی کامل رسانده تا این نکته را به بازیکنان تیم خود گوشزد کنند که تحت هیچ شرایطی ویستا توربین دست‌کم گرفته نشود.

* در دیگر بازی‌های امروز جام حذفی، مصاف تراکتور و نفت مسجدسلیمان که تقریباً دو هفته پیش در چارچوب هفته نهم لیگ برتر به مصاف هم رفتند و نماینده رفسنجان برنده شد با جذابیت‌های زیادی همراه است. سرخ‌پوشان تبریزی به فکر جبران شکست در لیگ برتر هستند و می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند تا به مرحله بعدی صعود کنند. از سویی دیگر شاگردان محمد ربیعی به سادگی تسلیم نمی‌شوند و در خارج از خانه به پیروزی می‌اندیشند.

* تقابل صنعت نفت آبادان و هوادار تهران با تیم‌های شمس آذر قزوین و خلیج فارس ماهشهر که تیم‌های از دسته‌های یک و دو هستند هم می‌تواند با خلق شگفتی همراه باشد، اگرچه در روز نخست تمام تیم‌های لیگ برتری موفق به حذف تیم‌های دسته‌های پایین‌تر شدند و شگفتی رخ نداد.

ارسال نظر
آخرین اخبار