به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، هرچند بازار جهانی گوشیهای تاشو تحت سلطه سامسونگ قرار دارد، اما در چین شاهد داستان متفاوتی هستیم. طبق دادههای ارائه شده از سوی iResearch، هواوی در طول سال ۲۰۲۱، ۶۴ درصد از سهم بازار گوشیهای تاشو چین را به خود اختصاص داده است. هواوی حتی موفق شده از زمان اوج قبلی خود در سالهای گذشته و پیش از تحریمهای ایالات متحده، پیشی بگیرد. البته مشخص نیست که ۳۶ درصد باقیمانده را چه برندهایی در اختیار دارند.
بازار گوشیهای تاشو چین در تسخیر هواوی
iResearch چین همچنین توضیح میدهد که میزان تقاضا برای گوشیهای تاشو صدفی در حال افزایش است. در همین راستا هواوی قرار است در تاریخ ۲ دی ماه (۲۳ دسامبر) از گوشی تاشو P۵۰ Pocket با طراحی صدفی رونمایی کند.
طبق دادههای ارائه شده در رابطه با خرید بهترین گوشی تاشو صدفی، اولویت اصلی مصرفکنندگان مشخصات و ویژگیهای دستگاه است و طراحی مد روز و حس تاشو در رتبههای بعدی قرار دارند. از طرفی دیگر، هنگام خرید بهترین گوشیهای تاشو بازشونده، مصرفکنندگان علاوه بر مشخصات، به شهرت برند هم توجه میکنند.
گوشیهای تاشو هم اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد توجه تولیدکنندگان موبایل قرار دارند؛ تولیدکنندگانی که در تلاشند تا در این بازار سهم مناسبی داشته باشند. اوپو اخیرا از گوشی تاشو خود تحت عنوان فایند N رونمایی کرده که به عنوان رقیب گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ راهی بازار میشود.
هواوی میت X۲ در حال حاضر به عنوان رقیب گوشیهای سری گلکسی زد فولد در بازار حضور دارد، اما چینیها میخواهند با گوشی P۵۰ پاکت بخشی از سهم گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۳ را هم تصاحب کنند. /دیجیاتو