۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
تعداد بازدید: ۱۴۳۳۱۸
با توجه به تحریم های سرسختانه امریکا ، هواوی اما همچنان به تولیدات و پیشرفت خود در دنیای تکنولوژی ادامه داد . 
کد خبر: ۵۶۵۲
نویسنده : محمد هجرتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ،در روز ۲۶ مارس ۲۰۲۰، هواوی از موبایل‌های پی۴۰، پی۴۰ پرو و پی۴۰ پرو پلاس رونمایی کرد. هر سه موبایل سخت‌افزاری پرچم‌دار دارند و به دوربین اصلی بسیار خارق‌العاده‌ای مجهز شده‌اند.البته که هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های گوگل بهره‌مند نبودند و هیچ سخت‌افزاری نمی‌تواند چنین کمبودی را جبران کند. بنابراین باز هم شاهد نقدهای منفی در غرب بودیم و باز هم هیچ‌کس خرید این دستگاه‌ها را به خاطر کمبودهای نرم‌افزاری توصیه نمی‌کرد.

ادامه تحریم ها علیه هواوی/ هنوز خبری از گوگل نیست//////////خبر تولیدی///

هواوی به موفقیت ادامه می‌دهد

با تمام این اوصاف، منطقی است اگر تصور کنید که هواوی باید با مشکلات فراوانی برای نگه داشتن خود در رقابت مواجه شده باشد. اما هواوی شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد. در واقع این شرکت به‌تازگی وعده خود را عملی کرد و از نظر تعداد موبایل‌های عرضه شده به بازار، سامسونگ را پشت سر گذاشت و به بزرگترین تولیدکننده موبایل‌های هوشمند تبدیل شد.

این اتفاق ها چگونه امکان‌پذیر شده؟ همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم،هیچ‌وقت نباید قدرت ۱٫۵ میلیارد شهروند چینی که از برند محبوب کشور خود حمایت می‌کنند را دست کم بگیرید. در ضمن نباید فراموش کرد که هواوی فقط موبایل هوشمند نمی‌سازد و تأمین‌کننده سیستم‌های شبکه‌سازی بسیاری از کشورهای جهان هم هست.

حال سؤال مهم این است که شرایط تا ابد برای هواوی مساعد باقی خواهد ماند یا خیر. این کمپانی فعلا برای دوام آوردن و حتی رشد کردن، می‌تواند به صورت خاص متکی بر بازار چین باشد؛ اما در نهایت روزی خواهد رسید که هواوی باید دوباره موفقیت‌های بین‌المللی خود را تکرار کند.

ادامه تحریم ها علیه هواوی/ هنوز خبری از گوگل نیست//////////خبر تولیدی///

پایانی بر چیپست‌های کایرین

برخلاف اکثر تولیدکنندگان موبایل‌های هوشمند، هواوی به صورت انحصاری از چیپست‌های خودش در اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌هایش استفاده می‌کند. پردازنده‌های این شرکت که کایرین نامیده می‌شدند در خود هواوی طراحی و بعد توسط شرکت تایوانی TSMC تولید می‌شدند.

TSMC در ابتدا به هواوی اطمینان داد که تولید چیپست‌های کایرین را ادامه می‌دهد، اما به‌تازگی حرف خود را پس گرفت که اصلی‌ترین دلیلش احتمالا تحریم کامل هواوی باشد. بدون کمک TSMC، هواوی قادر به تولید چیپست‌های کایرین نبود و اعلام کرد که خانواده میت۴۰، آخرین خانواده مجهز به پردازنده‌های کایرین خواهد بود.

نکته‌ی مهم اینکه شرکت‌های چندانی در جهان وجود ندارند که قادر به تولید پردازنده برای هواوی باشند و از همکاری شرکت‌های مستقر در آمریکایا تجهیزات‌شان برخوردار نباشند. تنها گزینه حقیقی پیش روی هواوی، شرکت مدیاتک است و شاید در آینده شاهد همکاری این دو باشیم.

ادامه تحریم ها علیه هواوی/ هنوز خبری از گوگل نیست//////////خبر تولیدی///

آیا هواوی از ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و سال‌های بعد جان سالم به در می‌برد؟

هواوی از روز ۱۵ مه سال ۲۰۱۹ با موانع فراوانی مواجه شده و حداقل تاکنون، از این طوفان جان سالم به در برده. اما آیا کشتی هواوی در طولانی‌مدت نیز شناور باقی می‌ماند؟

هواوی می‌داند که تحریم شدنش در آمریکا، تحت هیچ شرایطی اختلالی در کسب‌وکارش در بازار چین به وجود نمی‌آورد.

هواوی در چین از محبوبیت فراوان برخوردار است و می‌تواند با اتکای صرف به این بازار، برای چندین دهه دوام بیاورد.تا جایی که تا امروز می‌توان پیش‌بینی کرد، هواوی به پایبندی به برنامه‌ریزی همیشگی خود برای عرضه دو پرچم‌دار در هر سال و چند موبایل ضعیف‌ترادامه خواهد داد.

هواوی نمی‌تواند از اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کند، اما می‌تواند از اندروید بهره ببرد. هواوی نمی‌توانداز پلی استور استفاده کند، اما App Galley روز به روز قدرتمندتر می‌شود.هواوی نمی‌تواند پردازنده‌های خودش را بسازد، اما می‌تواند آن‌ها را از شرکت‌های دیگر بخرد. به این ترتیب،هواوی در مجموع راه‌حل‌هایی جایگزین دارد که نیاز به کمپانی‌های آمریکایی را کاملا از بین می‌برند.

سؤال این است که آیا این کمپانی می‌تواند تمام این کارها را تا زمانی عملی کند که سهم چندانی از بازار از دست نداده باشد یا خیر. آیا این شرکت می‌تواند برند خود را از نابودی نجات داده و توجه مصرف‌کنندگانی را جلب کند که قادر به تصور موبایل خود بدون سرویس جیمیل نیستند؟ زمان مشخص خواهد کرد. اما هواوی را دست کم نگیرید. این شرکت تا همین الان از اتفاقاتی جان سالم به در برده که بسیاری از شرکت‌های دیگر را به ورطه نابودی می‌کشاندند.

 

برچسب ها: هواوی گوگل گوشی هوشمند
ارسال نظر
آخرین اخبار