۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۱۸۸۲۴۱
بازار ارز و طلا امروز شاهد پیشروی قیمت طلا و سکه در مقابل عقب نشینی قیمت دلار و درهم بود.
کد خبر: ۵۴۰۴

بانک مرکزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، قیمت دلار در بازار متشکل امروز یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ با افت ۲۶ تومانی نسبت به روز گذشته بر روی ۲۷ هزار و ۱۷۳ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی امروز یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ اعلام شد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶،۸۵۸ (بیست و شش هزار وهشتصد و پنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷،۴۰۱ (بیست و هفت هزار چهارصد و یک تومان) اعلام شد.
همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۹،۹۲۰ (بیست و نه هزار و نهصد و بیست تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰،۵۲۵ (سی هزار وپانصد و بیست و پنج تومان) است.

افت اندک قیمت درهم

قیمت درهم در بازار ارز امروز ۲۰ تومان افت کرد و با ۸ هزارو ۱۵۰ تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۹ هزار و ۹۳۴ تومان به دست می‌آمد.

قیمت سکه و طلا رشد کرد

امروز یکشنبه بازار جهانی طلا تعطیل بود. در بازرزار داخلی هم قیمت طلا ۱۸ عیار ۵ هزار و ۸۰۰ تومان گران کرد و با ۱ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه هم امروز بر خلاف روز گذشته پیش رفت. این فلز گران بهای داخلی امروز ۴۰ هزار تومان بر ارزش خود افزود و به ۱۳ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید.

سیگنال صالح آبادی به بازار ارز

علی صالح آبادی امروز در نشست هم اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: وضعیت ارزی کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل بسیار مناسب‌تر شده است منتظر کاهش قیمت‌ها باشید.

وی افزود: طی ۹ ماهه سال جاری ۳۹ میلیارد و ۸۹۵ میلیون دلار تأمین ارز به روش‌های مختلف (ارز نیما، ارز ترجیحی و ارز اشخاص) انجام شده در حالی که در ۱۲ ماه سال گذشته تنها ۳۶ میلیارد و ۴۸۲ میلیون دلار تأمین ارز به روش‌های مختلف داشتیم.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه دانش بنیان نیز جزو اولویت‌های ما بوده و باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم، گفت: وضعیت صادرات، بازگشت ارز صادراتی، ارز ترجیحی و عرضه ارز در سامانه نیما وضعیت خوبی نسبت به پارسال داشته و پیش بینی می‌شود سال بعد بهتر از سال جاری باشد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در بودجه سال آینده موارد خوبی از جمله کاهش تسهیلات تکلیفی نظام بانکی، تعبیه بدهی دولت به بانک‌ها و تقویت سرمایه بانک‌ها دیده شده است. /اقتصاد نیوز

 

برچسب ها: قیمت سکه بازار طلا بازار ارز
ارسال نظر
آخرین اخبار