۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
تعداد بازدید: ۲۷۱۹۰۴
هیچ چیزی عوض نشده؛ رسم مدیران ورزش ایران همچنان همان رسم قدیمی است. اینکه از تیم‌های قهرمان و مدال‌آور خوب استقبال کنند و حسابی در کنارشان عکس یادگاری بگیرند و در نهایت هم وعده و وعیدی بدهند و تمام.
کد خبر: ۶۵۸۸

برای کت و شلوارپوش‌های ورزش ایران چیزی جز فوتبال ارزشمند نیست!

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

فریدون حسن طی یادداشتی در شماره امروز جوان با تیتر ۳ میلیارد را با کدام دلار حساب کردید نوشت: هیچ چیزی عوض نشده؛ رسم مدیران ورزش ایران همچنان همان رسم قدیمی است. اینکه از تیم‌های قهرمان و مدال‌آور خوب استقبال کنند و حسابی در کنارشان عکس یادگاری بگیرند و در نهایت هم وعده و وعیدی بدهند و تمام. حالا حکایت بانوان هاکی روی یخ ایران است. بانوانی که فقط با دو بار حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ثابت کردند بانوی ایرانی از چه توانایی و استعدادی برخوردار است. بار اول نایب‌قهرمان شدند و بار دوم با جام قهرمانی و مدال طلا برگشتند. 

دیروز این بانوان ورزشکار به دیدار وزیر ورزش رفتند. اول اینکه باید از حرکت وزارت ورزش در برگزاری سریع این جلسه تشکر کرد، به هر حال باید اقدامات درست را هم دید و از آن‌ها یاد کرد، اما جدای از این مورد باید به تعریف و تمجید‌های وزیر ورزش و معاونانش از این بانوان اشاره کرد، به تعریف‌های خشک و خالی که در نهایت به یک وعده رسید. دیروز کیومرث هاشمی تا جایی که توانست از بانوان تمجید کرد، از صرف کردن درست فعل «می‌توانیم» بچه‌ها گفت و گفت و گفت تا رسید به دادن وعده. رسید به اینکه در پاسخ به درخواست سرمربی تیم هاکی روی یخ بانوان بگوید وزارت ورزش با کلی دبدبه و کبکبه قرار است ۳ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات به این رشته کمک کند. ۳‌میلیارد تومان برای خرید تجهیزات رشته‌ای که همه خوب می‌دانیم تجهیزات گرانی دارد. ۳ میلیارد برای رشته‌ای که ظرف دو سال، دو عنوان ارزشمند قاره‌ای را کسب کرده است، آن وقت در همین ورزش برای یک برد تیم ملی فوتبال بیش از این‌ها سرکیسه شل و حتی چمدان دلار فرستاده می‌شود. 

راستی جناب هاشمی این وعده ۳ میلیارد تومانی محقق نشده را با دلار چند تومانی حساب کرده‌اید؟ اگر با چرتکه تعریف و تمجید‌هایی که خودتان کردید و رسانه‌ای هم شده هم حساب و کتاب می‌کردید ارزش این دو موفقیت خیلی بیشتر از این حرف‌ها می‌شد، تازه آن هم در شرایطی که نرخ ارز از روزی که بانوان ایران‌زمین افتخار‌آفرینی کردند روز به روز بالاتر می‌رود. تازه تمام این‌ها در شرایطی است که این وعده محقق شود و در بروکراسی اداری و این و اتاق و آن اتاق شدن اینقدر کم نشود که چیزی دست ورزشکار را نگیرد. 

حالا متوجه شدید که چرا گفتیم چیزی عوض نشده؛ جلسه‌ای برگزار شد، آن هم خشک و خالی، عکس یادگاری هم گرفته شد و البته وعده و وعید هم داده شد که حداقل از این یکی اصلاً خاطرات خوبی نداریم و بعید به نظر می‌رسد که از این به بعد هم داشته باشیم. یک نایب‌قهرمانی و یک قهرمانی توسط بانوان هاکی روی یخ در آسیا و اقیانوسیه شد ۳ میلیارد تومان، آن هم در روز‌هایی که همه خوب می‌دانیم دشمنان قسم‌خورده این نظام چگونه با تمام توان سعی دارند که وانمود کنند بانوان ایران وضعیت مناسبی ندارند. اما این تودهنی محکم به دشمنان و نمایش توانمندی بانوان ایران فقط ۳ میلیارد تومان می‌ارزید، چون برای کت و شلوارپوش‌های ورزش ایران چیزی جز فوتبال و برد‌های مقطعی آن ارزشمند نیست. آن‌ها قهرمانان سایر رشته‌ها را فقط برای عکس یادگاری می‌خواهند و بس، اتفاقی که دیروز هم افتاد و متأسفانه دائماً در حال تکرار شدن است.

برچسب ها: ورزش بانوان فوتبال کیومرث هاشمی تیم ملی هاکی روی یخ بانوان
ارسال نظر
آخرین اخبار