۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
تعداد بازدید: ۴۵۶۰۴۸
رییس فدراسیون تنیس روی میز تاکید دارد که کسب سهمیه بازی‌های المپیک و جانشین پروری دو اولویت این رشته در سال جاری به حساب می‌آیند.
کد خبر: ۶۸۳۰

دو اولویت تنیس روی‌میز در سال جاری/ رقابت‌های آسیای میانه مهم‌ترین رویداد است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهرداد علی قارداشی با یادآوری اینکه نمایندگان تنیس روی میز ایران در اولین روزهای سال جاری در رقابت های فیدر لبنان شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: البته مهمترین رویدادی که فعلا در پیش داریم، رقابت های آسیای میانه (ازبکستان) است که گزینشی المپیک به حساب می آید. این مسابقات اواخر اردیبهشت برگزار می شود و حضور و نتیجه گیری از آن اهمیت زیادی برای مان دارد.

وی با اشاره به اینکه هر کشور با حداکثر دو بازیکن در هر بخش آقایان و بانوان می تواند در این رقابت ها شرکت داشته باشد، ادامه داد: در بخش بانوان با نظر سرمربی تیم ملی ندا شهسواری و مهشید اشتری برای اعزام به ازبکستان معرفی شده اند. در بخش مردان هم نوشاد عالمیان بازیکن انتصابی است و نفر دوم با برگزاری رقابت های انتخابی مشخص می شود.

رییس فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه طی ادوار گذشته بازیکنان ایران از حضور در درقابت های آسیای میانه صاحب سهمیه المپیک شده اند، نسبت به تکرار این موضوع برای المپیک پاریس ابراز امیدواری کرد و گفت: اینکه بتوانیم حضور متوالی خود در بازی های المپیک را ادامه دهیم، اهمیت زیادی برای مان دارد. تلاش این بود که برای این دوره المپیک در بخش تیمی کسب سهمیه کنیم اما کار سختی بود که موفق به انجام آن نشدیم. حالا روی کسب سهمیه انفرادی و نتیجه گیری در رقابت های آسیای میانه تمرکز داریم.

قارداشی تاکید کرد: رقابت های آسیای میانه به لحاظ رویدادی آخرین فرصت ما برای دستیابی به سهمیه المپیک است اما از طریق رنکینگ جهانی هم این فرصت و شانس وجود دارد که به سهمیه برسیم. در میان بازیکنان ایران نوشاد عالمیان در بهترین شرایط برای دستیابی به سهمیه از طریق رنکینگ است. باید رقابت های گزینشی در تمام قاره ها تمام شود تا وضعیت بازیکنان برای کسب سهمیه بر اساس رنکینگ مشخص شود. به همین دلیل و برای اینکه هیچ فرصتی را از دست ندهیم، نوشاد به رقابت های آسیای میانه هم اعزام می شود.

وی افزود: اینکه برای المپیک پاریس کسب سهمیه کنیم و بعد از آن حضور بهتری نسبت به ادوار گذشته در این دوره بازی ها داشته باشیم، یکی از اولویت های مهم مان برای سال جاری است که البته از خیلی وقت پیش در تلاش برای مهیا کردن شرایط آن بودیم تا امسال برای مان محقق شود.

رییس فدراسیون تنیس روی میز همچنین از جانشین پروری به عنوان دیگر اولویت این فدراسیون در سال جاری یاد کرد و گفت: در رده های سنی مختلف این مهم را مدنظر داریم که البته نیاز به بودجه خاص خود دارد. فعالیت در این زمینه با بودجه دریافتی از وزارت ورزش و کمیته خیلی سخت است. البته انصافا سال گذشته بودجه مصوب وزارت و کمیته به صورت کامل تخصیص پیدا کرد و تقریبا همه از این موضوع راضی بودند اما برای فعالیت پایه ای و گسترده ای مانند جانشین پروری نیاز به ورود و همکاری اسپانسرها داریم. 

قارداشی با بیان اینکه بعد از بازی های آسیایی هانگژو و اتفاقات تاریخی که پینگ پنگ بازان در آن بازی ها رقم زدند، اسپانسرها اقبال بیشتری به تنیس روی میز پیدا کردند، تصریح کرد: همین موضوع یک فرصت خوب است تا بتوانیم برنامه های مان را گسترده تر اجرا کنیم. به هر حال برای همین جانشین پروری نیاز به برگزاری اردو و حضور مستمر در رویدادهای بین المللی است که تنها با بودجه فدراسیون و یا حمایت خانواده ها به نتیجه نمی رسد.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون تنیس روی میز پیش از این هم برای جانشین پروری و توجه به بازیکنان مستعد برنامه داشت و قرار است امسال خیلی جدی تر این موضوع دنبال شود، تاکیدکرد: بازیکنانی مانند بنیامین فرجی و نوید شمس که این روزها خیلی موفق عمل می کنند، نفراتی هستند که فدراسیون در یکی دو سال گذشته توجه ویژه به آنها داشت طوریکه طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شرایطی را مهیا کردیم که بنیامین فرجی بتواند در دو رویداد داخلی شرکت کند. آن رقابت ها ویژه ۱۲ نفر برتر کشور بود اما با همفکری کمیته فنی، بنیامین را به عنوان نفر سیزدهم وارد مسابقات کردیم.

رییس فدراسیون تنیس روی میز افزود: این چنینی توجهات را به این بازیکنان همچنان خواهیم داشت کمااینکه با هماهنگی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز (لطف الله نسبی) قرار است بنیامین فرجی از این پس در اردوهای تیم ملی بزرگسالان شرکت داشته باشد. درست است که سن این بازیکن کم است اما نشان داده که می تواند حریف تمرینی خوبی برای نوشاد و نیما و امیرحسین باشد. به همین دلیل از او در اردوهای تیم ملی حتما استفاده می کنیم.

قارداشی خاطرنشان کرد: طی سال جاری رقابت های قهرمانی آسیا در رده های سنی نوجوانان و جوانان و همچنین بزرگسالان را هم خواهیم داشت. علاوه بر کسب سهمیه و حضور در المپیک، چگونگی شرکت در این دو رویداد هم از اولویت هایی است که پیگیر آن هستیم./ مهر

برچسب ها: تنیس روی میز فدراسیون تنیس مهرداد علی قارداشی
ارسال نظر
آخرین اخبار