۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
تعداد بازدید: ۳۸۰۸۹۷
رییس فدراسیون کاراته گفت: سال ۱۴۰۲ سالی شلوغ و پرترافیک برای کاراته ایران بود و خوشبختانه در تمامی رویدادها ورزشکاران کشورمان موفق به کسب مدال شدند.
کد خبر: ۷۰۷۹

۱۴۰۲ سالی شلوغ و پرترافیک برای کاراته ایران/ رویدادهای مهمی داریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید حسن طباطبایی در تشریح اتفاقات و اقداماتی که سال گذشته در این رشته رخ داده است، اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ سالی شلوغ و پرترافیک برای کاراته ایران بود. در سالی که روزهای پایانی آن را پشت سر می گذاریم کاراته ایران در ۵ رویداد مهم جهانی و آسیایی شرکت کرد و مدال های رنگارنگی برای ورزش ایران به ارمغان آورد.

وی افزود: کاراته کشورمان در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی مالزی توانست ۳ مدال طلا، ۲ نقره ، ۷ برنز و مجموع ۱۲ مدال کسب کند. در بخش پاراکاراته هم جوانان برومند کشورمان توانستند با کسب ۴ طلا ، یک برنز و مجموع ۵ مدال بر بام آسیا قرار گیرند.

طباطبایی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن کاراته در لیست طلایی های بازیهای آسیایی هانگژو عنوان داشت: در بازیهای آسیایی هانگژو نیز کاراته توانست یک مدال طلای ارزشمند توسط سجاد گنج زاده کسب کند. این دومین طلای گنج زاده در بازیهای آسیایی بود. او پیش از این نیز در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال طلا شده بود. در همین بازیها سارا بهمنیار و فاطمه سعادتی نیز موفق به کسب مدال برنز شدند.

رییس فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: کاراته ایران بلافاصله پس از بازیهای آسیایی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد. در این رقابت ها نیز ایران به دو مدال نقره و برنز توسط مهدی خدابخشی و سجاد گنج زاده دست یافت.

طباطبایی یادآور شد: مسابقات قهرمانی آسیا در رده های پایه آخرین رویداد رسمی کاراته ایران در سال ۱۴۰۲ بود. نمایندگان کاراته ایران در این رقابت ها که به میزبانی قزاقستان برگزار شد، توانستند ۵ طلا، ۶ نقره، ۱۶ برنز و مجموع ۲۷ مدل کسب کنند.

رییس فدراسیون کاراته در پایان عنوان داشت: علاوه بر تمام این رقابت ها، نمایندگان کاراته ایران ، در لیگ های جهانی کاراته و دیدارهای تدارکاتی نیز به میدان رفتند که ماحصل آن کسب نزدیک به ۴۰ مدال طلا، نقره و برنز بود. ما در سال ۱۴۰۳ رویدادهای مهمی چون مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در تمامی رده های سنی را پیش رو دارد. امیدواریم با تلاش مربیان و زحمات تک تک ورزشکاران سال آینده سالی پر از موفقیت برای کاراته ایران باشد./ مهر

برچسب ها: کاراته ایران فدراسیون کاراته کاراته
ارسال نظر
آخرین اخبار