۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
تعداد بازدید: ۳۴۹۴۳۲
کاپیتان سابق تیم ملی بدمینتون معتقد است بازیکنان ایران به دلیل عدم اعزام به مسابقات برون مرزی و نداشتن اردوهای منظم جایگاه خوبی در رنکینگ جهانی ندارند.
کد خبر: ۷۲۱۹

۱۴۰۲، سال پیشرفت بدمینتون ایران/ جایگاه خوبی در رنکینگ جهانی نداریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در سال ۱۴۰۲ بیشترین فعالیتی که فدراسیون بدمینون داشت برگزاری مسابقات داخلی مانند لیگ و قهرمانی کشور بود، هر چند در این میان مانند هر سال ایران میزبانی مسابقات جام فجر بود و دو نماینده هم در بازی‌های آسیایی هانگژو داشت ولی در مجموع سالی که گذشت را می‌توان سال ناکامی مطلق برای بدمینتون ایران در نظر گرفت.

سروش اسکندری در گفت وگو با یر مورد شرایط بدمینتون در سالی که گذشت اظهار داشت: فکر می‌کنم ۱۴۰۲ سال پیشرفت برای بدمینتون ایران بود. ملی پوشان ما در سالی که گذشت در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کردند که از نظر ایجاد انگیزه و تجربه برای سایر ملی پوشان اتفاق خوبی بود. امسال رقابت‌های جام فجر هم مانند هر سال برگزار شد که در مقایسه با ادوار گذشته از کیفیت فنی بالایی برخورد دار چون اکثر بازیکن‌های خارجی حاضر در این رویداد دارای رنک زیر ۱۰۰ بودند.

دوست داشتم در حالت نرمال خداحافظی کنم

وی در ادامه گفت: برای من هم سال خوبی بود بعد از مدتها مصدویت موفق شدم امسال در بازی‌های لیگ حضور داشته باشم. مصدومیتم از سال ۱۴۰۰ شروع شد که واقعاً طولانی بود و دلم می‌خواست زمان خداحافظی از دنیای ورزش قهرمانی همچنان در میادین حضور داشته باشم و این رفتن در حالت نرمال باشد که این اتفاق امسال رخ داد.

کاپیتان سابق تیم ملی بدمینتون اضافه کرد: خداحافظی از ورزش برای هر بازیکنی سخت است ولی به هر حال هر کسی یک روز باید این کار را انجام دهد. برای من هم قسمت این بود که در جریان مسابقات جام فجر از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کنم. فدارسیون در این زمینه واقعاً سنگ تمام گذاشت و برنامه مناسبی را تدارک دیده بود.

اعزام‌های کم بزرگترین ضعف فدارسیون بدمینتون

سرمربی تیم چادرملو در لیگ برتر با بیان اینکه که در مسابقات لیگ هم عملکرد خوبی داشتیم، گفت: در بحث باشگاهی هم سال خوبی را پشت سرگذاشتم. امسال هم به عنوان سرمربی و هم به عنوان بازیکن در تیم چادرملو بودم که موفق شدیم عنوان نایب قهرمانی را به دست بیاوریم.

بازیکن سابق تیم ملی در ادامه با اشاره به نقاط ضعف و قوت بدمینتون ایران توضیح داد: برگزاری مسابقات لیگ و رقابت‌های جام فجر آنهم به صورت منظم یکی از نقاط مثبت بدمینتون کشورمان است که امیدوارم این روند در سالهای آینده هم به همین منوال ادامه پیدا کند. نداشتن اردوهای منظم و اعزام‌های کم به مسابقات برون مرزی نیز از نقاط ضعف ماست. بدمینتون بازان ما جایگاه خوبی در رنکینگ جهانی ندارند این درحالی است که با برگزاری اردوهای مستمر و شرکت در چند رویداد بین المللی خیلی به بهبود این روند کمک می‌کند.

صعود به المپیک غیر ممکن نیست

وی افزود: البته سال آینده قرار است علاوه بر مسابقات جام فجر یک رویداد بین المللی دیگر هم در ایران برگزار شود. قطعاً اتفاق و فرصت خوبی برای ملی پوشان ماست که بتوانند خودشان را محک بزنند وامتیازها خود را برای ارتقای رنک جهانی شان افزایش دهند.

اسکندری در پایان خاطر نشان کرد: در یکی دو سال گذشته چندباری برای کسب سهمیه المپیک تلاش کردیم ولی عدم برنامه ریزی لازم باعث شد نتوانیم نماینده‌ای در این بازی‌های مهم داشته باشیم. حضور در المپیک سخت اما غیر ممکن نیست فقط نیازمند این است که ابتدا اردوهای منظمی داشته باشیم و سپس در رویدادهای برون مرزی شرکت کنیم. هدف ما ابتدا باید صعود به جام جهانی باشد و بعد از آن برای المپیک آماده شویم، با همتی که از بازیکنان بدمینون کشورمان سراغ دارم این کار شدنی است فقط امیدوارم فدارسیون با یک برنامه ریزی مناسب از حالا شرایط برای المپیک بعدی مهیا کند./ مهر

برچسب ها: بدمینتون مسابقات بدمینتون سال 1402
ارسال نظر
آخرین اخبار