۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
تعداد بازدید: ۴۳۴۹۰۹
امروز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه قیمت لیر ترکیه در مقایسه با آخرین معاملات روز گذشته تغییری نداشت. اولین معامله این ارز با قیمت دو هزار و ۳۰ تومان ثبت شد.
کد خبر: ۷۲۸۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، قیمت لیر ترکیه امروز سه‌شنبه در ساعات ابتدایی معاملات، نسبت به روز دوشنبه تغییری نداشت.

امروز لیر ترکیه با قیمت دو هزار و ۳۰ تومان در بازار معامله می‌شود.

هر لیر ترکیه در روز مشابه سه ماه گذشته، یعنی ۲۸ مهر ماه با رقم سه هزار و ۶۰ تومان معامله شد، که در مقایسه با امروز کاهش ۳۳٫۶۶  درصدی معادل هزار و ۳۰ تومانی را تجربه کرده است.

طبق آمارهای منتشر شده در یک ماه اخیر ارزش لیر در برابر دلار ۱۸.۴ درصد ریخت و به طور کلی در سال ۲۰۲۱ لیر ۴۴ درصد از ارزش خود در برابر دلار را از دست داد.

مالیات برای خودرو

بر اساس آمارهای سال ۲۰۲۱ فروش خودرو در ترکیه ۲٫۹۴ درصد کاهش داشته؛ اما دولت ترکیه درآمد مالیاتی چشمگیری از این حوزه داشته است.

مرکز اطلاعات خودرو EBD ترکیه، مجموع درآمدهای مالیاتی دولت خودرو به ۶۶٫۳۷۱٫۸۳۴ لیر رسیده، که رشد ۴۲٫۴۴درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می دهد.

میزان فروش خودرو در بازار ترکیه طی سال ۲۰۲۱ حدود ۷۷۲٫۷۲۲ دستگاه اعلام شده است.

فروش خودرو در ترکیه همزمان با تحولات ارزی این کشور طی شش ماه پایانی سال ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی داشته، در ماه آوریل این رشد به بیش از ۱۳۷درصد رسیده است.

در پایان دسامبر ۲۰۲۱، ذخایر ارزی کشور از ۱۲.۲ میلیارد دلار به ۸.۶ میلیارد دلار کاهش یافت. طبق برآورد گروه‌های مخالف، به‌زودی نقدینگی ترکیه با این نرخ تورم رو به اتمام می‌رسد.

در نتیجه اتخاذ سیاست‌های متناقض، تورم در همین دوره در حدود ۳۶ درصد افزایش یافته، که رکورد بی‌سابقه‌ای از سپتامبر ۲۰۰۲ محسوب می‌شود.

با وجود این موضوع دولت رسما تورم را در حدود ۲۱ درصد در یک سال اعلام کرده است./تجارت نیوز

برچسب ها: قیمت لیر لیر ترکیه لیر
ارسال نظر
آخرین اخبار