۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
تعداد بازدید: ۲۸۰۰۱۲
کد خبر: ۷۳۷۹

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، در همایش راهکارهای فعال سازی و سرمایه گذاری در معادن شاهکوه نهبندان استان خراسان جنوبی که با حضور تمامی مسئولین استانی و شهرستان نهبندان از جمله نماینده مردم شهرستان نهبندان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست امور اقتصادی استانداری، ریاست سازمان صمت استان، فرماندار شهرستان نهبندان، مدیر مجتمع خراسان جنوبی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران(نماینده طرح احیاءِ، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در استان)، مدیر اجرائی طرح و کارشناسان طرح، دبیر کل انجمن سنگ، نماینده صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی و سرمایه گذاران و بهره برداران معدنی سنگ های گرانیتی و … برگزار گردید، در این جلسه تصمیماتی در خصوص نحوه محاسبه حقوق دولتی با سناریوهای مختلف کاهش هزینه و سودآور شدن معادن تا ۵ سال با پیشنهاد در شورای معادن استان مطرح شد.

همچنین ایجاد شهر سنگ، احداث واحد فرآوری در جوار معادن برای کاهش هزینه حمل، در منطقه شاه کوه همراه با کلینیک خدمات معدن برای ساماندهی به ماشین آلات در آن منطقه معدنی مطرح گردید. 
نهبندان شهرستانی ثروتمند که لازم است ثروتش به تصویر کشیده شود.

طرح منطقه ویژه اقتصادی شاه کوه جهت ورود ماشین آلات معدنی در آن منطقه و مشمولیت معافیت مالیاتی از دیگر پیشنهادات جلسه مذکور بود. تصویب بسته مالی ویژه از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی برای این معادن در سال‌های آتی و ارائه تسهیلات ویژه برای منطقه شاه کوه نیز در ادامه مراسم پیشنهاد گردید.

یکی دیگر از پیشنهادات ارائه شده در این برنامه ایجاد کلینیک معدن توسط سازمان نظام مهندسی معدن در محل سازمان صمت استان برای انجام اقدامات کلینیکی برای ارائه خدمات کلینیکی مرتبط با معادن استان و راهنمایی بهره برداران معدنی استان بود که مقرر شد در اولین فرصت در سازمان صمت مراحل اجرای آن طی شود.. 

گفتنی است مطابق آمار سازمان صمت در منطقه شاهکوه ۵۴ معدن گرانیت وجود دارد و از معادن مذکور ۲۲ معدن فعال و ۳۲ معدن غیر فعال می‌باشند.

این در حالی است که برای فعال سازی معادن غیر فعال ایجاد واحد فراوری و شهر سنگ می‌تواند هزینه‌های حمل و نقل را کاهش داده و در کاهش هزینه‌های تمام شده نقش مهمی را داشته باشد. اصلاح روش استخراجی از این معادن یکی از راهکار‌های لازم در کاهش هزینه تمام شده می‌باشد.

برچسب ها: وزارت صنعت و معدن معدن جذب سرمایه گذاری
ارسال نظر
آخرین اخبار