۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
تعداد بازدید: ۳۰۸۴۸۵
روز گذشته تعداد ۳۱ قطعه تابلوی نقاشی پشت شیشه از نقاشان پشت شیشه ایران در نگارخانه کلک خیال به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۸۰۷۲

برگزاری نمایشگاه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روز جمعه ۲۹ دی تعداد ۳۱ قطعه تابلوی نقاشی پشت شیشه از نقاشان پشت شیشه ایران در نگارخانه کلک خیال به نمایش گذاشته شد. آثار این مجموعه با تکنیک پشت شیشه و موضوعات گوناگون است و در پیش از آیین گشایش آقای تن (مدیر نگارخانه کلک خیال)، شمیم لیاقتی (مدیر کانون کلک خیال)، سعید رضاخان (رییس انجمن نقاشان پشت شیشه) و بهزاد نقاش (هنرمند و پژوهشگر در زمینه نقاشی پشت شیشه) صحبت‌هایی در زمینه هنر پشت شیشه کردند.

بابک تن، پس از خیر مقدم به حاضرین از دغدغه‌های خود در زمینه هنر و ارتباط با دیگر مجموعه‌ها، فروش آثار، برپایی برنامه‌های کارگاهی و علمی همچنین کانون وصف خیال گفت. در پایان اظهارات خود نیز آرزوی موفقیت برای تمامی هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر کرد.

خانم شمیم لیاقتی نیز جمع بندی کوتاهی از فعالیت‌های کانون وصف خیال در زمینه نقاشی پشت شیشه ارایه داد. همچنین نقشه راه این تشکل را برای سال ۱۴۰۳ ترسیم کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

برگزاری نمایشگاه

سعید رضاخان (پدر نقاشی پشت شیشه) در صحبت‌های خود اشاره ای به تاریخچه نقاشی پشت شیشه در ایران کرد. سپس به چرایی و چگونگی این هنر پرداخت. در انتها نیز از رویدادهای ۱۰ سال گذشته و تحول این هنر در ایران گفت.

بهزاد نقاش (هنرمند و پژوهشگر) به عنوان چهارمین و آخرین سخنران برنامه به لزوم حضور مجموعه‌داران و موزه‌های مرتبط با نقاشی پشت شیشه گفت و راهکارهایی برای تشویق افراد به گردآوری آثار پشت شیشه ارایه داد.

نمایشگاه نقش ماندگار تا روز جمعه ۶ بهمن برای علاقمندان به نقاشی پشت شیشه قابل بازدید است و در روز اختتامیه سرکار خانم زهرا مرادخانی کارگاهی در رابطه با خط نقاشی پشت شیشه برگزار می‌کند. درضمن مجموعه آثار این نمایشگاه که شامل ۳۱ قطعه تابلوست در روز اختتامیه (ششم بهمن) به موزه امیر سمنان اهدا می‌شوند و آقای دکتر محمد عزیزالدین (ریاست موزه امیر) این مجموعه را تحویل می‌گیرد.

برگزاری نمایشگاه

نقش ماندگار با هدف ارتباط میان اعضای گروه نقاشان پشت شیشه ایران و موزه‌های کشور برپا شده است تا هنرمندان نسل امروز در سطحی وسیع از کشور معرفی شوند و نقاشی پشت شیشه که هنری مهجور است به علاقمندان فرهنگ و هنر ایران در گوشه و کنار سرزمینمان معرفی گردد.

رویا احمدی ، تسنیم استاد رمضان ، آرام امینی ، عاطفه باقری ، میثم پناهی ، عاطفه تقی پور ، طوبی جانزاده ، آذر حق شناس (ویدا) ، سعید رضاخان ، منا رفیعی ، پروین رنجبری ، راحیل زمردی ، زهرا سلمانی نژاد مهرآبادی ، سنا سلمانی نژاد ، سینا سلمانی نژاد ، سمیرا سادات صادق شیرازی ، نوشین طاهران پور ، زهرا طاهری ، نادره علی اصغریان ، نسرین غلامی فر ، فهیمه فروتنی ، فرشته فروغی ، مهری کاتوزی‌ ، شمیم لیاقتی ، زینب محرابی ، زهرا مرادخانی ، محمدرضا محمدی (بنیامین) ، فاطمه معمار ، هانی نجم ، امیر نقاش و بهزاد نقاش سی و یک شرکت کننده در این نمایشگاه گروهی هستند.

برگزاری نمایشگاه

نقش ماندگار با هدف ارتباط میان اعضای گروه نقاشان پشت شیشه ایران و موزه‌های کشور برپا شده است تا هنرمندان نسل امروز در سطحی وسیع از کشور معرفی شوند و نقاشی پشت شیشه را که هنری مهجور است به علاقمندان فرهنگ و هنر ایرانی در گوشه و کنار سرزمینمان معرفی گردد.

نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی ، خیابان شکوفه ، خیابان شهید کاظمی ، فرهنگسرای اخلاق قرار دارد و هر روز از ساعت ۹ بامداد تا ۲۰ بر روی بازدیدکنندگان باز است.

برچسب ها: نمایشگاه تابلو نقاشی
ارسال نظر
آخرین اخبار