۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: ۷۰۹۳۶
باتری‌های غیرقابل جابه‌جایی دارای معایب و مزایایی هستند که در ادامه مطلب درباره آن‌ها می‌خوانید.
کد خبر: ۸۳۲۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط  - امروزه با پیشرفت فناوری، باتری‌های غیر قابل جابه‌جایی در گوشی‌های مدرن طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. این باتری‌ها دارای معایب و مزایای بسیاری هستند که در ادامه، مطلب آن‌ها را می‌خوانید.

شرکت اپل روند ارائه باتری‌های غیر قابل جابجایی را در گوشی‌های آیفون آغاز کرده است. تا اوایل سال ۲۰۱۰ برای تلفن‌ها عادی بود که باتری‌های قابل جابجایی داشته باشند. اما به تدریج حتی سازندگان لپتاپ، ساخت آن‌ها را با باتری‌های قابل جابجایی متوقف کردند. شاید برای شما سوال شده باشد که باتری‌های قابل جابجایی برای مصرف کنندگان مناسب است یا خیر؟ در ادامه اطلاعاتی در این زمینه به شما داده می‌شود.

ویژگی های باتری‌های غیر قابل جابجایی

۱. ایمنی باتری‌های غیر قابل جابه‌جایی برای مصرف کنندگان بیشتر است.
۲‌. این باتری‌ها دارای یک الکترولیت نازک هستند که الکترود‌های کاتد و آند را از یکدیگر جدا می‌کند. الکترود‌ها با ایجاد یک اتصال کوتاه می‌توانند، گرمای زیادی تولید کنند تا در نهایت منجر به انفجار باتری یا شعله ور شدن آن شوند. فناوری باتری‌ها‌ در سال‌های گذشته توسعه پیدا کرده‌‌اند، اما ذاتاً این باتری‌ها خطرناک هستند.
۳. باتری‌های قابل جابجایی برای جلوگیری از آسیب به یک قاب پلاستیکی سخت نیاز دارند، به خصوص زمانی که به تلفن متصل نیستند. قاب‌های پلاستیکی باتری‌ها موجب افزایش وزن و حجم گوشی می‌شوند؛ بنابراین هنگامی که مصرف کنندگان خواستار طرح‌های باریک و سبک برای گوشی‌ها بودند، مهندسان به فکر نصب باتری دائمی افتادند.

بهبود فناوری باتری

تلفن‌های مدرن با یک بار شارژ عمر طولانی دارند، زیرا این باتری‌ها با لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر طراحی شده‌اند. این فناوری به تلفن‌های هوشمند کمک می‌کند، باتری آن‌ها در تمام روز دوام بیاورد. همچنین در این باتری‌ها در سرعت شارژ بهبود ایجاد کرده‌اند، زیرا اکثر تلفن‌های مدرن کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ می‌شوند.

محافظت در برابر سایش و پارگی

گوشی‌های هوشمند با پیچیده شدن هر روز گران‌تر می‌شوند. بنابراین، مصرف کنندگان می‌خواهند تلفن‌های خود عمر طولانی‌ای داشته باشند و در برابر سایش و پارگی مقاومت کنند. بنابراین، سازندگان گوشی‌های هوشمند قاب بیرونی آن را مهر و موم کرده‌اند تا دوام بیشتری داشته باشند. اما کاربران با مهر و موم شدن آن دسترسی به باتری‌های قابل تعویض را از دست داده‌اند. علاوه بر این، طراحی یک دستگاه باریک و سبک با یک قاب بیرونی قابل جابجایی دشوار است.

توانایی‌های ردیابی دستگاه

گوشی‌های هوشمند رده بالا، دزدان را وسوسه می‌کنند، زیرا گران هستند و به راحتی قابل سرقت و فروش اند. بنابراین، سازندگان گوشی‌های هوشمند اجازه ردیابی تلفن را حتی در صورت خاموش بودن می‌دهند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌های خود را ردیابی کنند. اما، قابلیت ردیابی با برداشتن باتری گوشی هوشمند از بین می‌رود. در صورتی که قاب پشتی گوشی شما مهر و موم شده باشد، خارج کردن باتری بدون تجهیزات و تخصص برای سارقان غیرممکن می‌شود. در نهایت باتری غیر قابل جابجایی به شما کمک می‌کند تا گوشی خود را در صورت گم شدن و حتی خاموش بودن ردیابی کنید.

معایب باتری‌های غیر قابل جابجایی

باتری‌های غیر قابل جابجایی دارای مزایای زیادی هستند، با این حال کاربران برخی از ویژگی‌های آن‌ها را از دست می‌دهند.
۱. تعویض باتری در مقابل شارژ باتری
۲. شارژ دستگاه شما از طریق پریز‌ها و پاوربانک‌ها زمان بر است، به خصوص اگر تلفن شما قدیمی‌تر باشد. برای شارژ گوشی خود باید حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا باتری به طور کامل پر شود، حتی اگر پاور بانک و گوشی هوشمند شما از آخرین شارژ سریع پشتیبانی کند.
۳. ‍ تعویض باتری خالی با باتری کاملا شارژ شده یک دقیقه طول می‌کشد. علاوه بر این، باتری‌های یدکی باریک سبک‌تر از پاور بانک‌ها هستند. همچنین پاوربانک‌ها فضای بیشتری از چمدان شما را اشتغال می‌کند.

احتمال بادکردن باتری‌ها

باتری گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند باد کنند و این مشکل حتی پس از پیشرفت‌های فناوری باتری، همچنان وجود دارد. در چنین مواردی، ایمنی باتری به خطر می‌افتد و کاربران باید فورا آن را تعویض کنند. برای باتری‌های قابل جابجایی، جایگزینی باتری قدیمی بادکرده با یک باتری جدید آسان‌تر است. اما، اکثر کاربران مدرن باید دستگاه‌های خود را به یک تعمیرگاه مجاز تعویض باتری ببرند. اگر باتری غیر قابل جابجایی شما باد کند، قاب گوشی را مجبور به شکسته شدن می‌کند. در این زمان احتمال دارد صفحه گوشی شما آسیب پیدا کند. باتری‌های غیرقابل تعویض دستگاه‌های شیک و مدرنی را در اختیار شما قرار می‌دهند، اما تعمیر گوشی‌های خراب برای تعمیرگاه‌ها سخت‌تر می‌شود.

مصرف کنندگان چه می‌خواهند؟

اکثر مصرف کنندگان از نصب باتری غیرقابل تعویض روی دستگاه خود راضی هستند، اما برخی از عدم وجود باتری‌های قابل جابجایی شکایت دارند. از دست دادن باتری قابل جابجایی هزینه کمی دارد اما، بیشتر مصرف کنندگان می‌خواهند از فناوری‌های جدید استفاده کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: باتری گوشی باتری موبایل گوشی هوشمند گوشی تلفن همراه
ارسال نظر
آخرین اخبار