۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۳۲۱۴۱۴
نشریه National Interest در یادداشتی به فرضیه‌های عجیب و بسیار پیگیرانه محققـان سیـاسی چین و روسیه درباره قطعی بودن مساله فروپاشی در ایالات متحده آمریکا پرداخت.
کد خبر: ۸۵۳۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نویسنده این یادداشت معتقد است که اگرواقعاً آینده ایالات متحده به همین اندازه منفی باشدکه دشمنانش مثل چین و روسیه وسایر دولت‌های ضد آمریکایی امیدوارند، قطعاً این تجزیه وفروپاشی فـرصتی برای پیشبرد جاه‌طلبی‌های این قدرت‌ها هم خواهد بود.

به گفته نویسنده مقاله نشنال اینترست، بسیاری ازمحققان چینی کاملاً مطمئن هستندکه آمریکا به دلیل اختلافات داخلی درحال افول است و درکنفرانس‌های بی‌سابقه‌ای که خودنویسنده هم بعضاً درآن‌ها شرکت کرده است، سخنرانان روسی و چینـی پیش‌بینی کـرده اند کـه فروپاشی ایالات متحده محتمل یا حتی اجتناب ناپذیر است.

طبق این یادداشت منطق مطرح شده توسط چینی‌ها و روس‌ها معمولاً این گونه است که ایالات متحده تا سال ۲۰۴۰ در مرحله گذار جمعیتی از اکثریت سفیدپوست به اکثریت غیرسفیدپوست قرار خواهد گرفت، اما سفیدپوستان آمریکایی به ویژه محافظه کاران قرار نیست قدرت را بصورت داوطلبانه به اکثریت غیر سفید پوست تقدیم کنند و در عوض آن‌ها برای حفظ قدرت خود اقدام خواهند کرد و این جنگ احتمالی یا فروپاشی وتجزیه، به شدت به افزایش قدرت چین و روسیه، آن هم بدون نیاز به اجرای سیاست‌های توسعه دهنده دموکراسی در کشورهایشان منجر خواهد شد. /مطالعات راهبردی

برچسب ها: چین روسیه آمریکا
ارسال نظر
آخرین اخبار