۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
تعداد بازدید: ۶۷۴۰۹۱
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص پول‌های بلوکه شده ایران گفت: عراق، ترکیه، سوریه، کشور‌های حاشیه دریای مازندران، چین، افغانستان و پاکستان از جمله کشور‌هایی است که پول‌های ایران بلوکه شده و برنامه ریزی برای آزادسازی آن‌ها انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۶۰

یعقوب رضازاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «خطوط» با اشاره به روند مذاکرات وین، اظهار کرد: راه و روش پیشنهادی از طرف مجلس تغییر نکرده است و بایستی قانون راهبردی ۹ ماده‌ای مجلس توسط تیم مذاکره کننده رعایت شود و اگر بخواهند در طول مذاکرات اقدام جدیدی انجام دهند، باید با هماهنگی مجلس و کمیسیون امنیت ملی و خصوصا نکاتی که رهبری نظام به عنوان خط قرمز، تعیین کرده اند، صورت بگیرد.

اضمحلال اقتصادی آمریکا در مقابل قدرت چین در صحنه جهانی

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما به هیچ وجه توافق موقت را قبول نخواهیم کرد و توافق باید یکجا، همه جانبه و با برداشتن کل تحریم‌ها باشد و فرصت دیگری به آمریکا نخواهیم داد. در سیستم حکومتی آمریکا هیچ‌گونه تضمینی وجود ندارد و تنها تضمین برای آمریکا می‌تواند این باشد که، چون در معرض ضعف و اضمحلال اقتصادی در مقابل قدرت چین قرار گرفته، خودش را در صحنه جهانی حفظ کند.

مذاکره مستقیم با آمریکا انجام خواهدشد اگر رهبری موافقت کند

یعقوب رضازاده در خصوص مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: مذاکره مستقیم با آمریکا اگر از طرف مقام معظم رهبری موافقت شود انجام خواهدشد.

بازگشت پول‌های بلوکه شده ایران در قالب مبادله کالا و پول

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در رابطه با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران، اظهار داشت: مطالباتی که در کشور‌های دنیا داریم، در حال برنامه ریزی است تا در قالب مبادله کالا و پول به کشور بازگردد و قطعا این سرمایه‌ها با نظارت مستقیم رییس دولت، سازمان برنامه و بودجه و با کمک مجلس هزینه خواهد شد.

عراق، ترکیه، سوریه، چین، افغانستان و پاکستان؛ کشور‌هایی که پول‌های ایران در آن‌ها بلوکه شده!

رضازاده در پاسخ به این سوال خبرنگار «خطوط» که؛ پول‌های ایران در چه کشور‌هایی بلوکه شده است، گفت: عراق، ترکیه، سوریه، کشور‌های حاشیه دریای مازندران، چین، افغانستان و پاکستان از جمله کشور‌هایی هستند که پول‌های ایران در آن‌ها بلوکه شده و برنامه ریزی برای آزادسازی این پول‌ها انجام خواهد شد.

برچسب ها: پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی کشورهای همسایه آمریکا اقتصاد آمریکا مذاکره مستقیم مقام معظم رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی رهبر رهبری
ارسال نظر
آخرین اخبار