۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
تعداد بازدید: ۱۱۳۲۰۶
منتخب فرهنگیان استان اصفهان گفت: اطلاع‌رسانی به فرهنگیان بازنشسته را در دستور کار قرار دادیم تا ان‌شاءالله به مرور همه فرهنگیان از این طرح مطلع شوند که پس از بازنشستگی نیز سهامدار صندوق ذخیره خواهند شد و قابلیت خرید و فروش سهم خود را خواهند داشت.
کد خبر: ۹۰۳۷

فرهنگیان بازنشسته سهامدار صندوق ذخیره خواهند شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا صفری‌زاده منتخب فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اجرایی شدن طرح ارزش مالکانه، گفت: اجرای این طرح عظیم پس از این همه سال پیگیری مداوم و انتظار فرهنگیان، نتیجه نگاه مدیران فعلی این موسسه مبتنی بر تکریم عملی فرهنگیان است.

وی افزود: قطعاً بینش و دیدگاه هر مدیری در بازدهی آن مجموعه نقشی تعیین کننده و مؤثر دارد. اعتقاد به کار تیمی یکی از این نگرش‌های مدیریتی است که خوشبختانه در حال حاضر در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان ماحصل آن در حال به ثمر نشسته است.

صفری‌زاده تصریح کرد: قطعاً مدیریت فعلی صندوق با بهره‌گیری از علم و دانش و تخصص خود، تجربیات قبلی‌، استفاده از خرد جمعی و گوش دادن به نظرات و پیشنهادات قاطبه فرهنگیان عضو صندوق، این مسیر سخت را به خوبی طی کردند.وی با اشاره به استقبال بسیار زیاد فرهنگیان از اجرای این طرح اظهار داشت: هر چند هنوز تعدادی از فرهنگیان (منظور فرهنگیانی که عضو صندوق هستند) به بحث ارزش مالکانه ایراداتی دارند، اما در یک نگاه کلی می‌توان این‌طور استنباط کرد که قاطبه اعضا، از محقق شدن این امر خشنود و راضی هستند و آن را گامی مهم در عرصه خصوصی دانستن صندوق تلقی می‌کنند.

منتخب فرهنگیان استان اصفهان بیان کرد: البته فرهنگیان ابهامات یا سؤالاتی در خصوص طرح ارزش مالکانه دارند که این پرسش‌ها توسط مدیران و روابط عمومی صندوق پاسخ داده شده و می‌شود.

وی یکی از نتایج اجرای طرح ارزش مالکانه را مهر تاییدی بر خصوصی بودن صندوق عنوان کرد و گفت: زمانی می‌توان یک مجموعه اقتصادی را خصوصی نام نهاد که حداقل پارامترهای قانونی خصوصی بودن را داشته باشد. اینکه عده‌ای خاص می‌خواستند صندوق را دولتی یا... نامگذاری کنند، به دنبال برداشتن همین کلمه خصوصی بودند.

صفری‌زاده تصریح کرد: اجرای گام نخست طرح ارزش مالکانه و تعیین میزان سهام اعضا از دارایی‌های صندوق به طور قانونی و مطابق با قانون تجارت در قالب برگه سهام موقت، راه را بر هر گونه شائبه‌ای مبنی بر غیرخصوصی بودن این موسسه خواهد بست و از منظر حقوقی نیز مطابق قانون و عرف است.

وی دستاورد دیگر طرح ارزش مالکانه را افزایش اعتماد فرهنگیان برشمرد و افزود: اعضای صندوق نیز وقتی تحقق این دستاورد را قانونی در اختیار خود می‌بینند اعتماد بیشتری خواهند داشت و همین اعتماد، مهم‌ترین ضمانت است.

فرهنگیان بازنشسته سهامدار صندوق ذخیره خواهند شد

منتخب فرهنگیان اظهار داشت: قطعاً هر کجا خوش قولی و صداقت در حرف و عمل و به نتیجه رساندن شعارها باشد، علاوه بر ایجاد اعتماد، مشوقی بر تلاش بیشتر اعضا خواهد بود. امیدواریم اجرای ارزش مالکانه در مجموعه صندوق چنین حکمی را محقق کند و بتواند فرهنگیانی که عضو نبوده یا واریزی کمتری دارند را ترغیب به عضویت و افزایش میزان واریزی ماهیانه نماید.

وی با ارائه پیشنهاد تبیین و تشریح عملکرد صندوق خصوصا طرح ارزش مالکانه در سمینارهای مختلف برای مسئولین ادارات و بخصوص کارشناسان تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش، گفت: ما نیز اطلاع‌رسانی به فرهنگیان بازنشسته را در دستور کار قرار دادیم تا ان‌شاءالله به مرور همه فرهنگیان از این طرح مطلع شوند که پس از بازنشستگی نیز سهامدار صندوق ذخیره خواهند شد و قابلیت خرید و فروش سهم خود را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه کم و بیش می‌شنویم که در بعضی از مناطق یا در فلان رسانه و تریبون، هنوز فرهنگیان را نسبت به این امر مهم و مثبتی که شروع شده، بدبین می‌کنند، افزود: هر چند اطلاع‌رسانی خوب بوده ولی می‌توان از راه‌های مختلف فرهنگیان را نسبت به این طرح مهم آگاه کرد.

منتخب فرهنگیان تصریح کرد: پذیرفتن پیشنهاداتی که مبنای علمی و منطقی و استدلال قوی دارند در خصوص جزئیات طرح ( از سوی هر فرد متخصص و آگاه به مسائل روز)، ارسال پیامک برای اعضای بازنشسته، ارسال بروشور به ادارات آموزش و پرورش، ارسال بروشور به کانون‌های بازنشستگی استان‌ها و مناطق، جواب دادن به سوالات و ابهامات اعضا در کمترین زمان ممکن در سایت صندوق و همچنین ارائه محتوای مرتبط به بازنشستگان فرهنگی درباره بازار سرمایه و بورس می‌تواند به اجرای بهتر این طرح کمک کرده و اعتماد اعضا را بیش از پیش افزایش دهد.

برچسب ها: فرهنگیان صندوق ذخیره فرهنگیان
ارسال نظر
آخرین اخبار