۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
تعداد بازدید: ۴۵۷۳۴
علیرضا بیرانوند رفتارهای غیرمنتظره‌ای با پرسپولیس داشته که در نوع خود بی‌سابقه است.
کد خبر: ۹۱۹۲

تمام برخوردهای عجیب بیرانوند با پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، باشگاه پرسپولیس در سخت‌ترین دوران خود از لحاظ مالی با پرونده شکایتی علیرضا بیرانوند و متعاقب آن بسته شدن پنجره نقل و انتقالات مواجه شده است. در همین شرایط یحیی گل‌محمدی شدیدا مدیریت باشگاه پرسپولیس را تحت فشار قرار داده تا نزدیک به ۸۰۰ هزار دلار بودجه برای جذب بازیکن خارجی مدنظرش هزینه کنند! در سوی مقابل هواداران پرسپولیس نیز توقع دارند تیم محبوب‌شان خرید‌های چشمگیری در فصل نقل و انتقالات داشته باشد. این موارد بخشی از مشکلات بزرگی است که رضا درویش بعد از حضورش در باشگاه پرسپولیس با آن‌ها مواجه شده است.

اما بیانیه‌ای که باشگاه پرسپولیس روز گذشته علیه بیرانوند صادر کرد به خوبی نشان می‌دهد که مدیریت این باشگاه در سخت‌ترین شرایط کاری و فشاری که بر او وجود دارد اقدام به این کار کرده است. بیانیه‌ای که باعث شد بیرانوند هم خیلی سریع واکنش نشان دهد و به لطف دوستی با مجری برنامه فوتبال برتر نیز روی خط این برنامه آمده و به شکلی که دوست داشت از حق خودش دفاع کرد. مجری برنامه هم تمام تلاشش را کرد در این ماجرا باشگاه پرسپولیس را مقصر دانسته و از بیرانوند یک چهره محجوب و مظلوم بسازد.

سوءاستفاده از موقعیت بد پرسپولیس

وقتی باشگاه پرسپولیس مهرماه سال ۹۶ به خاطر شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه با حکم سنگین فیفا مبنی‌بر بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شد یکسری از بازیکنان این تیم از فرصت استفاده کرده و برای ماندن در جمع سرخپوشان شرط و شروط گذاشتند. یکی از این نفرات بیرانوند بود که با وجود قرارداد بلند مدت با پرسپولیس در ساختمان این باشگاه حضور پیدا کرد و با دادو فریاد بر سر حمیدرضا گرشاسبی (مدیرعامل وقت پرسپولیس) خواهان صدور رضایت نامه و رفتن به تیم‌های اروپایی شد. گرشاسبی هم برای اینکه بیرانوند را ساکت کند حدود یک میلیارد تومان به مبلغ قراردادش اضافه کرد و بند فسخ ۷۰۰ هزار دلاری هم در قرارداد گنجاند.

بعد از رفتن برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس مدیریت وقت این باشگاه ایرج عرب سخت مورد انتقاد هواداران و رسانه‌ها قرار گرفت. از این‌رو بهترین فرصت تا مجدد بیرانوند به همراه وکیلش نزد عرب رفته و خواهان افزایش رقم قرارداد شوند. این در حالی بود که بیرانوند همچنان با پرسپولیس قرارداد داشت. عرب هم برای اینکه بیرانوند را ساکت کند قرارداد ۴ میلیاردی‌اش را با چند بند به ۷ میلیارد می‌رساند تا او تبدیل به گرانترین بازیکن ایرانی تاریخ پرسپولیس شود.

افزایش دوباره رقم قرارداد

با آمدن یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس به جای گابریل کالدرون، این مربی خواستار حفظ علیرضا بیرانوند شد. آن هم در شرایطی که کالدرون رادوشویچ را تبدیل به دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس کرده بود و بیرانوند در افت شدید به سر می‌برد. بیرانوند در فصل نقل و انتقالات زمستانی با پیشنهاد آنتورپ مواجه شد و به محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس اعلام کرد، حاضر است ۷۰۰ هزار دلار فسخ قرارداد را پرداخت و از تیم جدا شود. اما از آنجا که یحیی مخالف این جدایی بود،ٍ باشگاه مجبور شد باز هم قرارداد بیراوند را اضافه کند تا او راضی شود که بماند. جالب اینکه بعد از شروع نیم‌فصل دوم بیرانوند یکی در میان برای پرسپولیس به میدان رفت و در نهایت او در اواسط نیم‌فصل دوم راهی آنتورپ شد. مهدی رسول‌پناه مدیریت وقت باشگاه پرسپولیس هم به بیرانوند و وکیلش اعلام کرد، به دلیل اینکه زودتر از زمانی که در قرارداد آمده است، قصد ترک تیم را دارد، دلیل ندارد دو میلیارد اضافه شده به قراردادش در نیم‌فصل، پرداخت شود. ضمن اینکه نزدیک به دو میلیارد هم به قرارداد بیرانوند بابت پاداش قهرمانی تعلق می‌گرفت، اما چون او قبل از اتمام فصل راهی آنتورپ شد، مدیریت باشگاه پرسپولیس با پرداخت این پاداش هم موافق نبود. در همین راستا بیرانوند تصمیم گرفت از باشگاه پرسپولیس بابت این موضوع شکایت کند و در نهایت هم کمیته انضباطی فدراسیون به نفع وی رأی را صادر کرد.

با توجه به این مسائل عنوان‌شده قضاوت در اختلافات پیش‌آمده بین بیرانوند و مدیریت باشگاه پرسپولیس را باید به هواداران این تیم سپرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار