۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
تعداد بازدید: ۱۱۵۷۱۴
در 6 ماه نخست سال جاری ثبت شد؛
درآمد بخش گردشگری عربستان سعودی در نیمه نخست سال جاری نسبت به سال قبل از نظر درآمد بیشتر از دوبرابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۷۴۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در بخشی از گزارش خود درباره رونق بخش گردشگری عربستان نوشت، درآمد بخش گردشگری عربستان طی ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۳۲ درصد افزایش یافت.
آمارهای رسمی که از سوی وزارت گردشگری این کشور منتشر شده نشان می دهد که این بخش در ۶ ماه نخست سال جاری میلای یک رکورد تاریخی ثبت کرده است، به گونه ای که این حوزه شاهد رشد قابل ملاحظه ۱۴۲ درصدی از نظر شمار گردشگران خارجی و رشد میانگین هزینه گردشگران به مقدار ۱۳۲ درصد در مقایسه با سال گذشته میلادی بود.

نفت ۱۲۵ دلاری در راه است
رشد بخش گردشگری عربستان
شمار گردشگرانی که با اهداف مختلف در ۶ ماه نخست سال جاری از این کشور دیدن کرده اند حدود ۵۳.۶ میلیون نفر بوده است که حدود ۱۴.۶ میلیون تن گردشگر خارجی و نزدیک به ۳۹ میلیون نفر نیز گردشگر بومی بوده اند. بر این اساس در کل هزینه گردشگران در عربستان به ۱۵۰ میلیارد ریال (۴۰ میلیارد) دلار رسید که سهم گردشگران خارجی حدود ۸۶.۹ میلیارد ریال (۲۳.۶ میلیارد دلار) بوده است و گردشگران عربستانی نیز حدود ۶۳.۱ میلیارد ریال (۱۶.۸ میلیارد دلار) طی این مدت هزینه کرده اند.
شمار گردشگرانی که برای مقاصد مختلف به عربستان وارد شده اند در همه عرصه ها افزایش یافته است و سفر با اهدافی مانند گذراندن ایام تعطیلات و تفریح، بالاترین نرخ رشد را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ داشته اند که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ نرخ رشد ۳۴۷ درصدی داشته است.
رشد بخش گردشگری عربستان
این تارنمای اماراتی اضافه کرد: عربستان در بخش گردشگری دستاوردهای مهمی داشته است. برپایه گزارش سازمان جهانی گردشگری، این کشور ۱۶ پله در شاخص درآمد گردشگری بین‌المللی پیشرفت کرده است و در سال جاری به رتبه یازدهم رسید. این در حالی است که عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۲۷ قرار داشت.
براساس داده های سازمان گردشگری جهانی، عربستان از نظر نرخ رشد بخش گردشگران جهانی به رتبه دوم جهان دست یافت و به همین دلیل کارشناسان می گویند عربستان به دستاوردهای بین‌المللی خود در بخش گردشگری ادامه خواهند داد. در سه ماهه نخست سال جاری نیز حدود ۷.۸ میلیون گردشگر وارد این کشور شدند که بالاترین عملکرد فصلی طی تاریخ سعودی به شمار می رود و نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ رشد ۶۴ درصدی را به دست آورد.

برچسب ها: #عربستان گردشگری درآمد تولید ناخالص ملی
ارسال نظر
آخرین اخبار