۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
تعداد بازدید: ۴۹۷۵۲۹
متاسفانه در استان اردبیل عده ای پیمانکار در تمامی حوزه ها حضور دارند اگر بحث پیشگیری باشد پیمانکاران آماده ارائه خدمات هستند. اگر بحث درمان باشد باز پیمانکاران وارد گود  می شوند و ادعا دارند اگر به ما واگذار کنید ما اله می کنیم و بله می کنیم در این میان مدیران هم راغب هستند که به پیمانکاران پروژه ها را واگذار کنند.
کد خبر: ۱۰۴۳۹

مسائل اجتماعی استان اردبیل به بحران های اجتماعی تبدیل می‌شوند!

حسین بشیری کیوی، جامعه‌شناس

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

متاسفانه در استان اردبیل عده ای پیمانکار در تمامی حوزه ها حضور دارند. اگر بحث پیشگیری باشد پیمانکاران آماده ارائه خدمات هستند. اگر بحث درمان باشد باز پیمانکاران وارد گود می شوند.

سال هاست که اردبیل در خشونت رتبه اول کشور را داراست در طلاق از سرعت کشوری عبور کرده و شتاب گرفته است در خودکشی وضعیت بسیار اسفبار است. دزدی و سرقت روند صعودی به خود گرفته مصرف مشروبات الکلی بالاست و شهر بوی الکل به خود گرفته است. در دولت قبل برای بررسی آسیب های اجتماعی جلسات منظم و مستمر برگزار می شد و در زمان استانداری مهندس بهنام جو پروژه ها را به دانشگاه واگذار کردند تا برنامه کاهش آسیب ها را بنویسند در آن زمان دکتر نریمانی ادعا می کرد اگر ما تحقیق کنیم و برنامه بدهیم در کوتاه ترین زمان آسیب های اجتماعی کاهش‌ می یابد در آن زمان پروژه ها به دانشگاه واگذار شد ولی باز هم نرخ آسیب های اجتماعی افزایش پیدا کرد ولی از نرخ کاهشی دکتر نریمانی خبری نشد.

جالب است بدانید افرادی که در حوزه درمان فعالیت دارند می خواهند از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنند در دنیا همگان می دانند که حوزه پیشگیری بر اساس فرهنگ سازی است و درمان راهکار دیگری را می طلبد. متاسفانه در استان اردبیل عده ای پیمانکار در تمامی حوزه ها حضور دارند اگر بحث پیشگیری باشد پیمانکاران آماده ارائه خدمات هستند. اگر بحث درمان باشد باز پیمانکاران وارد گود  می شوند و ادعا دارند اگر به ما واگذار کنید ما اله می کنیم و بله می کنیم در این میان مدیران هم راغب هستند که به پیمانکاران پروژه ها را واگذار کنند. البته این آسان ترین کار ممکن است که به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به مثابه پروژه نگاه کنیم و  با واگذاری پروژه ها صورت مسئله را پاک می کنند.

مسائل اجتماعی استان اردبیل به بحران‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند!

مدیران هم راغب هستند پروژه ها را به پیمانکاران واگذار کنند. البته این آسان ترین کار ممکن است که به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به مثابه پروژه نگاه کنیم و  با واگذاری پروژه ها صورت مسئله را پاک می کنند.

در هر روی تا زمانیکه به آسیب های اجتماعی به عنوان پروژه نگاه کنیم و پیمانکاران مدعی به نام پیشگیری از آسیب ها کامیاب میلیونی و میلیاردی شوند در استان اردبیل مسائل اجتماعی به بحران های اجتماعی تبدیل می شوند و در آن زمان نه از تاک نشان خواهد ماند، نه از تاک نشان!

برچسب ها: اردبیل بحران
ارسال نظر
آخرین اخبار