۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
تعداد بازدید: ۴۷۶۵۶
فعالان بازار طلا و سکه معتقدند؛ مردم در روز‌های پایانی سال علاوه بر کاهش توان مالی به دلیل نگاه خوش بینانه به نتایج برجامی از خرید طلا و سکه امتناع می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۲۱
نویسنده : مهرشاد نبی

طلا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روز‌های پایانی سال همه بازار‌ها به تکاپو می‌افتند. هرچند قدرت معیشت مردم توان ایستادگی در برابر گرانی کالا و محصولات را ندارد، اما با این حال فعالان بازار بدنبال بازگشت رونق به کسب و کارهایشان هستند.
خرید و فروش طلا و مسکوکات طبق سنوات گذشته متقاضیان خاص خود را دارد. اما امسال به دلیل رکود اقتصادی و افزایش قیمت این محصولات حال و روز این بازار خیلی خوب نیست.
حفظ سرمایه اولین اولویت مردم در بازار هاست. خریدار واقعی سعی بر نگهداری سرمایه خود دارد از این رو از هر ریسکی به دور می‌ماند. طلا و سکه به دلیل نوسان قیمت‌های شدیدی که این روز‌ها تجربه کرده خیلی مورد اعتماد خریداران قرار نگرفته است.
بازار سرما زده طلا
انتظار و تلاش فعالان برای رونق بخشی به بازار در روز‌های پایانی سال تقریباً بی نتیجه مانده است. امیر قاضی پور کارشناس و فعال بازار طلا و سکه نیز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: مردم تنها برای تماشا و گذر وقت به بازار طلا می‌آیند.
وی گفت: هنوز مراسم‌های عروسی و حجاج و مهمانی‌های مردم پس از یک دوره طولانی کرونا در کشور در خواب است. گرانی و رکود دو عاملی است که قدرت خرید مردم را به حدی کاهش داده که توان تأمین مایحتاج روزانه خود را نیز به سختی دارند چه برسد به خرید طلا و سکه!
قاضی پور ادامه داد: علاوه بر وضعیت معیشت مردم، سیاست‌های خارجی و داخلی هم بازار کم رونق طلا و سکه در ایران را بی رونق‌تر کرده است. مردم در انتظار خبر‌های خوب برجامی هستند.
وی تصریح داشت: خریداران واقعی طلا بدنبال سرنوشت نشست‌های برجامی هستند و انتظار دارند با اجرای برجام قیمت طلا و سکه کاهش یابد.
این فعال بازار طلا و سکه گفت: جنگ روسیه و اوکراین نیز تهدید‌ها و فرصت‌هایی را برای بازار‌های داخلی کشور ایجاد کرده است. اما همه مردم به عنوان فعال اقتصادی چنین نگاهی به بازار ندارند و تنها به فکر حفظ سرمایه‌های خود به هر شکل ممکن می‌باشند.
قاضی پور گفت: در این وضعیت نوسان قیمت ها، مردم ترجیح می‌دهند که سرمایه خود را به سمت بازار‌های مطمئن برود. از این رو تردید مردم برای خرید طلا و سکه بیشتر شده است. خریداران در انتظار کاهش قیمت طلا و سکه هستند، اما احتمال این وضعیت بسیار کم می‌باشد.

طلا

این فعال اقتصادی درباره وضعیت بازار طلا و سکه این روز‌ها گفت: این روز‌ها شاهد افزایش بی سابقه قیمت جهانی طلا هستیم. هر انس جهانی به رقم ۱۹۳۲ دلار رسید.
به گفته قاضی پور؛ افزایش نرخ هر انس طلای جهانی تأثیر بر قیمت طلا در بازار داخلی خواهد داشت. از این رو این گرانی قیمت سکه را در بازار افزایش داد.
این کارشناس طلا و سکه تأکید داشت: بازار طلا و سکه کشور همواره تحت تأثیر عوامل داخلی و خارجی بوده است. از سوی دیگر موضوع نوسان تقاضای مشتری در این بازار نیز می‌تواند نقشی بر تعیین نرخ طلا و سکه باشد هر چند این بحث خیلی نمی‌تواند سرنوشت قیمت طلا و سکه را تعیین کند.

برچسب ها: قیمت طلا بازار سکه قیمت سکه
ارسال نظر
آخرین اخبار