۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: ۱۷۶۷۸۳
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درگفتگو با «خطوط» تأکید کرد:
یک فعال صنفی در صنعت طلا و جواهر با تأکید بر افزایش قیمت طلای جهانی گفت: بازار داخلی علی رغم رکود ناشی از کاهش قدرت خرید مردم، تحت افزایش نرخ طلای جهانی قرار گرفته و احتمال گرانی این محصول در سال جاری بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۱۵۳۴
نویسنده : مهرشاد نبی

گرانی طلا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در سال گذشته اتفاقات خارجی زیادی باعث نوسان قیمت سکه و طلا شده است. همین موضوع تأثیر زیادی بر تعیین قیمت این محصول در بازار داخلی گذاشت.
فراز‌های بلند و البته فرود‌های کوتاه در نرخ سکه و طلا شوک‌های زیادی را به اقتصاد بیمار کشور وارد کرده است.
اخباری که از وین می‌رسد باعث سردرگمی نرخ ارز در کانال‌های متفاوت شد. این سیگنال‌ها قیمت سکه و طلا و تحت تأثیر قرار داده است تا جایی که رکود ناشی از افزایش کم سابقه در این بازار، مصرف کننده نهایی را دچار سردرگمی کرده است.
ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، وضعیت بازار طلا و سکه را چنین تشریح کرد؛ زمانی که طلا دچار نوسان قیمت می‌شود سرمایه گذار با احتیاط بیشتری اقدام به خرید این محصول می‌کند و همین موضوع باعث کاهش تقاضا و انتظار کشی خریدار جهت بازگشت آرامش قیمت به بازار خواهد بود.
مردم برای حفظ سرمایه‌های خود طلا را به عنوان پشتوانه مطمئن انتخاب می‌کنند. امروز بازار‌های موازی قصد رقابت و جلب سرمایه گذار از بازار طلا را دارند.
محمدولی در پاسخ به این سوال که متقاضی خرید طلا در اسفند ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؟ گفت: نمی‌توان ادعا داشت که بازار خرید و فروش طلا هیچ رونقی نداشته، اما به دلیل تردید خریداران اصلی از نوسان قیمت این فلز گران بها وضعیت بازار خیلی مناسب نبوده است. تقاضای خرید طلا نسبت به ماه‌های سال‌های گذشته بسیار کم‌تر بوده است.

احتمال گرانی طلا با ادامه تنش‌ها در جهان!

وی تصریح داشت: در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۰ بازار طلا بسیار کم رونق بود. اُفت قدرت خرید مردم از یک سو و انتظار برای کاهش قیمت اُنس جهانی از سوی دیگر خرید مصنوعات و سکه طلا را بشدت کاهش داد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید داشت: خریداران طلا هر روشی را برای کسب سود بیشتر انتخاب می‌کنند. همزمان با افزایش نرخ جهانی، قیمت طلا در بازار داخل نیز گران می‌شود. استقبال مردم از طلا‌های کم اجرت و آب شده بیش‌تر از گذشته شده است. وی تصریح داشت: طبق مقررات نظام صنفی اتحادیه، فروشندگان مصنوعات طلا مجوز فروش طلای آب شده را به طور مستقیم به مردم و خریداران طلا در بازار را ندارند.

گرانی طلا

به گفته محمد ولی؛ خرید و فروش طلای آب شده یا دست دوم نیاز به اطلاعات دارد که همه خریداران اطلاعات کافی آن را ندارند. مصرف کننده نباید بدنبال خرید طلای آب شده برود چراکه احتمال برخی سوء استفاده‌هایی در مبادلات طلای آب شده وجود دارد. رسته فروشندگان طلای آب شده جداست و مصرف کننده نهایی طلا علم تشخیص چنین طلایی را ندارند. فلز طلا خاص است و با شرایط خاص خرید و فروش می‌شود.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید داشت: مصنوعات نقره توانسته جایگاه خوبی را در فروش و صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس پیدا کند. مسافران از این کشور‌ها تمایل زیادی به خرید مصنوعات نقره از ایران هستند.
این فعال صنفی یادآور شد: طی سال‌های اخیر فروش نقره به دلیل گرانی طلا در بازار داخلی هم جایگاه خاصی به خود خود اختصاص داده است. مردم بیش از گذشته به خرید مصنوعات نقره روی آورده اند و همین موضوع باعث تنوع بخشی در تولید محصولات این فلز شده است.
به گفته محمد ولی؛ هنوز پیش بینی برای بازار طلا در سال ۱۴۰۱ خیلی زود است. اما اگرتنش‌های سیاسی در خارج از کشور ادامه داشته باشد، اُنس طلا روند افزایش قیمت را در پیش می‌گیرد و سکه و طلا در بازار داخلی گران خواهد شد.

برچسب ها: بازار طلا قیمت طلا بازار سکه قیمت سکه
ارسال نظر
آخرین اخبار