۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
تعداد بازدید: ۴۴۲۰۶۹
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: انتشار خبر رفع برخی تحریم‌ها از سوی آمریکا قیمت سکه در بازار را تحت تأثیر قرار داد و ریزش ۱۵۰ هزار تومانی را رقم زد.
کد خبر: ۸۸۴۹
نویسنده : مریم بهنام راد

طلا و سکه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، طی روزهای گذشته وزارت خارجه آمریکا از بازگشت چند معافیت تحریمی در حوزه فنی هسته‌ای مرتبط با نیروگاه بوشهر، رآکتور اراک و رآکتور تحقیقاتی تهران خبر داد. انتظار می‌رفت با انتشار چنین خبری قیمت در برخی بازار‌ها را با شوک ریزش مواجهه کند.

در همین رابطه محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: امروزنرخ ارز در بازار داخلی بشدت سیر نزولی داشته است و به کانال ۲۶ هزار تومان سقوط کرد.

وی تصریح داشت: امروز بازار سکه و طلا با توجه به کاهش قیمت ارز ریزش قیمت را تجربه کرد.

وی با توجه به افزایش قیمت هرانس جهانی، طلا در بازار جهانی افزایش قیمت داشت. امروز هر انس طلا به ۱۸۰۹ دلار رسیده که نسبت به روز گذشته ۱۷ دلار افزایش داشته است.

کشتی آرای ادامه داد: در ادامه روند نزول قیمت ارز، سکه تمام بهار آزادی حدود ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را در اولین روز هفته تجربه داشته است.

این فعال صنفی گفت: امروز به دلیل احتمال ادامه خبر‌های برجامی، معاملات در بازار طلا و سکه بسیار با احتیاط انجام می‌شود. از این رو خریداردر بازار کمتر از فروشنده شده است.

وی گفت: احتمال رسیدن خبر‌های تازه از لغو تحریم‌ها بازار در انتظار تغییر قیمت است. امروز ارز به کانال ۲۶ هزار تومان سقوط کرد و به نظر می‌رسد با ادامه انتشار خبر‌های خوب برجامی، روند کاهش قیمت در بازار ارز و سکه و طلا در هفته جاری استمرار داشته باشد.

به گفته کشتی آرای؛ البته باید در نظر داشته باشید که هر تغییرقیمت در بازار طلا و سکه بستگی به تعیین قیمت ارز در بازار دارد که این تعیین تکلیف هم مستلزم رسیدن سیگنال‌های خوب برجامی به بازار است.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام برخی قیمت‌ها ادامه داد: دیروز نیم سکه ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در نهایت سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

وی گفت: قیمت هرمثقال طلای آب شده در بازار با حدود ۲۵ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته، رقمی معادل ۵ میلیون و ۱۷۰ هزارتومان شد. همچنین هرگرم طلای ۱۸ عیار با ۲۵ هزارتومان کاهش نسبت به هفته گذشته به یک میلیون و ۱۹۲ هزار تومان رسید.

برچسب ها: بازار سکه و ارز قیمت سکه بازار سکه بازار طلا خرید و فروش طلا
ارسال نظر
آخرین اخبار