۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۲۴۰۶۷۴
بررسی «خطوط» از حقایق و افسانه‌های آسیب‌های ورزشی؛
در دوران کرونا به دلیل تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و ترس از بیماری و رعایت فاصله اجتماعی عده‌ای تصمیم گرفتند که از فرصت قرنطینه استفاده کنندو به صورت انفرادی در خانه‌های خود ورزش کنند. بنابراین خواندن این گزارش به ورزشکاران مبتدی بیشتر از سایر افراد، پیشنهاد می‌شود!
کد خبر: ۱۱۵۵۲

مصدومان انفرادی!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ورزش منظم به ما اجازه می‌دهد تا زندگی شاد و سالمی داشته باشیم. اما صدمات وارده در حین انجام ورزش، می‌تواند ناراحت‌کننده و گاه دردناک باشد تا جایی که زندگی روزمره ما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
آیا شما یک ورزشکار حرفه‌ای آسیب دیده هستید؟ یا از طریق غیر ورزشی به اندام‌های خود آسیب رسانده‌اید؟ ما شما را با چند حقیقت درباره آسیب‌های ورزشی و درمان آن‌ها آشنا می‌کنیم.

پیتر کمپیل با زیر پا گذاشتن افسانه ها شما را شگفت زده می کند! 

اگر اخیراً دچار آسیب‌های ورزشی یا اسکلتی عضلانی شده‌اید یا مشکلی مشابه دارید، «پیتر کمپبل» جراح ارتوپد، افسانه‌ها را زیر پا می‌گذارد و حقایق مربوط به آسیب‌های ورزشی را که نیاز به مراقبت بیمارستانی دارند برجسته می‌کند. داده‌های او شما را شگفت‌زده خواهد کرد:
۱. مردان بیشتر از زنان در ورزش به خود آسیب می‌رسانند این یک تحلیل درست است. آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از سه چهارم افرادی که به دلیل آسیب ورزشی به بیمارستان مراجعه می‌کنند مرد هستند. هرچند که این آمار تا حدودی ناشی از تعدد بیشتر ورزشکاران مرد در مقابل زنان است. ( هر چند که آمار رسمی درباره این موضوع وجود ندارد)

شکستگی استخوان شایع‌ترین آسیب ناشی از ورزش است. بیشترین دلیلی که متوجه می‌شویم افراد برای آسیب‌های ورزشی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، مراقبت از استخوان شکسته است. آمار‌ها نشان می‌دهد که آسیب‌های بافت نرم پس از شکستگی استخوان در رتبه دوم قرار دارند. گاهی اوقات شکستگی استخوان‌ها و آسیب‌های بافت نرم نیاز به مراقبت توسط جراح متخصص ارتوپد دارد


۲. صدمات تماسی بزرگترین علت آسیب‌های ورزشی هستند این یک افسانه است! علیرغم ضربه‌های سختی که اغلب در زمین‌های فوتبال مشاهده می‌کنیم، علت شماره یک آسیب در ورزش تماس با افراد دیگر نیست. سقوط بزرگترین علت آسیب است، پس از آن صدمات مربوط به دوچرخه، وسایل نقلیه موتوری و اسب، و سپس تماس با شخص دیگر.
۴. شکستگی استخوان شایع‌ترین آسیب ناشی از ورزش است. بیشترین دلیلی که متوجه می‌شویم افراد برای آسیب‌های ورزشی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، مراقبت از استخوان شکسته است. آمار‌ها نشان می‌دهد که آسیب‌های بافت نرم پس از شکستگی استخوان در رتبه دوم قرار دارند. گاهی اوقات شکستگی استخوان‌ها و آسیب‌های بافت نرم نیاز به مراقبت توسط جراح متخصص ارتوپد دارد
۵. سر را فراموش نکنید در حالی که شکستگی پا‌ها، بازو‌ها، مچ‌ها و دست‌ها شایع‌ترین شکستگی‌های ناشی از آسیب‌های ورزشی هستند، اما نباید سر را فراموش کنیم. داده‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰ درصد از شکستگی‌ها به آسیب سر مربوط می‌شود.
۶. ورزش‌های بدون تماس ایمن‌تر هستند! این یک افسانه بزرگ است. ورزش‌های غیر تماسی نیز می‌توانند منجر به آسیب شوند. در واقع، دومین ورزش رایجی که افراد در هنگام آسیب دیدگی در آن شرکت می‌کنند دوچرخه سواری است، در حالی که ورزش‌های آبی، ورزش‌های موتوری و سوارکاری همگی منجر به آسیب می‌شوند. بزرگترین آسیب در تمام آن ورزش‌ها شکستگی بود. دوچرخه‌سواری، ورزش‌های موتوری با چرخ و فعالیت‌های سوارکاری، همگی بالاترین نسبت آسیب‌ها را با خطر بالا دارند.
اگر هنگام ورزش صدمه دیده‌اید، به یاد داشته باشید که می‌توانید به نزدیکترین اورژانس مراجعه کنید، یا برای آسیب‌های کمتر شدید، می‌توانید از پزشک عمومی برای مراجعه به یکی از جراحان ارتوپد ما برای مراقبت‌های متخصص مراجعه کنید. در نهایت باید گفت بی‌توجهی به کوچکترین آسیب‌های بدنی در حین ورزش ممکن است به مرور زمان به یک معضل و آسیب جدی تبدیل شوند. بنابراین هرگز از آسیب بدنی به سادگی عبور نکنید.

برچسب ها: ورزشکاران فعالیت ورزشی وزارت ورزش و جوانان ورزش های زورخانه ای
ارسال نظر
آخرین اخبار