۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
تعداد بازدید: ۶۶۷۱۲۸
بذرافشان گفت: به اعتقاد بنده باید ببینیم طی ماه‌های آینده بازارهای جهانی تحت چه تاثیری قرار می‌گیرند و بازار داخلی ما به چه سمت و سویی می‌رود. خبرهای سیاسی و اقتصادی و بازارهای جهانی طلا می‌تواند نقش بسیار محوری در تعیین قیمت طلا، سکه و حتی ارز داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۹۱۲

وضعیت قیمت طلا/ مردم به راحتی می‌توانند مبادلات خود را انجام دهند!

مردم منتظر افزایش و یا کاهش قیمت نباشند، به راحتی می‌توانند مبادلات خود را انجام دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار خطوط به وضعیت قیمت طلا اشاره کرد و گفت: پیش بینی قیمت طلا به چند گزینه ربط داده می‌شود؛ اولی بازارهای جهانی است که به تبع افزایش قیمت در بازارهای جهانی، بازارهای داخلی کشورها هم تحت تاثیر قرار می‌ گیرند و عملاً باید افزایشی شود، دومی بحث خبرهای سیاسی و اقتصادی اوضاع کلی سطح کشورهاست و بحث دیگر بخش داخلی کشور خودمان یعنی نوسانات بازار ارز و تقاضاست. 

وی افزود: به اعتقاد بنده نمی‌توان پیش‌بینی کرد که از الان تا آخر سال روند قیمت طلا کاهشی یا افزایشی باشد، این موضوع اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. مگر افراد تا یک ماه گذشته می‌دانستند که بحرانی در خاورمیانه به وجود می‌آید که همین امر هم بازارهای جهانی و هم بازارهای داخلی تمام کشورها را تحت تاثیر قرار داد. با اتفاقاتی که طی ۲۰ تا ۲۵ روز گذشته، رخ داد، خوشبختانه بازارهای داخلی کشور التهاب پیدا نکرد برعکس سنوات قدیم که افزایشی می‌شد، اما این اتفاق رخ نداد و بازار روال عادی خود را طی کرد. 

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده باید ببینیم طی ماه‌های آینده بازارهای جهانی تحت چه تاثیری قرار می‌گیرند و بازار داخلی ما به چه سمت و سویی می‌رود. خبرهای سیاسی و اقتصادی و بازارهای جهانی طلا می‌تواند نقش بسیار محوری در تعیین قیمت طلا، سکه و حتی ارز داشته باشد.

وضعیت قیمت طلا/ مردم به راحتی می‌توانند مبادلات خود را انجام دهند!

بذرافشان به روند کاهشی قیمت طلا اشاره و مطرح کرد: تا نیمه مهرماه روند حدود ۷ تا ۹ درصدی کاهش در قیمت طلا را داشتیم. قیمت‌های داخلی، جهانی و بازار بسیار شرایط رکودی را طی تقریباً ۶ ماه تجربه کردند، اما پس از بحرانی که در خاورمیانه به وجود آمد، بازار دچار تثبیت قیمت شد. پس از یک مقطعی که قیمت‌ها ثبات نسبی خود را طی می‌کنند دیگر نباید زیاد نگرانی در خصوص قیمت‌ها داشته باشیم. بعضی از مردم نسبت به این مسئله نگرانند که آیا قیمت‌ها افزایشی می‌شود یا خیر؟ اما با توجه به تثبیتی که در قیمت‌ها رخ داده، مردم منتظر افزایش و یا کاهش قیمت نباشند، به راحتی می‌توانند مبادلات خود را انجام دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر در پایان با بیان اینکه نوسانات ۱ تا ۵ درصدی قیمت طبیعی است، گفت: به اعتقاد بنده طی ماه‌های آینده خیلی شاهد نوسانات نیستیم ، فقط ممکن است نوسانات ۱ تا ۵ درصدی داشته باشیم که آن هم طبیعی است، اما اینکه شاهد نوسانات افزایشی یا کاهشی باشیم به اعتقاد بنده چنین چیزی وجود ندارد مگر اینکه یک اتفاق یا خبر سیاسی یا اقتصادی خاصی در سطح دنیا رخ دهد و به همین دلیل شاهد نوسانات آنچنانی باشیم.

برچسب ها: پیش بینی قیمت طلا بازار سکه و ارز بازارهای جهانی عوامل
ارسال نظر
آخرین اخبار