۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
تعداد بازدید: ۲۷۷۹۳۷
گزارش اختصاصی خطوط از نخستین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی متاراد؛
نخستین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی رمز ارزش، رمز پول، متاورس، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته (متاراد) سوم تا ششم خرداد ماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۰۵۳
نویسنده : مجتبی آزادیان

نمایشگاه متاراد؛ فتح بابی برای درخشش بازار رمزارز‌ها و فناوری بلاک‌چین

استقبال بسیار خوب از آخرین دستاورد‌ها و اطلاعات غرفه‌داران نمایشگاه بین‌المللی متاراد 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نخستین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی رمز ارزش، رمز پول، متاورس، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته (متاراد) سوم تا ششم خرداد ماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران برگزار شد.

متاراد نخستین و بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی کشور در حوزه متاورس و اقتصاد دیجیتال است که در دو بخش کنفرانس بین‌المللی و نمایشگاه بین‌المللی در سالن اجلاس سران و محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

 این رویداد با حضورهمه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، انجمن‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات فعال در حیطه‌های مرتبط با موضوع نمایشگاه در دو بخش حضوری و مجازی برگزار و تلاش شد از حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت ایران، معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، نیروی انتظامی، بانک مرکزی، کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت اقتصاد و همه نهاد‌های نظارتی و امنیتی به نحو شایسته‌ای استفاده شود تا گامی بلند در راستای تحقق اهداف سازمان‌های دولتی و حاکمیتی و همچنین در نظر گرفتن اقتصاد بخش خصوصی برداشته شود.

برگزار‌کننده و مجری این رویداد منحصر به فرد، مرکز کار ایران در بخش خصوصی بود و این مرکز از همه دست‌اندرکاران، سازمان‌ها، نهادها، انجمن‌ها و تشکل‌ها و شرکت‌های مرتبط دعوت کرده بود تا در دو بخش سیاست‌گذاری رویداد و اجرای آن مرکز کار ایران را همراهی کنند.

در این راستا مرکز کار ایران به‌عنوان برگزار کننده و مجری متاراد با اتکا به توان داخلی و معرفی توانمندی‌های داخلی، خدمات ویژه‌ای به تمام مشارکت‌کنندگان این رویداد‌ها ارائه کرد.

عنوان این نمایشگاه، نمایشگاه بین‌المللی رمز ارزش، رمز ارز، متاورس، بلاک‌چین، اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته بود که از سوم تا ششم خرداد ماه ۱۴۰۱ و از ساعت ۹ صبح تا پنج بعد از ظهر پذیرای بازدیدکنندگان بود.

در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی و سمینار‌های مختلفی در خصوص مباحث ارز دیجیتال، بلاک‌چین و ... برگزار شد که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

همچنین در جریان برگزاری نخستین نمایشگاه متاراد تفاهمنامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و مرکز کار ایران امضا شد.

جمعه ششم خرداد و در آخرین روز برگزاری نمایشگاه متاراد با حضور سعید سمیعی رئیس مرکز کار ایران و سجاد سیاح شیرکوهی سرپرست مرکز توسعه آموزش، مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تفاهمنامه همکاری امضا شد.

همچنین فراخوان مشارکت فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان و رونمایی از سامانه ثبت ایده و راهکار‌های دانش‌بنیان در جریان روز آخر نمایشگاه متاراد در غرفه وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد.

در این سامانه شرکت‌های دانش‌بنیان ثبت‌نام  و طرح‌ها و ایده‌های خود را مطرح کردند و پس از ثبت توسط کارشناسان وزارت آموزش و پرورش بررسی و بعد از تأیید حمایت می‌شود.

این نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی از سوی متخصصان و بازدیدکنندگان مواجه شد و شرکت‌کنندگان و متخصصان حوزه‌های مرتبط با متاراد با بازدید از نمایشگاه بین‌المللی متاراد از آخرین دستاورد‌ها و اطلاعات غرفه‌داران آگاهی پیدا کردند.

همچنین دکتر اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضائیه و رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه در روز سوم از نمایشگاه متاراد بازدید کرد.

وی در این بازدید دو ساعته، نمایشگاه متاراد را فوق‌العاده معرفی و ابراز امیدواری کرد متاراد به‌عنوان آغاز مسیری در راه تمرکز بر روی توانمند‌سازی فعالیت بخش خصوصی و سرعت بخشیدن به مسیر قانونمندکردن فرایند کار در زیست‌بوم فناوری مرتبط با متاراد گام بردارد.

جهانگیر همچنین با تأکید بر لزوم مشارکت همه بخش‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع اقتصاد دیجیتال از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های متولی زیست بوم مالی و فناوری کشور بر لزوم جریان سازی در این حوزه تاکید کردند.

برچسب ها: نمایشگاه متاراد بلاک چین بلاکچین فناوری بلاکچین متاورس
ارسال نظر
آخرین اخبار