۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
تعداد بازدید: ۳۳۸۴۳۴
رئیس مرکز نوآوری بانک رفاه گفت: نوع کار مراکز نوآوری و حمایتی که انجام می‌دهند از مجموعه‌هایی است که در حوزه‌های استارت‌آپی و فناوری‌های نو و فناوری‌های همگرا حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۱۵۰۸۲

نوع فعالیت مراکز نوآوری حمایت از فناوری‌های نو و همگرا و استارت‌آپ‌هاست

مجلس و دولت آیین‌نامه‌های بسیارخوبی در حوزه ارز دیجیتال تدوین کرده‌اند/ناهماهنگی‌ها و نقاط ضعف رفع می شود

محمدسعید شریفان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به برگزاری نمایشگاه متاراد اظهار کرد: از طرف مرکز نوآوری بانک رفاه با نام اختصاری «رفاتک»؛ در نمایشگاه شرکت کردیم.

وی افزود: در حقیقت نوع کار مراکز نوآوری، حمایت از مجموعه‌هایی است که در حوزه‌های استارت‌آپی و فناوری‌های نو و فناوری‌های همگرا حضور پیدا می‌کنند و نمایشگاه متاراد نخستین نمایشگاهی است که در حوزه رمزارزها و صرافی‌های دیجیتال در ایران برگزار می‌شود.

رئیس مرکز نوآوری بانک رفاه ادامه داد: پس از یک مدت وقفه برگزاری در حوزه نمایشگاهی، به ویژه نمایشگاهی در حوزه فناوری اطلاعات، این نمایشگاه یک برجستگی خاصی دارد و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی استارت‌آپ و شرکت فناور در حوزه رمزارز و فناوری‌های مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال وارد شده‌‌اند، همانطور که خودتان هم شاهد بودید، شرکت‌های واقعاً برجسته و فعالی هستند و عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و نقش بسیار برجسته‌ای در اقتصاد دیجیتال ایفا می‌کنند.

شریفان اضافه کرد: البته یکسری ناهماهنگی‌ها و نقاط ضعف وجود دارد که خود دولت و حاکمیت و قوه مقننه درصدد رفع آن هستند و در حوزه رگولاتوری درصدد تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین مرتبطی هستند که فعالیت بازیگران حوزه ارز دیجیتال خیلی خوب رگوله و منضبط و قاعده‌مند انجام شود و خوشبختانه این کار در شرف انجام است و هم مجلس و هم دولت آیین‌نامه‌های مقدماتی بسیار خوبی را تدوین کرده‌اند و ان‌شاءالله در ماه‌های آینده این مورد تدوین می‌شود.

نوع فعالیت مراکز نوآوری حمایت از فناوری‌های نو و همگرا و استارت‌آپ‌هاست

وی متذکر شد: شاهد رونمایی از یکسری کسب و کارهایی هستیم که به‌صورت فناورانه و دارای مجوز در این عرصه وارد فعالیت شده‌اند و بانک رفاه هم به‌عنوان یک نهاد مالی اقتصادی و ارگانی که قرار است به رسالت خودش بپردازد و در حقیقت نگهداری بحث پولی مردم را برعهده داشته باشد و یا در حوزه نظام پرداخت بتواند مبادلات پولی را انجام دهد، همچنان در خدمت واحدهای کسب و کاری که بتوانند بعداً مجوز کسب و کارهای مربوطه را اخذ کنند، خواهد بود و ان‌شاءالله ما هم به ایفای تعهدات خودمان عمل خواهیم کرد.

رئیس مرکز نوآوری بانک رفاه در پاسخ به این پرسش که این تعهدات و حمایت‌ها به چه شکلی است؟ و آیا در قالب ارائه تسهیلات و وام خواهد بود؟ تشریح کرد: اگر منظورتان در حوزه مرکز نوآوری بانک رفاه است، ما هم شبیه سایر مراکز نوآوری که در کشور وجود دارند و خیلی سازمان‌ها اکنون مشابه آن را ایجاد کرده‌اند، وظیفه و رسالت‌مان حمایت از استارت‌آپ‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

نوع فعالیت مراکز نوآوری حمایت از فناوری‌های نو و همگرا و استارت‌آپ‌هاست

 

نوع فعالیت مراکز نوآوری حمایت از فناوری‌های نو و همگرا و استارت‌آپ‌هاست

 

برچسب ها: محمدسعید شریفان مرکز نوآوری بانک رفاه فناوری‌های نو و همگرا استارت‌آپ‌ها استارت آپ استارت‌آپ‌
ارسال نظر
آخرین اخبار