۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: ۱۹۰۲۳۰
 خطوط از دوراهی والدین در سال تحصیلی جدید گزارش می‌دهد؛
با توجه به افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات در سال ۱۴۰۱ حالا در آستانه شروع ثبت نام مدارس بسیاری از خانواده‌ها از هزینه‌های سرسام‌آور مدارس غیرانتفاعی نگران هستند.
کد خبر: ۱۵۳۹۹

معلم مهمتر از مدرسه!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ سال تحصیلی ۱۴۰۰تا ۱۴۰۱ تقریباً به انتها رسیده و حالا در آستانه ثبت نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید بسیاری از والدین در انتخاب مدرسه دولتی و غیرانتفاعی برای فرزندشان، مردد هستند. این در حالی است که افزایش هزینه ثبت نام در مدارس غیرانتفاعی دیگر در توان بسیاری از خانواده‌هایی که در سال‌های گذشته فرزندشان را به این مدارس، (غیرانتفاعی) می‌فرستادند هم نیست.
با این حال اغلب والدین تلاش می‌کنند تا بتوانند فرزندشان را به مدرسه‌ای که سال قبل یا سال‌های قبل تحصیلکرده است بفرستند. میترا که دختر ۱۲ ساله‌اش را به یکی از مدارس غیرانتفاعی غرب تهران فرستاده در این باره به خطوط می‌گوید: نمی‌تونم دخترم را از دوستان و همکلاسی‌ها و معلم‌هایی که چند سال به آن‌ها عادت کرده جدا کنم. به همین دلیل هر سال که قیمت ثبت نام افزایش پیدا کرده ما سعی کردیم هر جور که شده این هزینه را فراهم کنیم تا دخترم شکست تحصیلی نخورد.با این حال این موضوعات و باورها در جامعه امروزی بین والدین رواج دارد و بسیاری از آن ها بر سر دو راهی انتخاب نوع مدرسه برای تحصیل فرزندشان قرار گرفتند.

مدارس دولتی یا غیرانتفاعی؟

برای اینکه با تفاوت مدارس دولتی و غیرانتفاعی بیشتر آشنا شویم کافی است تنها نوع و خدمات یکی از آن‌ها را بدانیم. مدارس غیر انتفاعی به خاطر کیفیت، امکانات و تنوع برنامه‌های آموزشی زمان ثبت نام دانش‌آموزان اقدام به دریافت مبلغی بعنوان شهریه می کنند.  هزینه مدارس غیر انتفاعی شامل شهریه ثابت و شهریه متغیر است که برای تمام مدارس هر استان با توجه به امکانات و منطقه آموزشی و... با هم متفاوت است.

عده‌ای معتقدند که چون مدارس دولتی پول کمتری دریافت می‌کنند برای آموزش فرزندانشان چندان دلسوز نیستند! اما مدارس غیر دولتی چون هزینه بیشتری می‌گیرند وقت بیشتری برای دانش‌آموزانشان می‌گذارند. با این حال تفاوت در جمعیت دانش‌آموزی مدارس غیرانتفاعی و دولتی نیز یکی از دلایل اعتماد برخی از خانواده‌ها به مدارس غیرانتفاعی است.

با این حال باور‌های زیادی در بین مردم نسبت به این دو نوع مدرسه وجود دارد. عده‌ای معتقدند که چون مدارس دولتی پول کمتری دریافت می‌کنند برای آموزش فرزندانشان چندان دلسوز نیستند! اما مدارس غیر دولتی چون هزینه بیشتری می‌گیرند وقت بیشتری برای دانش‌آموزانشان می‌گذارند. با این حال تفاوت در جمعیت دانش‌آموزی مدارس غیرانتفاعی و دولتی نیز یکی از دلایل اعتماد برخی از خانواده‌ها به مدارس غیرانتفاعی است. این عده از والدین دانش‌آموزان معتقدند چون کلاس‌های مدارس غیرانتفاعی با تعداد کمتری دانش‌آموز برگزار می‌شود طبیعتا معلم‌ها فرصت بیشتری برای رسیدگی به آن‌ها دارند.
واقعیت این است که بسیاری از کارشناسان در حوزه آموزش و پروش معتقدند این معلم است که نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت دانش‌آموز دارد نه مدرسه. آوا گل‌آموز معلم کلاس اول دبستان که در اینستاگرام یک پیج خلاقیت محور دارد ویدیویی در صفحه خودش منتشر کرده و در این باره می‌نویسد: به جای تمرکز روی برند و نوع مدرسه روی شخصیت معلم فرزندتان تمرکز کنید. قبل از ثبت نام درمورد معلم، نحوه تدریس، چگونگی ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان و خلاقیت او تحقیق کنید. او در انتها به والدین توصیه می‌کند که قبل از شروع کلاس‌ها حتماً یک بار معلمان فرزندانشان را از نزدیک ببینند و خواسته های‌شان را بشنوید و بعد با انتظارات خودتان مقایسه کنید.
با همه این‌ها موضوع انتخاب مدرسه برای تحصیل فرزندان یکی از دغدغه‌های مهم پدر‌ها و مادر‌ها در همه دوران زندگی است. هرچند که هنوز هرینه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی اعلام نشده است با این حال با توجه به افزایش قیمت شهریه مدارس غیرانتفاعی که امسال بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده بسیاری از خانواده‌ها بر سر دوراهی انتخاب آینده فرزندشان هستند. انتخاب شما والدین، برای نوع مدرسه محل تحصیل فرزندتان چیست؟ 

برچسب ها: مدرسه مجازی ثبت نام مدارس غیرانتفاعی مدارس دولتی سال تحصیلی مشاوره تحصیلی و کمک درسی بیکاری تحصیلکردگان آیین نامه رتبه بندی معلمان لایحه نظام رتبه بندی معلمان لایحه رتبه بندی معلمان شورای عالی آموزش و پرورش
ارسال نظر
آخرین اخبار