۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید: ۷۱۰۰۱
چگونه باور کنیم که خود آموزش و پرورشی ها، اولین مدارس انتفاعی را راه اندازی کردند و به بهانه های واهی، دو گانگی و چند گانگی در ایجاد مدارس آموزشی و تبعیض و طبقاتی شدن مردم در همه شهر ها را کلید زده اند ؟
کد خبر: ۲۱۱۹۸

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

نگاه حاکمان و دولتمردان انتفاعی در قالب غیرانتفاعی بوده‌است!

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در اصل سی ام  صراحتا  آموزش  و پرورش را برای تمام ایرانیان تا مقطع متوسطه  رایگان اعلام کرده است، ولی به نظر می‌رسد برای رسیدن  به‌این  هدف و عملیاتی کردن آموزش و پرورش رایگان و عادلانه برای همه اقشار جامعه، اراده ای نبوده و نیست و بعد از شهادت دکتر  رجایی، نگاه حاکمان و دولتمردان بیشتر انتفاعی در قالب غیر انتفاعی بوده  که متاسفانه  عملیاتی و تقویت  شده است. 

چگونه باور کنیم که سیاست گذاران آموزش و پرورش  چنان   ضعیف عمل کرده ا ند و با  جذب کادر  ضعیف با  عملکرد ضعیف در مدیریت ادارات و آموزش  مدارس، عامل فرار معلمان و دانش آموزان علاقمند به خدمت و تحصیل،  به طرف مدارس خصوصی شد ه اند.

چگونه باور کنیم که خود آموزش و پرورشی ها، اولین مدارس انتفاعی را راه اندازی کردند و به بهانه های واهی، دو گانگی و چند گانگی در ایجاد  مدارس آموزشی و تبعیض و طبقاتی شدن مردم  در  همه شهر ها را کلید زده اند ؟

چگونه باور کنیم که خود آموزش و پرورشی ها، بلای طبقاتی بودن و انتفاعی و غیر انتفاعی را  در سفره تعلیم و  آموزش آورده ا ند چنانکه  معلم علاقمند و باسواد  هم رغبتی برای تدریس در مدارس دولتی نداشته  و خانواده های دارای امکانات مالی  هم  به سوی انتفاعی ها  روی گردان شدند  و حاصل کار غلط این  شده  که  نباید می‌شد؟

چگونه باور کنیم که هر ساله در بودجه کشور ،  برای هر دانش آموز  سرانه آموزشی  تعریف شده و اختصاص می یابد ولی یا تخصیص  بودجه واقعی و بموقع  نبوده و نیست و یا هزینه کرد غیر واقعی و مدیریت های  ضعیف وزارت خانه و ادارات کل،  مانع  توزیع عادلانه بودجه و پوشش هزینه  کامل مدارس دولتی بوده و عامل فرار معلمان  و دانش آموزان  را فر اهم آورده است ؟

چگونه باور کنیم‌ که اگر همه دانش آموزان  بخواهند  از امکانات رایگان دولتی استفاده کنند و همه دانش آموزان در مدارس دولتی  با امکانات یکسان  تحصیل کنند   معلم  و کلاس و امکانات آموزشی  دولتی  پاسخگوی تقاضای مردم نبوده  و نخواهدبود  و سوال ... خواهد بود که  مسئولین آموزش و پرورش و دولت و مجلس و نمایندگان مدعی عدالت و ... ،  در این ۴۳ سال کجای کار  بوده اند و چه  کرده‌اند که الان با این همه   کمبود  کلاس و معلم و امکانات آموزشی  مواجه گشته‌ایم و انواع مدارس ...  مثل قارچ روییده و طبقاتی شدن   جامعه را کلید زده اند و  اهداف انقلاب را زیر سوال برده اند و...؟

برچسب ها: وزارت آموزش و پرورش کشور دولتمردان ثبت نام مدارس غیرانتفاعی قانون اساسی مدارس غیر دولتی مدارس دولتی تعطیلی مدارس
ارسال نظر
آخرین اخبار