۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
تعداد بازدید: ۲۲۰۹۱۸
گزارش خطوط از علائمی که نشان می‌دهد مغز شما خوب کار نمی‌کند
بسیاری از مردم در طول روز استرس را تجربه می کنند، حجم اخبار تلخ رسانه ها و مشکلات معیشیتی گاها ذهن انسان را خسته می کنند و در نهایت بر عملکرد مغزمان نیز تاثیر می گذارد.با این حال سلامت مغز می‌تواند پیچیده به نظر برسد.  بنابراین چگونه باید تشخیص دهید که مغز شما سالم است؟  
کد خبر: ۱۵۴۰۹

چطور به مغزمان عشق بدهیم؟/ 10 نشانه مغز ناسالم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ اگر ظاهراً دستگاه گوارش و پوستی سالم دارید تا حدودی می‌توان گفت مغز شما سالم است؛ اما دقیقاً چه نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد مغز به کمی محبت بیشتر نیاز دارد؟  
علائمی که نشان می‌دهد باید از مغزتان مراقبت بهتری داشته باشید، می‌توانند در سراسر بدن شما دیده شوند و در تنظیم عاطفی، عملکرد شناختی و خواب شما احساس شوند.  به هر حال، سلامت مغز ثروت شخصی است و همه ما می‌توانیم کار‌های بیشتری برای پرورش فعال این اندام حیاتی انجام دهیم.  مهم نیست چند سال دارید، مراقبت از مغز باید در اولویت قرار گیرد.  
صرف نظر از اینکه در چه مرحله‌ای از زندگی هستید، پرورش مغزتان ضروری است.  سلامت مغز شامل عملکرد شناختی، انعطاف‌پذیری ذهنی، تنظیم هیجانی و بسیاری از جنبه‌های دیگر رفاه روانی است.  چه یک جدول کلمات متقاطع هفتگی یا سودوکو حل کنید یا از یک مکمل نوتروپیک تقویت‌کننده مغز ، استفاده کنید. به هر حال راه‌های زیادی وجود دارد که به مغزتان عشق بیشتری ببخشید. و وقتی مغز شما خوشحال است، شما نیز خوشحال خواهید بود.

صرف نظر از اینکه در چه مرحله‌ای از زندگی هستید، پرورش مغزتان ضروری است.  سلامت مغز شامل عملکرد شناختی، انعطاف‌پذیری ذهنی، تنظیم هیجانی و بسیاری از جنبه‌های دیگر رفاه روانی است.

حمایت از سلامت مغز شما همچنین می‌تواند به معنای وقت گذاشتن برای معاشرت و ملاقات منظم با عزیزان باشد.  یافتن هدف و ارتباط با دیگران، به ویژه در سنین بالاتر یکی از اجزای اصلی سبک زندگی طولانی افراد است و انزوا برای رفاه روانی و سلامت کلی مغز نامطلوب است.   برای افراد در هر سنی، خوب غذا خوردن، خوب خوابیدن و مطلعه و یادگیری مداوم چه در کلاس درس و چه در جای دیگر می‌تواند به داشتن ذهنی شاد و سالم کمک کنند.

۱۰ نشانه که نشان می‌دهد باید از مغز خود مراقبت بیشتری کنید:

اما چگونه می‌توان تشخیص داد که مغز شما سالم است؟  بدن شما ممکن است به شما بگوید که مغز شما به کمی عشق اضافی نیاز دارد، و شما حتی ممکن است آن را ندانید: 
۱. شما چیز‌ها را بیشتر از آنچه می‌خواهید فراموش می‌کنید.  
۲. شما در تصمیم‌گیری مشکل دارید.  
۳. شما نتوانسته‌اید به اندازه کافی با افراد مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنید.  
۴. خوابت عذاب‌آور بوده
۵. شما به راحتی ناامید می‌شوید.  
۶. کمی حساس‌تر از حد معمول هستید.  
۷. انگیزه شما کم است.
۸. فکر کردن برایتان سخت است.  
۹. نمی‌توانید تمرکز کنید.
۱۰. استرس دارید و مدام در حال مبارزه با آن هستید.

برچسب ها: روانشناسی پیری مغز مغز و اعصاب بیماران مغزی استرس دستگاه گوارش بیماری ام اس
ارسال نظر
آخرین اخبار