۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۱۷۴۷۰۹
حاتمی بابیان اینکه کمبود ویتامین خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد، گفت: ویتامین ها در تقویت حافظه نقش دارند.
کد خبر: ۱۶۱۰۱

دکتر معصومه حاتمی فوق دکتری روانشناسی سلامت در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، درباره راهکار‌های تقویت حافظه گفت: یکی از راهکار‌های اساسی برای تقویت حافظه نوشیدن آب است بنابراین نگذارید حافظه در حالت خشکی باقی بماند.

برخی عادت‌های اشتباه در عملکرد مغز اختلال ایجاد می‌کند / کدام ویتامین‌ها در تقویت حافظه نقش دارند؟
مدرس دانشگاه افزود: یکی دیگر از راهکار‌های تقویت حافظه استفاده بهینه از ویتامین‌ها از جمله B۶ و B۱۲ است، زیرا نباید به هیچ وجه ممکن این نوع از ویتامین‌ها کاهش پیدا کند، زیرا امکان بروز آلزایمر را در فرد افزایش می‌دهد.
دکتر حاتمی ادامه داد: افراد باید تعریف خاطرات را برای تقویت حافظه مدنظر قرار بدهند بنابراین برای تقویت حافظه اعمالی از جمله خواندن و نوشتن بطور مکرر در دستور کار قرار بگیرد.
دکتر معصومه حاتمی فوق دکتری روانشناسی سلامت با بیان اینکه ما بطور کلی در علم روانشناشی دسته انسان داریم که برگرفته از انسان‌های مسموم کننده، سربه راه و الهام بخش است، گفت: اختلال عملکرد مغز با تکرار عادت‌های اشتباه ایجادمی شود.
وی همچنین درباره ارتباط سبک زندگی با طول عمر افراد گفت: برخی عادت‌های مخرب در مغز وجود دارد، بنابراین باید عادت‌های مخرب را کنترل و حذف کنیم تا سبک زندگی سالم ایجاد شود درنتیجه عمر فرد نیز طولانی‌تر خواهد شد.
برخی عادت‌های اشتباه در عملکرد مغز اختلال ایجاد می‌کند
مدرس دانشگاه افزود: برخی عادت‌های اشتباه در عملکرد مغز اختلال ایجاد می‌کند بطور مثال باید ساعت خواب افراد تنظیم شود تا عملکرد مغز به بهترین عملکرد ممکن برسد.
دکتر حاتمی ادامه داد:سبک تغذیه نامناسب از قبیل استفاده از فست فود‌ها و همچنین استفاده بیش از حد از فضای مجازی از عادت‌های مخربی است که باید کنترل شود.

برخی عادت‌های اشتباه در عملکرد مغز اختلال ایجاد می‌کند / کدام ویتامین‌ها در تقویت حافظه نقش دارند؟
فوق دکتری روانشناسی سلامت در پایان یادآور شد: برای زندگی پر انرژی الزامی است که برخی عادت‌های مخرب را حذف کنیم تا درگام اول با نشاط زندگی کنیم و در نتیجه این نوع سبک زندگی به مراتب عمر طولانی تری نیز خواهیم داشت.
دکتر معصومه حاتمی فوق دکتری روانشناسی سلامت درباره خصوصیات انسان‌های الهام بخش گفت: ما بطور کلی در علم روانشناشی دسته انسان داریم که برگرفته از انسان‌های مسموم کننده، سربه راه و الهام بخش است.
فوق دکتری روانشناسی سلامت یادآورشد: از جمله خصوصیات آدم‌های مسموم کننده، اعتراض به اهداف دیگران است که مدام به این مسئله اشاره دارند که شما به اهداف خود نمی‌رسید بنابراین تلاش نکنید.
وی یادآورشد: دسته دوم آدم‌های به اصطلاح سربه راه هستند که تنها به فکر امیال خود هستند و این در حالی است که انسان‌های الهام بخشی هستند، کلامشان نافذ و انرژی زا است و این دسته از انسان‌ها افراد را برای رسیدن به اهداف کمک می‌کند و در تلاش هستند که الهام بخش باشند.
تحکیم بنیان روابط عاطفی با خاموشی زبان امکان پذیر است
دکتر معصومه حاتمی فوق دکتری روانشناسی سلامت با بیان اینکه تحکیم بنیان روابط عاطفی با خاموشی زبان و ندیدن برخی از مسائل امکان پذیر است گفت: تمام موضوعات در ذهن نباید تبدیل به واژه شود.
دکتر معصومه حاتمی درباره راهکار اساسی برای تحکیم بنیان روابط عاطفی، گفت: تکنیک کرکره یک تکنیک بسیار ناب برای تحکیم روابط عاطفی است بدین معنا که گاهی مواقع می‌بایست چشم‌ها را بست تا برخی از موضوعات را مشاهده نکنیم.
مدرس دانشگاه افزود:گاهی هم باید یاد بگیریم که گوش‌ها را ببندیم تا برخی موضوعات به طریق شنیداری به ما منتقل نشود.
دکتر حاتمی ادامه داد:گاهی هم باید یاد بگیریم زبان را خاموش نگه داریم و هر موضوعی را بیان نکنیم.
فوق دکتری روانشناسی سلامت در پایان یادآور شد:چرا هر موضوعی را مشاهده می‌کنیم عکس العمل نشان می‌دهیم و چرا هر موضوعی به ذهنمان می‌رسد تبدیل به واژه می‌کنیم و گاهی باید خاموشی را تمرین کنیم تا بنیان روابط عاطفی محکم‌تر شود.

برچسب ها: روان شناسی حافظه اختلال مغز عادت فست فود
ارسال نظر
آخرین اخبار