۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
تعداد بازدید: ۲۳۴۱۱۸
واژه انگلیسی panic (پانیک) به معنی وحشت زدگی در ادبیات مردم ایران نیز به کار می‌رود. اما واقعیت این است که پانیک به آن سادگی‌ها که در ادبیات روزمره به کار می‌رود حمله ساده‌ای نیست. پانیک یک حمله شدید عصبی است؛ همراه با احساس مرگ قریب‌الوقوع؛ بنابراین مهم است که بدانیم در زمان وقوع این حملات چطور جان سالم به در ببریم.
کد خبر: ۱۶۳۲۷
مرز باریک بین اختلال وحشت با حمله قلبی/ آیا حمله پانیک کُشنده است؟
 

آیا حمله پانیک کُشنده است؟ /راهکار‌های مقابله با حمله قلبی

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ به آخرین باری فکر کنید که احساس کردید در خطر هستید. به احتمال زیاد در آن زمان احساس لرزیدن، تنگی نفس یا انزجار می‌کردید. این احساس دقیقاً شبیه به حمله «پانیک» است. روز جهانی پانیک یا هراس هر سال در ۱۸ ژوئن جشن گرفته می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست این روز به وحشت اختصاص دارد و هدف از آن گسترش آگاهی در مورد سلامت روان است. مردم در روز جهانی هراس تشویق می‌شوند که اجازه ندهند ترس و وحشت بر زندگی آن‌ها غلبه کند. اما حمله پانیک یک شوخی نیست. برخی از افرادی که حملات پانیک را تجربه می‌کنند فکر می‌کنند دچار حمله قلبی شده‌اند. همچنین. حملات پانیک می‌تواند آزار دهنده باشد، اما شناخت آن‌ها و درک نحوه عملکرد آن‌ها می‌تواند به شما در مقابله کمک کند. حمله پانیک می‌تواند تا ۵ دقیقه یا حتی تا ۳۰ دقیقه ادامه یابد. در برخی موارد، می‌تواند برای مدت طولانی نیز ادامه داشته باشد.

حملات پانیک چیست؟

حمله پانیک یک احساس ناگهانی ترس است که باعث واکنش‌های فیزیکی شدید می‌شود. به دلیل ترس بیش از حد، فرد کاملاً کنترل خود را از دست می‌دهد و قربانی حمله پانیک می‌شود. حملات پانیک در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد. با این حال علائم حمله پانیک از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما اگر دچار حمله شده‌اید، برخی از علائم رایج عبارتند از: لرزیدن، تعریق، درد قفسه سینه یا احساس سفتی. حالت تهوع، احساس خفگی یا مشکل در بلعیدن، احساس ضعف سوزن سوزن شدن در انگشتان، ضربان قلب تند، گرما یا سرمای ناگهانی.
علائم حمله پانیک و حمله قلبی ممکن است مشابه باشند، اما هر دو از منظر پزشکی متفاوت هستند. حمله پانیک به طور ناگهانی احساس ترس در فرد ایجاد می‌کند و فرد شروع به احساس ترس از همه چیز می‌کند.

آیا ممکن است در اثر حمله پانیک بمیرید؟

ممکن است فکر کنید که می‌توانید در حین حمله پانیک بمیرید، اما اینطور نیست. حمله پانیک برای سلامت جسمانی شما تهدید‌کننده زندگی یا مضر نیست. با این حال علائم حمله پانیک و حمله قلبی ممکن است مشابه باشند، اما هر دو از منظر پزشکی متفاوت هستند. حمله پانیک به طور ناگهانی احساس ترس در فرد ایجاد می‌کند و فرد شروع به احساس ترس از همه چیز می‌کند. در مورد سکته قلبی صحبت می‌کنیم، زمانی که جریان خون در رگ‌های بدن نمی‌تواند به آرامی جریان یابد، مشکل لخته شدن خون شروع می‌شود. به دلیل این لخته شدن، خون نمی‌تواند به قلب برسد. با این کار، قلب اکسیژن دریافت نمی‌کند و ممکن است فرد دچار حمله قلبی شود. تمایز بین این دو دشوار است زیرا هر دو مشکلات با استرس و اضطراب تشدید می‌شوند. در هر دو حالت اورژانسی است و بیمار باید سریعاً به بیمارستان منتقل شود. در هر دو حالت، اگر بیمار در زمان مناسب به بیمارستان منتقل نشود، ممکن است مسائل از کنترل خارج شود. بنابراین اگر در یک موقعیت استرس‌زا قرار گرفتید یا ناگهان احساس عصبی یا سرگیجه کردید، باید نفس عمیق بکشید. پس از آن مدتی نفس خود را حبس کنید و دوباره نفس طولانی بکشید. سعی کنید از طریق دهان نیز اکسیژن مصرف کنید.
برچسب ها: از چیزی نمی‌ترسیدم استرس اضطراب اختلالات تکاملی اختلالات خواب اختلالات و بیماری‌های جسمی اختلال شخصیت
ارسال نظر
آخرین اخبار