۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید: ۲۴۴۷۵۶
بهره‌مند در گفتگو با خطوط از افزایش قیمت‌ها انتقاد کرد؛
رئیس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی با تاکید بر اینکه نحوه اجرای ارز۴۲۰۰ تومانی اشتباه بود گفت: حذف ارز دولتی باعث گرانی یک باره مواد اولیه به خصوص مواد غذایی شد.
کد خبر: ۱۵۴۲۸

قیمت روغن ۱۰ کیلویی ۱۵۰ هزارتومانی به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان رسیده که آنهم در بازار پیدا نمی شود!

علی بهره‌مند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، از چالش برای تمام صنوفی خبرداد که به نوعی با مواد غذایی در ارتباط بودند و گفت: قنادی‌ها با حذف ارز دولتی با تغییرات شدید قیمت روبه‌رو و مشکلات بسیاری را متحمل شدند.
رییس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی با اعلام اینکه یک حلب روغن ۱۰ کیلویی ۱۵۰ هزار تومان بود، گفت: اکنون با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آن حلب به یک میلیون و هشتاد هزار تومان رسیده که آن هم در بازار پیدا نمی‌شود و در بازار آزاد یک حلب روغن ۱۰ کیلویی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی با اعلام اینکه آردی که دولت برای قنادی‌ها می‌داد هر کیسه ۴۰ کیلویی ۱۶۰ هزار تومان بود، گفت: اکنون با آزاد شدن قیمت ها، یک کیسه آرد ۴۰ کیلویی به ۸۰۰ هزار تومان رسیده که نشان می‌دهد هر کیلو آرد به ۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.
رییس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی با یادآوری اینکه نانوایی‌هایی که سهمیه داشتند، آرد را به قیمت دولتی می‌گرفتند و در بازار آزاد به چندین برابر می‌فروختند، گفت: متاسفانه برخی نانوایان متخلف که سهمیه قابل توجهی هم داشتند و معلوم نبود این سهمیه به چه صورت برای آن‌ها اختصاص پیدا کرده، آرد یارانه‌ای را می‌گرفتند، بخش ناچیزی از آن را تبدیل به نان می‌کردند و بخش عمده‌ای را در بازار آزاد می‌فروختند که تفاوت قیمت دولتی و بازار آزاد، درآمد‌های سنگینی را برای نانوایان متخلف ایجاد می‌کرد.
وی با اعلام اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به اندازه‌ای قیمت مواد اولیه را بالا برده که قیمت تولیدات قنادی‌ها از جمله شیرینی رشد سرسام آوری پیدا کرده است، گفت: از آنجا که مردم توان خرید ندارند، افزایش قیمت‌ها باعث شده که مردم رغبتی به خرید شیرینی و محصولات قنادی نشان ندهند.
بهره‌مند با اعلام اینکه در نتیجه کاهش تقاضا ناشی از ناتوانی مالی مردم، فروش تولیدات قنادی‌ها به شدت کاهش یافته است، گفت: بدتر اینکه هنوز هیچ ثباتی در بازار وجود ندارد و نمی‌دانیم تکلیف قیمت‌ها چه می‌شود، بنابراین هر روزه قیمت مواد اولیه بالا می‌رود که به تبع آن باید قیمت تولیدات قنادی‌ها نیز بالا برود.
وی در پاسخ به اینکه قنادی‌ها بنا ندارند قیمت شیرینی را ثابت نگه دارند، گفت: مگر قیمت دست قناد است؟ وقتی که امروز تخم مرغ قیمت ندارد، روغن و آرد روزانه بالا می‌رود و هیچ نظارتی بر بازار وجود ندارد، چه انتظاری از قنادی‌ها داریم.
رییس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی با تاکید بر اینکه منتظر هستیم ثبات قیمت مواد اولیه اتفاق بیفتد، گفت: وقتی که هر لحظه قیمت‌ها در حال تغییر است، چگونه می‌شود قیمت گذاری کرد؟ خامه‌ای که ۳۰ هزار تومان می‌خریدیم به ۹۳ هزار تومان رسیده و هیچ کس هم پاسخگو نیست!
بهره‌مند با ابراز تاسف از بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار گفت: دلمان می‌خواهد یک قیمت نهایی برای شیرینی تعیین کنیم، اما متاسفانه این امکان وجود ندارد، زیرا قیمت همه کالا‌ها دائم در حال تغییر است.

بازار بی ثبات باعث افزایش قیمت ها/مردم رغبتی به خرید شیرینی و قنادی ندارند

برچسب ها: بازار آزاد بازار بزرگ تهران افزایش قیمت مردم اعتراضات مردمی شیرینی قیمت شیرینی و شکلات روغن روغن خوراکی رئیس اتحادیه
ارسال نظر
آخرین اخبار