۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
تعداد بازدید: ۷۹۱۷۷
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: تصمیم وزارت صمت در لغو عرضه خودرو در بورس باید هرچه سریع‌تر اصلاح و این تعلیق لغو شود.
کد خبر: ۱۵۸۸۴
نویسنده : مجتبی آزادیان

لزوم لغو هرچه سریع‌تر تعلیق عرضه خودرو در بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محسن علیزاده در خصوص اقدام وزارت صمت در لغو یکباره عرضه خودرو در بورس کالا، بیان کرد: متاسفانه تصمیمات خلق‌الساعه می‌تواند آسیب‌های بسیاری به بازار سرمایه وارد کند.

وی اضافه کرد: مافیای صنعت خودروسازی آنقدر قدرت دارند که حتی در تصمیمات وزارت صمت در خصوص نوع عرضه خودرو هم اعمال نظر و نفوذ می‌کنند، وزارت صمت باید در این باره پاسخگو باشد؛ این اقدامی غیر معقول و نادرست بوده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس توضیح داد: پیش از این هم گفته بودیم که موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستیم؛ چراکه منجر به ایجاد شفافیت، حذف واسطه‌ها و دلالان‌ها و کمک به توسعه شرکت‌های خودروسازی می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد در این میان برخی از مافیا‌های موجود در صنعت خودروسازی اجازه نمی‌خواهند که عرضه و تقاضا منجر به کشف قیمت واقعی خودرو شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت در لغو عرضه خودرو در بورس کالا مغایر با سیاست‌های کلان کشور در توسعه بازار سرمایه است و باید هرچه سریعتر اصلاح و این تعلیق لغو شود.

وی متذکر شد: از مدت‌ها قبل تاکنون عرضه خودرو در بورس مطرح شده بود، اگر قرار بود جلوی آن گرفته شود باید قبل از واریز پول توسط مردم و خریداران اتفاق می‌افتاد، اما متأسفانه وزارت صمت دقیقاً در لحظه‌های آخر عرضه خودرو در بورس کالا، چنین تصمیمی را اتخاذ و اعلام کرده است که با سیاست‌های توسعه بازار سرمایه مغایر است و موجب سلب اعتماد مردم می‌شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس همچنین خواستار حمایت بیشتر دولت بازار سرمایه شد.

برچسب ها: تعلیق عرضه خودرو عرضه خودرو بورس کالا وزارت صمت
ارسال نظر
آخرین اخبار