۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۱۱۹۴۵۸
پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی دچار تحول شده و سرمربی سرخپوشان امیدوار است با آوردن بازیکنان مطرح تیمش را در مسیر قهرمانی قرار دهد.
کد خبر: ۱۵۹۴۲

خانه‌تکانی گل‌محمدی برای احیای پرسپولیس/ هواداران منتظر رونمایی از مدعی قهرمانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ناکامی پرسپولیس در فصل گذشته باعث شد تا اعتراضات زیادی به عملکرد کادرهای فنی و مدیریت باشگاه وارد شود و بحث جدایی یحیی گل‌محمدی هم محتمل به نظر می‌رسید اما سرمربی سرخپوشان که پس از برانکو ایوانکوویچ موفق شده بود دو قهرمانی را به اردوی تیمش بیاورد و به دلیل چند استعفا در فصل قبل زیر تیغ انتقادات قرار داشت اصلاحات را در پرسپولیس مدنظر قرار داد.

گل‌محمدی به سراغ جذب بازیکنانی رفته که نام بزرگی دارند و تصمیم گرفته تا مهره‌هایی را جذب کند که به اصطلاح منتقدان در قواره پرسپولیس هستند. ضمن اینکه تغییراتی در کادر فنی ایجاد کند تا حواشی کمتر شود و فصل آینده گام‌های مهمی به سوی اهداف عالی برداشته شود. سرخپوشان فصل قبل در لیگ برتر فوتبال ایران قافیه را به استقلال باختند، جام حذفی را با شکست خانگی مقابل آلومینیوم اراک از دست دادند و در تک بازی سوپرجام هم مغلوب فولاد خوزستان شدند تا برای این فصل برنامه مفصلی در نظر داشته باشند.

پرسپولیس پیش از آنکه فصل نقل و انتقالات تابستانی آغاز شود قرارداد داخلی با مرتضی پورعلی گنجی، علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و محمدمهدی احمدی بستند که تنها مورد آخر بازیکن مطرحی نیست هر چند او هم یکی از شاگردان مهدوی‌کیا در تیم امید بوده است. سروش رفیعی به صورت تلویحی اشاره کرده پیشنهاد پرسپولیس بهتر از سایر تیم‌ها بوده و بحث حضور امید نورافکن، گئورگی ولسیانی، سعید صادقی و سجاد شهباززاده هم بسیار جدی است. چند چهره جوان فوتبال ایران هم در لیست سرخپوشان دیده می‌شوند تا مشخص شود انقلابی در قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر در حال وقوع است و گل‌محمدی تصمیم گرفته تا تیمی که بیشتر آنها را بازیکنان با تجربه و تأثیرگذار تشکیل داده‌اند راهی فصل بعدی فوتبال باشگاهی ایران کند.

داود فنایی مربی دروازه‌بان‌ها و مظاهر رحیم‌پور مربی بدنساز تیم از کادر فنی پرسپولیس جدا شدند و حتی این موضوع مطرح شده حمید مطهری هم از کادر گل‌محمدی جدا می‌شود. اگرچه مورد سوم قطعی نیست ولی دو تغییر قطعی در کادر فنی بیانگر تغییر رویکرد سرمربی سرخ‌های پایتخت است. در فهرست بازیکنان هم حامد لک مطابق انتظار قراردادش را فسخ کرد چون با حضور علیرضا بیرانوند فرصتی به وی داده نمی‌شد و فصل قبل هم افت محسوسی که لک داشت فرصت خوبی نصیب احمد گوهری کرد تا چندین بازی سنگربان اصلی سرخ‌ها باشد و این فصل هم گوهری آمادگی آن را دارد تا ذخیره بیرانوند باشد.

شرزود تمیروف را باید دیگر جدا شده پرسپولیس دانست. او با وجود آنکه یک فصل دیگر قرارداد دارد اما نتوانست عملکردی داشته باشد که امیدی به ادامه حضورش در جمع سرخپوشان داشت. منوچهر صفروف و وحدت هنانوف دو مدافع تاجیکستانی نیز جایی در برنامه‌های فصل بعد گل‌محمدی ندارند. این دو بازیکن دو فصل دیگر قرارداد دارند اما نمایش آنها کاملاً ناامیدکننده بوده و با توجه به بازیکنانی که جذب شده و در لیست پرسپولیس دیده می‌شوند حتی فضا برای ادامه همکاری با رامین رضاییان و سید جلال حسینی هم تنگ شده تا جایی که احتمال جدایی رضاییان بسیار زیاد است و حسینی هم مشغول رایزنی شده تا سرخپوش بماند. سعید آقایی و علی شجاعی هم در مسیر ترک پرسپولیس هستند چون احمدی که امروز قرارداد سه ساله‌ای بست در پست دفاع چپ بازی می‌کند. علیرضا ابراهیمی هم که فصل گذشته فرصت بسیار کمی برای حضور در ترکیب سرخپوشان داشت دیگر مدافعی است که با سرخ‌های پایتخت خداحافظی می‌کند.

رضا اسدی هم در فصلی که گذشت در خط میانی پرسپولیس نتوانست عملکرد جالبی داشته باشد تا مهر خروج بر روی قراردادش دیده شود. زمزمه جدایی احسان پهلوان هم شنیده می‌شود و قطعا در صورت جذب رفیعی و صادقی این بازیکن به درد گل‌محمدی نمی‌خورد. مهدی مهدی‌خانی هرگز نتوانست مهاجمی باشد که مورد انتظار هواداران قرار بگیرد و باید منتظر جدایی‌اش بود. شاید حامد پاکدل هم نتواند فصل آینده از مهاجمان پرسپولیس باشد هر چند او بازی‌هایی انجام داده که بتوان روی او تا حدودی حساب کرد و حضور شهباززاده خیلی جدی نشده است.

آنچه مشخص است پرسپولیس با تغییرات عمده‌ای که داشته و خواهد داشت وزن بیشتری در قیاس با فصل قبل پیدا می‌کند و سطح انتظارات از این تیم بالا می‌رود. هر چند اتفاقاتی که در گذشته رخ داده بر این موضوع صحه گذاشته که تغییرات زیاد حتی با وجود بازیکنان مطرح همواره به نتیجه خوبی منجر نشده و اگر کادر فنی پرسپولیس و در راس آن یحیی گل‌محمدی نتواند هماهنگی لازم را در تیمش ایجاد کند، احتمال آنکه پرسپولیس با ستاره‌های فراوان هم قهرمانی را به دست نیاورد دور از انتظار نیست و گل‌محمدی با جذب بازیکنان مطرح مسئولیت سنگین‌تری بر دوش دارد.

برچسب ها: پرسپولیس یحیی گل‌محمدی رامین رضاییان
ارسال نظر
آخرین اخبار