۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
تعداد بازدید: ۴۵۱۶۴۹
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معادن را یکی از اولویت‌های اصلی جایگزینی نفت در شرایط تحریمی عنوان کرد و گفت: متاسفانه ما در بحث معادن کوتاهی کردیم و چند هزار مجموعه معدنی در کشور بلاتکلیف و یا در اختیار عده‌ای رانتخوار است و باید از آن‌ها گرفته شده و به کسانی واگذار کنیم که توانایی اداره این معادن را دارند.
کد خبر: ۱۶۱۰۵

شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در خصوص مشکلات حوزه معادن کشور، گفت: یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اصلی کشور، معادن است و در برنامه‌های توسعه و بودجه سالانه، همواره تاکید کرده‌ایم که معادن باید پیشران اقتصاد کشور باشد، اما فریاد ما به جایی نمی‌رسد! به وزیر صمت هم اعلام کردم که معاون معدنی وزارتخانه، باید در میدان باشد و برای معدن نباید پشت درب‌های بسته، تصمیم گرفته شود؛ متاسفانه آنقدر کوتاهی کردیم که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان توصیه کردند که از ظرفیت معادن برای رفاه مردم، ایجاد اشتغال، تولید و صادرات استفاده شود.

شهید مدرس بیش از صد سال قبل در مجلس فریاد زد که از خام فروشی جلوگیری کنید، اما ما هنوز به فناوری روز دنیا نرسیدم و برای فعال شدن معادن باید ورود ماشین آلات به کشور آزاد شود چراکه ماشین آلات معدنی در کشور نداریم و این حوزه تبدیل به حیات خلوت عده‌ای خاص شده است

 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عملکرد وزارتخانه‌ها در حوزه معادن را نامطلوب عنوان کرد و گفت: متاسفانه ما در بحث معادن کوتاهی کردیم لذا نظارت‌ها و حضور میدانی را باید فعال‌تر کنیم؛ چراکه چند هزار مجموعه معدنی در کشور بلاتکلیف و یا در اختیار عده‌ای رانتخوار است و باید از آن‌ها گرفته شده و به کسانی واگذار کنیم که توانایی اداره این معادن را دارند.

متاسفانه آنقدر کوتاهی کردیم که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان توصیه کردند که از ظرفیت معادن برای رفاه مردم، ایجاد اشتغال، تولید و صادرات استفاده شود.


نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگزین کردن صادرات مواد معدنی به جای نفت، بیان داشت: امروز نفت مورد تحریم قرار دارد و رقبای سرسختی هم در این حوزه داریم، ولی ایران بهشت معادن دنیا است و اگر معادن استان کرمان را فعال کنیم، می‌توانیم هزینه‌های کشور را بپردازیم. چرا مردم روی گنج خوابیده باشند، اما شب سر خود را گرسنه روی زمین بگذارند و با فقر زندگی کنند! این وضعیت، زیبنده کشور نیست و حالا که دولت، مجلس و قوه قضاییه یکدست هستند باید در میدان، مشکلات را حل و فصل کنیم.
حسن پور افزود: شهید مدرس بیش از صد سال قبل در مجلس فریاد زد که از خام فروشی جلوگیری کنید، اما ما هنوز به فناوری روز دنیا نرسیدم و برای فعال شدن معادن باید ورود ماشین آلات به کشور آزاد شود چراکه ماشین آلات معدنی در کشور نداریم و این حوزه تبدیل به حیات خلوت عده‌ای خاص شده است؛ ما که طرفدار تولید داخل و بومی سازی هستیم و از دولت حمایت کردیم و باز هم حمایت می‌کنیم، اما وکیل الدوله نیستیم بلکه خادم مردمی هستیم که با حضور در پای صندوق رأی ما را به مجلس فرستادند تا از حق و حقوق آن‌ها دفاع کنیم؛ لذا با کسی تعارف نداریم و با کسی عقد اخوت نبستیم و معادن یکی از مطالبات به حق مردم است که باید مشکلات این حوزه حل شود.

 
برچسب ها: شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معادن کشور ایجاد اشتغال صادرات نفت واگذاری معادن
ارسال نظر
آخرین اخبار